VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Alonso vyhrál v Hockenheimu a Vettel dodatečně penalizován

Hockenheim - Za španělským pilotem Ferrari projel cílem domácí Sebastian Vettel z Red Bullu, který dvě kola před koncem předjel Jensona Buttona v mclarenu. Tento manévr ale vyhodnotili traťoví komisaři jako nepředpisový, protože Vettel při něm opustil vozovku.

22.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Fernando Alonso na špici závodního pole ve Velké ceně Německa.Foto: ČTK

Podle mínění FIA tím získal výhodu, a tak dvě hodiny po závodě obdržel dvacetisekundovou penalizací. Vettel tak skončil až pátý za Kamuiem Kobajašim ze Sauberu, třetí místo za druhým Buttonem spadlo do klína Kimimu Räikkönenovi z Lotusu.

O vítězství Alonsa nebylo pochyb. Dvojnásobný mistr světa zužitkoval pole position a vyhrál stylem start - cíl. V Hockenheimu byl nejlepší i v letech 2010 a 2005 a dnes zakulatil počet triumfů v kariéře na třicet.

V čele šampionátu má přesně v jeho polovině náskok 34 bodů před Markem Webberem. Ten po minulém vítězství v Británii přijel na stejném místě, z jakého po sobotním trestu za výměnu převodovky odstartoval, tedy osmý. Vettel je za ním o deset bodů.

Jsme šťastní, ale nic to neznamená

"Jsme teprve v polovině sezony. Před sezonou jsme na testech v Jerezu byli dvě sekundy za konkurencí, teď jsme šťastní. Ale nic to neznamená," řekl Alonso rezervovaně. Těsně po dojezdu dal průchod svým emocím více. "Skvělé, skvělé, skvělé. Auto bylo perfektní," volal do vysílačky. Za rozhodující moment označil svůj triumf v deštivé kvalifikaci. "To byl klíč. Na suchu jsme možná nebyli úplně nejrychlejší, ale na výhru to stačilo," řekl.

První čtyři místa v cíli patřila mistrům světa, dlouho pátý se pak držel Michael Schumacher s mercedesem, ale po třetí zastávce v boxech se před něj dostaly oba vozy Sauberu.

Zbývající šampion ve startovním poli Lewis Hamilton z McLarenu dopadl ve svém 100. závodě v MS neslavně. Po startu ze sedmého místa měl brzy defekt zadního kola daleko od boxů a mohl zapomenout na případné zopakování triumfů v německé GP z let 2008 a loňska, kdy se ale jelo na Nürburgringu.

V závodě pokračoval s jednokolovou ztrátou a v jednu chvíli byl i nejrychlejším pilotem na trati. Dokonce předjel Vettela při jeho souboji s Alonsem o první místo, do cíle Hamilton nakonec ale stejně nedojel, protože v 58. kole z 67 musel odstavit vůz v boxech.

Alonso Buttonovi nedal šanci

Lépe se vedlo jeho týmovému kolegovi Buttonovi, který po startu z šestého místa hned předjel Pastora Maldonada a pak se na trati prosadil i proti domácím jezdcům Niku Hülkenbergovi a Schumacherovi, kteří startovali z druhé řady. Ve 43. kole už byl Button druhý poté, co jeho mechanici bravurně zvládli výměnu pneumatik a Vettel se v dalším kole nestihl ze svého pit stopu vrátit včas.

Schylovalo se k souboji Button - Alonso, ale britský jezdec šanci k úspěšnému předjížděcímu manévru nedostal, naopak kvůli horšícímu se stavu pneumatik se do kontaktu s ním vrátil Vettel. Jeho útok v předposledním kole pak znamenal změnu pořadí, ale dvojnásobný šampion v pravotočivé zatáčce neudržel stopu a před svého soupeře se dostal v momentě, kdy byl všemi čtyřmi koly mimo vyznačenou trať.

"Bylo to tam složité. Za každou cenu jsem se chtěl vyhnout kolizi. Jensona jsem měl v mrtvém úhlu a neviděl jsem ho," popsal Vettel okolnosti svého výjezdu za obrubník. Každopádně ho mrzelo, že ani na pátý pokus se nedočkal domácího vítězství. "Bojoval jsem jako lev," řekl.

Button spornou situaci ze závěru nekomentoval. Byl rád, že po delším neúspěšném období mohl vůbec bojovat s nejlepšími. Vítěz prvního závodu roku od svého druhého místa v Číně ve třetím dílu MS nedojel lépe než osmý. "Jel jsem skvělý závod a bylo fajn, že jsem mohl zase bojovat o čelo," řekl Button, aktuálně sedmý muž celkové klasifikace.

Velká cena Německa

Závod mistrovství světa vozů formule 1 v Hockenheimu:  1. Alonso (Šp./Ferrari) 1:31:05,862 (prům. rychlost: 201,844 km/h), 2. Button (Brit./McLaren) -6,949, 3. Räikkönen (Fin./Lotus) -16,409, 4. Kobajaši (Jap./Sauber) -21,925, 5. Vettel (Něm./Red Bull) -23,732, 6. Pérez (Mex./Sauber) -27,896, 7. Schumacher (Něm./Mercedes) -28,970, 8. Webber (Austr./Red Bull) -46,941, 9. Hülkenberg (Něm./Force India) -48,162, 10. Rosberg (Něm./Mercedes) -48,889.

Pořadí MS (po 10 z 20 závodů): 1. Alonso 154 b., 2. Webber 120, 3. Vettel 110, 4. Räikkönen 98, 5. Hamilton (Brit./McLaren) 92, 6. Rosberg 76, 7. Button 68, 8. Grosjean (Fr./Lotus) 61, 9. Pérez 47, 10. Kobajaši 33.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 230, 2. Ferrari 177, 3. McLaren 160, 4. Lotus 159, 5. Mercedes 105, 6. Sauber 80, 7. Williams 47, 8. Force India 46, 9. Toro Rosso 6.

Autor: ČTK

22.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies