VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi SQ7 je nejsilnější naftové SUV na světě. Má elektrické přeplňování a 435 k

Nový model SQ7 TDI je prvním sériově vyráběným vozem automobilky Audi, který dostal elektrické přeplňování. I díky němu jde o momentálně nejvýkonnější naftové SUV na světě.

5.3.2016 1
SDÍLEJ:

Právě pohonné ústrojí je na ostré verzi SQ7 TDI to nejzajímavější. Pod kapotou se ukrývá úplně nový čtyřlitrový osmiválec se dvěma klasickými turbodmychadly a elektrickým dmychadlem, které doplňuje zejména v nízkých otáčkách práci obou zmíněných turbodmychadel.

Elektrické dmychadlo je umístěno za chladičem stlačovaného vzduchu v blízkosti motoru a jeho předností je, že může být použito kdykoli, díky čemuž by se měla eliminovat tradiční prodleva přeplňovaného motoru v nízkých otáčkách. Dmychadlo prý motoru poskytuje plnicí tlak za méně než 250 milisekund. Oběžné kolo kompresoru je roztáčeno elektromotorem na 70 000 otáček za minutu.

Audi SQ7 TDI.

Další novinkou je systém variabilního zdvihu ventilů: na vačkových hřídelích sání a výfuku jsou pro každý ventil k dispozici vždy dvě vačky s různými profily. Na straně sání podporuje jeden profil vačky rozjezd ve spojení s elektrickým dmychadlem, zatímco druhý profil vačky optimalizuje plnění válců, a tím i výkon, ve vysokých otáčkách.

Variabilní zdvih ventilů na straně výfuku umožňuje připojení druhého výfukového turbodmychadla. Systém postupného přeplňování pracuje s dvěma paralelně umístěnými turbodmychadly, z nichž jen jedno turbodmychadlo pracuje v nízkých otáčkách, zatímco druhé turbodmychadlo je aktivováno při vyšším zatížením a ve vyšších otáčkách. Toto řešení má zajistit dostatek točivého momentu v širokém spektru otáček.

Výfukové plyny, odváděné dvěma výfukovými ventily, jsou odděleny a přiváděny vždy k jednomu ze dvou turbodmychadel. V oblasti nízkých otáček zůstává jeden ventil každého válce uzavřen, aby bylo aktivní turbodmychadlo poháněno veškerými výfukovými plyny. S rostoucím zatížením a otáčkami se otevře druhý výfukový ventil a připojí se i druhé turbodmychadlo.

Audi SQ7 TDI.

Elektrické dmychadlo potřebuje při nejvyšším zatížení výkon 7 kW, který si bere z 48V elektrické soustavy. Z té energii čerpají i aktivní stabilizátory podvozku sloužící k potlačení náklonu karoserie.

Dynamika nového Audi SQ7 TDI vypadá působivě. Výkon činí 435 koní (320 kW), točivý moment dosahuje 900 Nm a zrychlení z klidu na stovku zabere pouze 4,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Výrobce udává normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 7,4 l/100 km.

Audi SQ7 TDI.

Sílu přenáší na všechna kola osmistupňová automatická převodovka, na zadní nápravě pak najdeme sportovní diferenciál. Nechybí systém řízení všech kol a adaptivní tlumiče.

Na pohled se SQ7 od běžné Q7 liší spíše detaily, má například jiné nárazníky, zřetelný zadní difuzor či čtyři koncovky výfuku. Standardem jsou 20palcová kola, za příplatek mohou být až 22palcová.

Audi SQ7 TDI bude možné v Evropě objednávat od jara, Cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.

Autor: Redakce

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Opel Adam
Renault Megane
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies