VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi A3 Sportback g-tron jezdí na plyn, slibuje náklady pod korunu na kilometr

Praha - České zastoupení automobilky Audi u nás začalo prodávat model A3 Sportback spalující stlačený zemní plyn. Verze s označením g-tron slibuje náklady pod jednu korunu za každý ujetý kilometr. 

1.9.2014
SDÍLEJ:

Audi A3 Sportback g-tron.Foto: Audi

Vůz pohání motor 1.4 TFSI g-tron o výkonu 110 koní vycházející z klasické benzinové jednotky 1.4 TFSI, který dosahuje stejných výkonových parametrů jak při provozu na CNG, tak na benzin. Používání zemního plynu si vyžádalo změny především u hlavy válců, systému přeplňování, vstřikovací soustavy a katalyzátoru.

Průměrná spotřeba zemního plynu činí v závislosti na zvolené převodovce (v nabídce jsou sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a šestistupňový manuál) 3,2 až 3,3 kg na 100 km. Při provozu na benzin si má čtyřválec vystačit s 5,0 až 5,2 l/100 km. Při aktuální průměrné ceně CNG 26,00 Kč/kg tak vycházejí náklady na palivo ve výši 0,83 až 0,86 Kč/km.

Audi A3 Sportback g-tron.

Zemní plyn je uložen ve dvou nádržích pod podlahou zavazadlového prostoru. Při maximálním tlaku 200 barů pojmou 14 kg CNG. Vnitřní vrstva nádrží je tvořena polyamidovým polymerem, který je nepropustný pro plyn, zatímco druhá vrstva z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny propůjčuje nádrži extrémně vysokou pevnost. Třetí vrstva z polymeru vyztuženého skleněnými vlákny účinně chrání nádrž před poškozením zvenčí. Materiály vyztužené vlákny jsou spojeny velmi odolnou epoxidovou pryskyřicí. Díky tomu je každá nádrž o 27 kg lehčí než konvenční řešení.

Na zemní plyn Audi ujede více než 400 km, po automatickém přepnutí na benzinový provoz se akční rádius prodlouží o dalších až 900 km. Stav zásob obou druhů paliva ukazují dva samostatné ukazatele na přístrojové desce.

Nové Audi A3 Sportback g-tron s výbavou Attraction a mechanickou převodovkou stojí 669 900 Kč, zatímco varianta s převodovkou S tronic vyjde na 725 900 Kč. Ceny verzí s lepší výbavou Ambition začínají na 714 900 Kč.

Audi A3 Sportback g-tron.

Linie Attraction zahrnuje 16" ocelová kola, sedm airbagů, audiosystém se 4 reproduktory a vstupem AUX-In, elektronicky řízený stabilizační systém ESP včetně brzdového asistenta, protiprokluzového systému ASR, elektronické uzávěrky diferenciálu EDS a multikolizní brzdy, dále elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, klimatizaci, čtyřramenný volant obšitý kůží či mlhovky.

A3 Sportback g-tron Ambition má navíc mimo jiné 17" kola z lehké slitiny, systém Audi drive select (výběr jízdních režimů), informační systém s barevným displejem, tříramenný sportovní volant obšitý kůží, hliníkové prahové lišty, sportovní sedadla vpředu a sportovní podvozek.

Autor: Redakce

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
V Rusku probíhají demonstrace proti korupci.
AKTUALIZUJEME
1 6

V Moskvě tisíce lidí protestují proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies