VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi představilo druhou generaci Q7. Je o tři metráky lehčí

Ingolstadt/Praha /FOTOGALERIE/ - Audi představilo nástupce úspěšného velkého SUV jménem Q7. Německý výrobce významně zapracoval především na snížení hmotnosti: novinka má být proti předchůdci lehčí až o 325 kilogramů.

13.12.2014
SDÍLEJ:

Audi Q7 tak může vážit méně než dvě tuny. S naftovým šestiválcem hmotnost činí 1995 kilogramů, s benzinovým motorem pak dokonce 1970 kg.

Zásluhu na tom má například nová, lehčí platforma MLB Evo, větší použití hliníku či nové materiály v interiéru. I když Q7 ztratila tři metráky váhy, nadále samozřejmě zůstává pořádným "kusem auta". Na délku měří 5050 milimetrů (mezigeneračně o 37 mm méně), na šířku 1970 mm (-15 mm) a vysoké je 1740 mm. Rozvor činí 2990 milimetrů (-10 mm).

Audi Q7.

Interiér však má být prostornější. V až sedmimístné kabině například pro cestující ve druhé řadě, která je navíc posuvná v podélném směru, přibylo 41 milimetrů místa pro nohy, více prostoru nabízí i třetí řada sedadel. Objem zavazadelníku činí 890 litrů v případě pětimístné verze, po sklopení opěradel zadních sedaček lze využít až 2075 litrů.

Audi samozřejmě novinku vybaví svými nejmodernějšími technologiemi. Chybět nemůže virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, nejnovější verze infotainment systému MMI nebo třeba multimediální centrum se dvěma 10,1palcovými tablety pro pasažéry na zadních sedadlech. Bezpečnostní výbava zahrnuje například technologii nočního vidění, která ve tmě monitoruje okolí a dokáže rozpoznat chodce i zvířata v blízkosti auta. Výrobce se také chlubí, že kabina nové Q7 bude nejtišší v segmentu.

Audi Q7.

Motory budou zpočátku dva. Zájemci o naftu mohou sáhnout po třílitrovém šestiválci poskytujícím 272 koňských sil a 600 newtonmetrů točivého momentu. Auto s ním na stovku zrychlí za 6,3 sekundy, průměrná spotřeba přitom má činit jen 5,7 litrů na 100 kilometrů.

Benzinový šestiválec má stejný objem a i díky přeplňování disponuje výkonem 333 koní a 440 N.m točivého momentu. V akceleraci na 100 km/h je TFSI rychlejší o dvě desetiny (6,1 s), ale je pochopitelně žíznivější. Na každých sto kilometrů prý motor v průměru potřebuje 7,7 litru paliva.

Audi Q7.

Později Audi nabídne ještě slabší verzi třílitrového turbodieselu s výkonem 218 koní a dorazí také Q7 e-tron quattro, což je plug-in hybrid kombinující elektromotor s naftovou jednotkou.

Nová Q7 bude standardně vybavena ocelovými pružinami, za příplatek ale mohou kupci sáhnout po vzduchovém podvozku umožňujícím měnit světlou výšku. Novinkou pak je systém řízení všech kol (také za příplatek), který umí natáčet i zadní kola. Díky tomu by se měla zlepšit agilita i manévrovatelnost ve městě.

Autor: Redakce

13.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nový ukrajinský velvyslanec v České republice Jevhen Perebyjnis poskytl 21. dubna v Praze rozhovor Deníku.
EXKLUZIVNĚ
1 14

Velvyslanec Jevhen Perebyjnis: I my Ukrajinci máme svého Jana Palacha

Vydatné srážky zaměstnávají hasiče
26

Povodňová situace se v noci zklidnila. První stupeň nově platí na Blanici

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Pohledem Kateřiny Perknerové: Sobotka nastražil past. Sám do ní padá

Bohuslav Sobotka řeší půl roku před volbami neřešitelný problém. Vlastní stranu sice očistil od všech svých oponentů a v kampani mu nikdo nebude podrážet nohy, ale na lidi to nezabírá. Co hůř, nejsou okouzleni ani smrští zpráv o zvyšování platů, důchodů, slev na děti a dalších sociálních vymoženostech.

Češi chtějí pilulky z internetu. Utratí za ně miliardy korun

Češi mění své zvyky. Pokud u nich propukne kašel, neběží hned k lékaři či lékárníkovi, ale koupí si kapky na internetu. Ukazují to průzkumy Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Léky na síti si podle nich objednává skoro polovina lidí, kteří internet používají. Jejich počet navíc každoročně stoupá.

KLDR otestovala další raketu, neúspěšně. Trump: Jde o nerespektování Číny

Raketa středního doletu, kterou v sobotu brzo ráno vypustil v době zostřené mezinárodní situace na Korejském poloostrově režim diktátora Kim Čong-una, skončil neslavně. Byl to již třetí test rakety v tomto měsíci a pokaždé skončil špatně. Letos, od chvíle, kdy se americkým prezidentem stal Donald Trump, se jedná už o devátou zkoušku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies