VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi představilo druhou generaci Q7. Je o tři metráky lehčí

Ingolstadt/Praha /FOTOGALERIE/ - Audi představilo nástupce úspěšného velkého SUV jménem Q7. Německý výrobce významně zapracoval především na snížení hmotnosti: novinka má být proti předchůdci lehčí až o 325 kilogramů.

13.12.2014
SDÍLEJ:

Audi Q7 tak může vážit méně než dvě tuny. S naftovým šestiválcem hmotnost činí 1995 kilogramů, s benzinovým motorem pak dokonce 1970 kg.

Zásluhu na tom má například nová, lehčí platforma MLB Evo, větší použití hliníku či nové materiály v interiéru. I když Q7 ztratila tři metráky váhy, nadále samozřejmě zůstává pořádným "kusem auta". Na délku měří 5050 milimetrů (mezigeneračně o 37 mm méně), na šířku 1970 mm (-15 mm) a vysoké je 1740 mm. Rozvor činí 2990 milimetrů (-10 mm).

Audi Q7.

Interiér však má být prostornější. V až sedmimístné kabině například pro cestující ve druhé řadě, která je navíc posuvná v podélném směru, přibylo 41 milimetrů místa pro nohy, více prostoru nabízí i třetí řada sedadel. Objem zavazadelníku činí 890 litrů v případě pětimístné verze, po sklopení opěradel zadních sedaček lze využít až 2075 litrů.

Audi samozřejmě novinku vybaví svými nejmodernějšími technologiemi. Chybět nemůže virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, nejnovější verze infotainment systému MMI nebo třeba multimediální centrum se dvěma 10,1palcovými tablety pro pasažéry na zadních sedadlech. Bezpečnostní výbava zahrnuje například technologii nočního vidění, která ve tmě monitoruje okolí a dokáže rozpoznat chodce i zvířata v blízkosti auta. Výrobce se také chlubí, že kabina nové Q7 bude nejtišší v segmentu.

Audi Q7.

Motory budou zpočátku dva. Zájemci o naftu mohou sáhnout po třílitrovém šestiválci poskytujícím 272 koňských sil a 600 newtonmetrů točivého momentu. Auto s ním na stovku zrychlí za 6,3 sekundy, průměrná spotřeba přitom má činit jen 5,7 litrů na 100 kilometrů.

Benzinový šestiválec má stejný objem a i díky přeplňování disponuje výkonem 333 koní a 440 N.m točivého momentu. V akceleraci na 100 km/h je TFSI rychlejší o dvě desetiny (6,1 s), ale je pochopitelně žíznivější. Na každých sto kilometrů prý motor v průměru potřebuje 7,7 litru paliva.

Audi Q7.

Později Audi nabídne ještě slabší verzi třílitrového turbodieselu s výkonem 218 koní a dorazí také Q7 e-tron quattro, což je plug-in hybrid kombinující elektromotor s naftovou jednotkou.

Nová Q7 bude standardně vybavena ocelovými pružinami, za příplatek ale mohou kupci sáhnout po vzduchovém podvozku umožňujícím měnit světlou výšku. Novinkou pak je systém řízení všech kol (také za příplatek), který umí natáčet i zadní kola. Díky tomu by se měla zlepšit agilita i manévrovatelnost ve městě.

Autor: Redakce

13.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160
Ilustrační foto.
15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Evakuace zaměstnanců a zákazníků v obchodním centru ve Zlíně Malenovicích
AKTUALIZOVÁNO
18

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

Berlusconi perlil: Nejlepší věc na Trumpovi? Jeho žena Melania!

/VIDEO/ Bývalý italský premiér Silvio Berlusconi opět vzbudil pozornost svými výroky. Do kamer italské televize La7 totiž prohlásil, že to nejlepší na americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi je jeho žena Melania.

Nehádejme se o kvóty, řekl německý ministr. Zaorálek mu český postoj vysvětlil

Evropská unie by měla řešit, jak snížit příliv uprchlíků, ne vést spory o uprchlické kvóty. Při své návštěvě Prahy to dnes na tiskové konferenci řekl německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel.

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Česká pošta chce od prázdnin rozšířit služby. Zatímco počet odeslaných dopisů v posledních letech klesá, objem poslaných balíků naopak roste. Pošťáci proto rozšíří své balíkové služby, vstříc klientům ale chce jít pošta i s datovými schránkami.

Irácká armáda v Mosulu osvobodila stovky civilistů, boje o centrum pokračují

Irácké síly otevřely únikové koridory pro stovky obyvatel mosulského starého města. Tuhé boje o centrum města, které je srdce samozvaného Islámského státu, nicméně pokračují. Jen v průběhu pátku si vyžádaly dalších 12 životů a větší množství zraněných.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies