VYBERTE SI REGION

Allroad shooting brake: Koncept hybridní čtyřkolky naznačuje budoucnost Audi

Ingolstadt/Detroit /FOTOGALERIE/ - Německá automobilka Audi nám na autosalonu v Detroitu poodhalí svou budoucnost. Ukáže ji na konceptu Allroad shooting brake, hybridním SUV s jedním párem dveří a netradičním pohonem všech kol.

13.1.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií
Koncept Audi allroad shooting brake.

Koncept Audi allroad shooting brake.Foto: Audi

Nejnovější studie od Audi je 4,2 metru dlouhá, 1,85 metru široká, jen 1,4 metru vysoká a rozvor činí 2,5 metru. Její design - a zvlášť některé detaily - pak naznačuje, jak budou vypadat další modely značky, které s velkou pravděpodobností převezmou především modernizovanou příď s tradiční maskou chladiče.

Koncept Audi allroad shooting brake.

To samé lze říct i o interiéru, německý výrobce se netají tím, že řadu řešení použije třeba v nové generaci TT. Například klasické budíky v přístrojové kapličce nahradí rozměrný barevný displej s 3D grafikou. Zajímavým nápadem je posuvný středový panel, který se při hledání optimální polohy za volantem pohybuje společně se sedadly. Ovladače tak má řidič stále v dosahu.

Hybrid se třemi motory

Zajímavá řešení najdeme také pod kapotou. Audi allroad shooting brake je plug-in hybrid (lze ho dobíjet ze sítě) s celkovým výkonem 408 koní a s nejvyšším točivým momentem 650 N.m. Konstruktéři se při vývoji zaměřili na co nejnižší hmotnost, při stavbě proto bohatě využili hliník a kompozitní materiály.

Auto přesto váží přibližně 1600 kilogramů, na čemž má samozřejmě vinu právě použité hybridní ústrojí a s ním spojená nutnost instalace baterií. Pohon sestává z benzinového dvoulitru s turbem (292 k, 380 N.m) a elektromotoru (54 k, 270 N.m). Obě jednotky roztáčejí jen přední kola, proto Audi umístilo ještě jeden elektromotor (115 k, 270 N.m) k zadní nápravě. Toto řešení pohonu všech kol výrobce označuje jako e-tron quattro.

Koncept Audi allroad shooting brake.

Hybridní systém nabízí tři jízdní režimy. První je čistě elektrický mód, který funguje do rychlosti 130 km/h a podle Audi zvládne vzdálenost až 50 km. V hybridním režimu se řídící jednotka snaží o co nejúspornější jízdu a zapojuje všechny pohonné jednotky podle potřeby a podmínek na silnici. Sportovní mód pak jednoduše nabízí co největší dostupný výkon.

O něm už byla řeč, automobilka se ale chlubí i dynamickými schopnostmi. Stovku vůz pokoří za 4,6 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. A spotřeba? Podle Audi jen 1,9 l/100 km, jde samozřejmě o spotřebu normovanou, ve skutečném provozu by byla výrazně vyšší. Svědčí o tom ostatně i další zveřejněný údaj. Automobilka totiž uvádí maximální dojezd na jedno natankování 820 kilometrů. Pokud by však opravdu platila zmíněná spotřeba, musel by být dosah vzhledem k objemu nádrže několikanásobně vyšší.

Autor: Redakce

13.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
9

Česko stále dusí smog. Továrny musely omezit výrobu

Ilustrační foto.
17 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ústí nad Labem - Pátrání po pohřešované Michaele Patricii Muzikářové z Ústí nad Labem nepolevuje ani o víkendu. Kriminalisté vyhodnocují informace získané od veřejnosti. Kromě speciálního týmu se do pátrání zapojil rozšířený tým kriminalistů z jednotlivých územních odborů v kraji.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies