VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Alonso se upsal Ferrari, rozpoutá zemětřesení

Ferrari oznámilo podpis smlouvy se španělským šampionem. Díky tomu mohou ostatní jezdci a týmy formule 1začít jednat oroku2010.

30.9.2009
SDÍLEJ:

Páteční trénink na Velkou cenu Itálie - Fernando Alonso z Renaultu.Foto: REUTERS/Gi­ampiero Sposito

To, o čem si pár měsíců šeptali vrabci na střechách kamionů v boxech formule 1, je už oficiálně sděleno světu.

Fernando Alonso se upsal stáji Ferrari na tři roky. Ročně by si měl přijít na 19 až 25 milionů eur (cca 475 až 625 mil Kč).

„Fernando je neuvěřitelný talent ,“ uvedl šéf týmu Ferrari Luca di Montezemolo.

Oficiální oznámení přestupu 28letého Španěla z Renaultu do italského týmu konečně „odzátkuje“ strnulý jezdecký trh.

Všichni čekali na to, která dvojice bude příští rok pilotovat rudé vozy z Maranella. Tajenka už zná řešení: vedle Alonsa zůstává i přes vážné zranění oka Felipe Massa. „Felipe je v pořádku,“ hlásil spokojený di Montezemolo.

Černý Petr tak zbyl v rukou Kimi Räikkönena. A právě od něj začíná přestupový kolotoč.

Kolotoč hvězd a milionů

Jak tedy vypadá (podle Deníku) nejreálnější verze? Pochopitelně bez záruky… Ale zkusme to.

Räikkönen už podepsal předběžný kontrakt s McLarenem. Údajně za podobné peníze jaké dostane Alonso. Pozice Lewise Hamiltona ve stříbrných šípech je neotřesitelná, takže ven půjde Heikki Kovalailen.

Fin by po odchodu Flavia Briatoreho, který jej svého času hodně psychicky deptal, mohl zakotvit v Renaultu. Pokud se ovšem francouzští majitelé smíří s ostudou kolem zfixlované Velké ceny Singapuru. Prý snad ano…

Naopak signály o konci přišly z Toyoty. Timo Glock i Jarno Trulli dostali volnou rukou hledat si nové angažmá. A za branami šampionátu čekají natěšení nováčci jako vítěz GP2 (druhé nejvyšší formulové soutěže) Nico Hülkenberg, synovec legendárního Ayrtona Senny Bruno nebo ruská star Vitalij Petrov. Míst je hodně, příští rok může stát na startu až 28 aut.

To největší nováčkovské eso má však v rukávu Dietrich Mateschitz. Majitel nápojového gigantu Red Bull úspěšně láká do formule 1 pětinásobného šampiona v rallye Sébastiena Loeba. Francouz už pilně testuje monopost GP2 a v posledním závodě sezony v Abú Zabí by měl usednout do vozu Toro Rosso.

„Sébastienovi nechceme v ničem bránit,“ uvedl mnohoznačně Olivier Quesnel, šéf rallyového týmu Citroën. V jeho barvách Loeb bojuje na rychlostních zkouškách..

O překvapení tedy nebude nouze. Ale dokud nebude vše ve smlouvách, můžeme jen kombinovat…

Autor: Radek Vičík

30.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Okleštěk
33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Le Penové opět hrozí ztráta imunity

Právní výbor Evropského parlamentu v úterý rozhodne, zda bude Le Penová zbavena imunity europoslance. Je podezřelá z toho, že fiktivně zaměstnávala své asistenty v Evropském parlamentu (EP). Před prezidentskými volbami tak čelí dalšímu skandálu.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies