VYBERTE SI REGION

Alfa Romeo Giulia pomalu míří do prodeje. Zatím sází hlavně na diesely

Zájemci o nový sedan z dílen italské automobilky Alfy Romeo už si mohou hrát s konfigurátorem a novou Giulii si následně i objednat. Tedy alespoň ve vybraných evropských zemích, mezi nimiž Česká republika bohužel není. Zahájení prodeje však prozrazuje další informace o dlouho očekávané novince.

11.5.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
22 fotografií
Alfa Romeo Giulia.

Alfa Romeo Giulia.Foto: Alfa Romeo

Ukazuje se například, že Giulia bude zpočátku k dispozici jen se třemi motory. Milovníci benzinu zatím mohou sáhnout jen po vrcholném provedení Quadrifoglio, které pohánění 2,9litrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 510 koní (375 kW). Vybírat mohou mezi šestistupňovou manuální převodovkou a osmistupňovým manuálem.

Sluší se připomenout, že ostrá Giulia zrychlí z klidu na stovku za pouhé 3,9 sekundy a dokáže se rozjet až na 307 km/h. Díky využití hliníku a uhlíkových kompozitů v konstrukci toto provedení váží jen 1580 kilogramů.

Představení Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio najdete zde.

Základní naftová varianta je však ještě lehčí, váží 1374 kg. Za nízkou hmotností můžeme opět hledat hliník (byl použit na kapotu, blatníky, dveře i zavěšení), ale také několik zajímavých detailů. Giulia například dostala karbonový kloubový hřídel.

Alfa Romeo Giulia.

Alfa Romeo se kromě toho snažila hmotnost také co nejlépe rozložit a nejtěžší prvky proto uložila mezi nápravy.

Z hliníku je i naftový 2,2litrový turbodiesel. Automobilka jej nabídne ve dvou verzích: základní má 150 koní (110 kW), silnější pak 180 koňských sil (132 kW). Čtyřválec lze v obou případech spojit nejen s šestistupňovou řučně řazenou převodovkou, ale také s osmistupňovým automatem.

V závislosti na převodovce se mění maximum točivého momentu. Zatímco s manuálem 2,2litrový "nafťák" dává až 380 Nm, s automatem je to až 450 Nm.

Alfa Romeo Giulia.

Základní diesel akceleruje z klidu na stovku za 8,4 sekundy (8,2 sekundy se samočinnou převodovkou), výkonnější provedení za 7,2 sekundy (7,1 s automatem). Zajímavé je, že pro všechny naftové varianty udává Alfa Romeo stejnou normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu - 4,2 l/100 km.

Později by se měla paleta motorů rozšířit, a to přinejmenším o přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 200 koní (147 kW).

Giulia se bude prodávat ve třech stupních výbavy: základní linií je Giulia, následují Super a vrcholné Quadrifoglio. Základní výbava zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém s 6,5palcovým displejem a řadu elektronických asistentů.

Dostupnost nové Alfy Romeo Giulia v České republice zatím neznáme.

Autor: Redakce

11.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies