VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Aston Martin AM-RB 001 bude úžasné auto. Za 10 sekund prý zrychlí na 320 km/h

Auto, na němž spolupracují britská automobilka Aston Martin a tým Formule 1 Red Bull Racing, zřejmě bude naprosto úchvatný stroj, který posune hranice možného. Jeho schopnosti, jak je výrobce nyní prezentuje, totiž doslova berou dech.

19.10.2016
SDÍLEJ:

Aston Martin AM-RB 001.Foto: Aston Martin

Už delší dobu víme, že na vývoji nového hypersportu AM-RB 001 se podílí především Mark Reichmann, šéf designu u automobilky Aston Martin, a za Red Bull Racing slavný konstruktér Adrian Newey. Ten má na starosti zejména aerodynamiku, podvozek, zavěšení a další technické záležitosti.

A právě Newey prozradil některé zajímavé detaily, které potvrzují, že vůz bude opravdu výjimečným kusem techniky. Potvrdil například, že AM-RB 001 nabídne poměr výkonu a hmotnosti 1 koňské síly na 1 kilogram. Auto přitom nemá vážit více než tunu, takže lze očekávat výkon okolo 900 až 1000 koní.

O masivní výkon se postará uprostřed umístěný atmosféricky plněný dvanáctiválec, schopný točit 11 tisíc otáček za minutu, který bude spojen s nespecifikovaným hybridním systémem a novou, zřejmě automatickou, převodovkou.

Aston Martin AM-RB 001.

Díky tomu má být dynamika skutečně drtivá. Zrychlení na 200 mil v hodině, tedy na 321 km/h, se prý odehraje okolo 10 sekund. A zastavení z této rychlosti zabere jen pět vteřin. Jinými slovy, AM-RB 001 na akceleraci z klidu na 321 km/h a opětovné zastavení potřebuje zhruba jen 15 sekund.

Pro srovnání, aktuální rekordman v této disciplíně potřebuje na stejný úkon 20,7 vteřiny - Koenigsegg One:1 totiž na 200 mil v hodině zrychlí za 14,3 sekundy a do klidu dobrzdí za 6,4 s.

Neméně zajímavé je řešení aerodynamiky. Podrobnosti v tuto chvíli samozřejmě chybí, ale AM-RB 001 by měl těžit například z důmyslného systému vzduchových kanálů, které zvyšují přítlak, nebo aktivního zavěšení, jež může podle potřeby měnit světlou výšku vozu.

Snahou o dosažení co nejefektivnější aerodynamiky bude pochopitelně ovlivněn také design auta. O něm si už můžeme udělat představu díky představení prvního konceptu, k němuž došlo v červenci. Některé detaily se sice u produkční verze budou lišit, hlavní tvary už by ale měly zůstat stejné.

Aston Martin AM-RB 001.

Výrobce zájemcům nabidne dvě verze: silničního provedení vznikne maximálně 150 exemplářů, kromě nich se ale počítá s produkcí 25 kusů určených pro použití na závodních okruzích.

Právě okruhové verze mají mít schopnost generovat přítlak až 1800 kilogramů a v zatáčkách vytvořit boční přetížení rovnající se čtyřem G. Jen pro představu – normální auto při ostré zatáčce udělá asi jedno G, moderní vozy Formule 1 "umí" boční přetížení mezi 5 a 6 G.

Hypersport také vypadá velice futuristicky. Méně než jeden metr vysoká karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, auto dostalo i vzhůru vyklápěné dveře. Není to samoúčelné řešení pouze "na efekt", naopak. Je to prý jediný způsob, jak zajistit pohodlný přístup do nízkého kokpitu. Ze stejného důvodu uvnitř bude také odnímatelný volant. Samotnou podobu dvoumístného interiéru zatím neznáme.

Tajemstvím je i cena, očekává se však částka přesahující 70 milionů korun. K majitelům se první vozy zřejmě dostanou až začátkem roku 2019.

Autor: Redakce

19.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies