VYBERTE SI REGION

Aston Martin AM-RB 001 bude úžasné auto. Za 10 sekund prý zrychlí na 320 km/h

Auto, na němž spolupracují britská automobilka Aston Martin a tým Formule 1 Red Bull Racing, zřejmě bude naprosto úchvatný stroj, který posune hranice možného. Jeho schopnosti, jak je výrobce nyní prezentuje, totiž doslova berou dech.

19.10.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
10 fotografií
Aston Martin AM-RB 001.

Aston Martin AM-RB 001.Foto: Aston Martin

Už delší dobu víme, že na vývoji nového hypersportu AM-RB 001 se podílí především Mark Reichmann, šéf designu u automobilky Aston Martin, a za Red Bull Racing slavný konstruktér Adrian Newey. Ten má na starosti zejména aerodynamiku, podvozek, zavěšení a další technické záležitosti.

A právě Newey prozradil některé zajímavé detaily, které potvrzují, že vůz bude opravdu výjimečným kusem techniky. Potvrdil například, že AM-RB 001 nabídne poměr výkonu a hmotnosti 1 koňské síly na 1 kilogram. Auto přitom nemá vážit více než tunu, takže lze očekávat výkon okolo 900 až 1000 koní.

O masivní výkon se postará uprostřed umístěný atmosféricky plněný dvanáctiválec, schopný točit 11 tisíc otáček za minutu, který bude spojen s nespecifikovaným hybridním systémem a novou, zřejmě automatickou, převodovkou.

Aston Martin AM-RB 001.

Díky tomu má být dynamika skutečně drtivá. Zrychlení na 200 mil v hodině, tedy na 321 km/h, se prý odehraje okolo 10 sekund. A zastavení z této rychlosti zabere jen pět vteřin. Jinými slovy, AM-RB 001 na akceleraci z klidu na 321 km/h a opětovné zastavení potřebuje zhruba jen 15 sekund.

Pro srovnání, aktuální rekordman v této disciplíně potřebuje na stejný úkon 20,7 vteřiny - Koenigsegg One:1 totiž na 200 mil v hodině zrychlí za 14,3 sekundy a do klidu dobrzdí za 6,4 s.

Neméně zajímavé je řešení aerodynamiky. Podrobnosti v tuto chvíli samozřejmě chybí, ale AM-RB 001 by měl těžit například z důmyslného systému vzduchových kanálů, které zvyšují přítlak, nebo aktivního zavěšení, jež může podle potřeby měnit světlou výšku vozu.

Snahou o dosažení co nejefektivnější aerodynamiky bude pochopitelně ovlivněn také design auta. O něm si už můžeme udělat představu díky představení prvního konceptu, k němuž došlo v červenci. Některé detaily se sice u produkční verze budou lišit, hlavní tvary už by ale měly zůstat stejné.

Aston Martin AM-RB 001.

Výrobce zájemcům nabidne dvě verze: silničního provedení vznikne maximálně 150 exemplářů, kromě nich se ale počítá s produkcí 25 kusů určených pro použití na závodních okruzích.

Právě okruhové verze mají mít schopnost generovat přítlak až 1800 kilogramů a v zatáčkách vytvořit boční přetížení rovnající se čtyřem G. Jen pro představu – normální auto při ostré zatáčce udělá asi jedno G, moderní vozy Formule 1 "umí" boční přetížení mezi 5 a 6 G.

Hypersport také vypadá velice futuristicky. Méně než jeden metr vysoká karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, auto dostalo i vzhůru vyklápěné dveře. Není to samoúčelné řešení pouze "na efekt", naopak. Je to prý jediný způsob, jak zajistit pohodlný přístup do nízkého kokpitu. Ze stejného důvodu uvnitř bude také odnímatelný volant. Samotnou podobu dvoumístného interiéru zatím neznáme.

Tajemstvím je i cena, očekává se však částka přesahující 70 milionů korun. K majitelům se první vozy zřejmě dostanou až začátkem roku 2019.

Autor: Redakce

19.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.
1

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies