Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Allroad shooting brake: Koncept hybridní čtyřkolky naznačuje budoucnost Audi

Ingolstadt/Detroit /FOTOGALERIE/ - Německá automobilka Audi nám na autosalonu v Detroitu poodhalí svou budoucnost. Ukáže ji na konceptu Allroad shooting brake, hybridním SUV s jedním párem dveří a netradičním pohonem všech kol.

13.1.2014
SDÍLEJ:

Koncept Audi allroad shooting brake.Foto: Audi

Nejnovější studie od Audi je 4,2 metru dlouhá, 1,85 metru široká, jen 1,4 metru vysoká a rozvor činí 2,5 metru. Její design - a zvlášť některé detaily - pak naznačuje, jak budou vypadat další modely značky, které s velkou pravděpodobností převezmou především modernizovanou příď s tradiční maskou chladiče.

Koncept Audi allroad shooting brake.

To samé lze říct i o interiéru, německý výrobce se netají tím, že řadu řešení použije třeba v nové generaci TT. Například klasické budíky v přístrojové kapličce nahradí rozměrný barevný displej s 3D grafikou. Zajímavým nápadem je posuvný středový panel, který se při hledání optimální polohy za volantem pohybuje společně se sedadly. Ovladače tak má řidič stále v dosahu.

Hybrid se třemi motory

Zajímavá řešení najdeme také pod kapotou. Audi allroad shooting brake je plug-in hybrid (lze ho dobíjet ze sítě) s celkovým výkonem 408 koní a s nejvyšším točivým momentem 650 N.m. Konstruktéři se při vývoji zaměřili na co nejnižší hmotnost, při stavbě proto bohatě využili hliník a kompozitní materiály.

Auto přesto váží přibližně 1600 kilogramů, na čemž má samozřejmě vinu právě použité hybridní ústrojí a s ním spojená nutnost instalace baterií. Pohon sestává z benzinového dvoulitru s turbem (292 k, 380 N.m) a elektromotoru (54 k, 270 N.m). Obě jednotky roztáčejí jen přední kola, proto Audi umístilo ještě jeden elektromotor (115 k, 270 N.m) k zadní nápravě. Toto řešení pohonu všech kol výrobce označuje jako e-tron quattro.

Koncept Audi allroad shooting brake.

Hybridní systém nabízí tři jízdní režimy. První je čistě elektrický mód, který funguje do rychlosti 130 km/h a podle Audi zvládne vzdálenost až 50 km. V hybridním režimu se řídící jednotka snaží o co nejúspornější jízdu a zapojuje všechny pohonné jednotky podle potřeby a podmínek na silnici. Sportovní mód pak jednoduše nabízí co největší dostupný výkon.

O něm už byla řeč, automobilka se ale chlubí i dynamickými schopnostmi. Stovku vůz pokoří za 4,6 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. A spotřeba? Podle Audi jen 1,9 l/100 km, jde samozřejmě o spotřebu normovanou, ve skutečném provozu by byla výrazně vyšší. Svědčí o tom ostatně i další zveřejněný údaj. Automobilka totiž uvádí maximální dojezd na jedno natankování 820 kilometrů. Pokud by však opravdu platila zmíněná spotřeba, musel by být dosah vzhledem k objemu nádrže několikanásobně vyšší.

Autor: Redakce

13.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C5
Citroën C4
Citroën DS3
Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení