VYBERTE SI REGION

Audi A3 Sportback g-tron jezdí na plyn, slibuje náklady pod korunu na kilometr

Praha - České zastoupení automobilky Audi u nás začalo prodávat model A3 Sportback spalující stlačený zemní plyn. Verze s označením g-tron slibuje náklady pod jednu korunu za každý ujetý kilometr. 

1.9.2014
SDÍLEJ:

Audi A3 Sportback g-tron.Foto: Audi

Vůz pohání motor 1.4 TFSI g-tron o výkonu 110 koní vycházející z klasické benzinové jednotky 1.4 TFSI, který dosahuje stejných výkonových parametrů jak při provozu na CNG, tak na benzin. Používání zemního plynu si vyžádalo změny především u hlavy válců, systému přeplňování, vstřikovací soustavy a katalyzátoru.

Průměrná spotřeba zemního plynu činí v závislosti na zvolené převodovce (v nabídce jsou sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a šestistupňový manuál) 3,2 až 3,3 kg na 100 km. Při provozu na benzin si má čtyřválec vystačit s 5,0 až 5,2 l/100 km. Při aktuální průměrné ceně CNG 26,00 Kč/kg tak vycházejí náklady na palivo ve výši 0,83 až 0,86 Kč/km.

Audi A3 Sportback g-tron.

Zemní plyn je uložen ve dvou nádržích pod podlahou zavazadlového prostoru. Při maximálním tlaku 200 barů pojmou 14 kg CNG. Vnitřní vrstva nádrží je tvořena polyamidovým polymerem, který je nepropustný pro plyn, zatímco druhá vrstva z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny propůjčuje nádrži extrémně vysokou pevnost. Třetí vrstva z polymeru vyztuženého skleněnými vlákny účinně chrání nádrž před poškozením zvenčí. Materiály vyztužené vlákny jsou spojeny velmi odolnou epoxidovou pryskyřicí. Díky tomu je každá nádrž o 27 kg lehčí než konvenční řešení.

Na zemní plyn Audi ujede více než 400 km, po automatickém přepnutí na benzinový provoz se akční rádius prodlouží o dalších až 900 km. Stav zásob obou druhů paliva ukazují dva samostatné ukazatele na přístrojové desce.

Nové Audi A3 Sportback g-tron s výbavou Attraction a mechanickou převodovkou stojí 669 900 Kč, zatímco varianta s převodovkou S tronic vyjde na 725 900 Kč. Ceny verzí s lepší výbavou Ambition začínají na 714 900 Kč.

Audi A3 Sportback g-tron.

Linie Attraction zahrnuje 16" ocelová kola, sedm airbagů, audiosystém se 4 reproduktory a vstupem AUX-In, elektronicky řízený stabilizační systém ESP včetně brzdového asistenta, protiprokluzového systému ASR, elektronické uzávěrky diferenciálu EDS a multikolizní brzdy, dále elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, klimatizaci, čtyřramenný volant obšitý kůží či mlhovky.

A3 Sportback g-tron Ambition má navíc mimo jiné 17" kola z lehké slitiny, systém Audi drive select (výběr jízdních režimů), informační systém s barevným displejem, tříramenný sportovní volant obšitý kůží, hliníkové prahové lišty, sportovní sedadla vpředu a sportovní podvozek.

Autor: Redakce

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
7

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Prezident Miloš Zeman s předsedy obou komor Parlamentu.
2

Zeman se šéfy Parlamentu obědvá na Pražském hradě

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Miliardové dostihy. Real už není nejbohatším klubem. Kdo ho zastínil?

Vlastní nejlepšího fotbalistu světa Cristiana Ronalda, vyhrál milionářskou Ligu mistrů, přesto byl Real Madrid sesazen z tůnu. Alespoň co se týče příjmů. Nejbohatším fotbalovým klubem se stal za minulou sezonu podle žebříku společnosti Deloitte Manchester United.

AKTUALIZOVÁNO

Lavina v Itálii zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit tělo první oběti. Informovala o tom italská agentura ANSA. Záchranáři, kteří se na místo dostali brzo ráno, počítají s tím, že je na místě mnoho mrtvých. Dosud se uvádělo, že si zemětřesení, jež mělo sílu kolem pěti stupňů, vyžádalo v celém regionu život jedné osoby a další člověk byl pohřešován.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies