VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi A4 Avant g-tron spaluje zemní plyn. Jezdí prý za korunu na kilometr

Nové Audi A4, které nedávno vstoupilo do prodeje i v České republice, bude existovat také ve verzi spalující stlačený zemní plyn (CNG). K dispozici však bude jen jako kombík.

15.10.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

Audi A4 Avant g-tron.Foto: Audi

Audi A4 Avant g-tron je po modelu A3 Sportback g-tron druhým model značky se čtyřmi kruhy, který používá jako palivo zemní plyn.

Motor vychází z přeplňovaného čtyřválce 2.0 TFSI a poskytuje nejvyšší výkon 170 koní (125 kW). Točivý moment pak dosahuje 270 Nm. Pro provoz na CNG však byly speciálně upraveny písty a ventily.

Podle výrobce A4 Avant g-tron spotřebuje v kombinovaném cyklu průměrně necelé čtyři kilogramy stlačeného zemního plynu na 100 kilometrů, čemuž odpovídají náklady na palivo ve výši přibližně 104 Kč (při průměrné ceně asi 26 Kč/kg CNG v říjnu 2015).

Audi A4 Avant g-tron.

Nádrže pojmou celkem 19 kilogramů CNG, což má umožnit dojezd více než 500 kilometrů čistě na plyn. Pokud množství zbývajícího zemního plynu klesne pod 0,6 kilogramu, motor začne spalovat benzín. Na toto konvenční palivo pak prý vůz může překonat dalších 450 kilometrů - do nádrže se vejde 25 litrů benzínu.

Plnicí hrdla nádrží na zemní plyn a benzín jsou umístěna pod společným víčkem. A i další řešení jsou už standardní: v chladném počasí je například motor spuštěn v režimu na benzín, po chvíli se ale "sám" přepne na spalování zemního plynu.

O aktuálním stavu paliva v nádržích řidiče informují dva displeje na panelu přístrojů, k dispozici jsou samozřejmě i údaje o spotřebě.

Audi A4 Avant g-tron.

Audi také tvrdí, že zástavba CNG modulu se čtyřmi válcovými nádržemi na plyn neovlivnila prostor pro posádku, ani využitelnost zavazadelníku. Kombík g-tron však nemůže mít rezervní kolo. A baterie musela být přesunuta z kufru do motorového prostoru.

Trochu překvapující je termín zahájení prodeje. Audi A4 Avant g-tron totiž bude uvedeno na trh až koncem roku 2016.

Autor: Redakce

15.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies