Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi představilo S3 bez střechy. Rychlý kabriolet přijede koncem léta

Praha - Audi si pro milovníky větru ve vlasech připravilo rychlou verzi kabrioletu odvozeného z modelu A3. Pod kapotou má přeplňovaný dvoulitr s výkonem 300 koní a pohon všech kol. U českých prodejců se objeví koncem léta.

24.2.2014
SDÍLEJ:

Audi S3 Cabriolet.Foto: Audi

Audi S3 Cabriolet má prakticky stejné rozměry jako běžná A3 s otevřenou střechou, díky sportovnímu podvozku je však o 25 milimetrů nižší. Vzhledově se pak samozřejmě mírně odlišuje sportovními prvky na kapotě. Jde například o hliníkové doplňky, přepracované nárazníky či difuzor, který obklopuje čtyři koncovky výfukové soustavy. Mezi 12 nabízenými barvami karoserie naleznou zákazníci exkluzivní odstíny - černou s krystalickým efektem a modrou s perleťovým efektem.

Čtyřmístný kabriolet má elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechu. Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku, hliníku a vysokopevnostní oceli. Hladinu vnitřního hluku snižuje vrstva účinné izolační pěny uvnitř střechy. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

Audi S3 Cabriolet.

Nový kabriolet pohání motor 2.0 TFSI, naladěný na 300 koní. Točivý moment dosahuje hodnoty 380 N.m a zrychlení z klidu na stovku zabere jen 5,4 sekundy. Přeplňovaný dvoulitr je spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic a díky systému Audi drive select umí měnit svůj projev. Ve sportovním módu se například zrychlí jeho reakce, v režimu efficiency se zase motor umí odpojit od hnacího řetězce, když řidič uvolní pedál plynu. I díky tomu se Audi chlubí normovanou spotřebou 7,1 l/100 km.

S3 Cabriolet používá pohon všech kol quattro. Za normálních podmínek posílá lamelová spojka s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním téměř veškerou hnací sílu na přední kola. Pokud u nich dojde ke ztrátě trakce, může spojka plynule přenést točivý moment dozadu. 

Audi S3 Cabriolet.

Novinka stojí na pneumatikách s rozměrem 225/40 R 18, kola z hliníkové slitiny mají speciální design a leštěnou stříbrnou povrchovou úpravou. Audi nabízí na přání i 18" nebo 19" kola. Aby rychlý kabriolet i rychle zabrzdil, mají přední kotoučové brzdy průměr 340 mm.

Interiér sází především na černou barvu, ozdobné obložení je vyrobeno z matného kartáčovaného hliníku a mnoho ovládacích prvků se blyští hliníkovou povrchovou úpravou. Součástí sériové výbavy jsou sportovní sedadla, kůží obšitý volant, automatická klimatizace, xenonové světlomety či displej informačního systému řidiče. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů může být rozšířen sklopením zadních opěradel. Při složené střeše činí objem 245 litrů.

Audi S3 Cabriolet.

Za příplatek si lze pořídit mimo jiné vyhřívání prostoru hlavy v předních sedadlech či audiosystém Bang & Olufsen se 13 reproduktory.

První vozy S3 Cabriolet budou předány českým zákazníkům koncem léta. Ceny zatím nebyly stanoveny, v Německu ale bude základní cena začínat na 48 500 EUR, což je v přepočtu přibližně 1,1 milionu korun.

Autor: Redakce

24.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Renault Megane
Renault Fluence
Matka Dalibora z dokumentu Svět podle Daliborka.
6

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

Ilustrační foto
5 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení