VYBERTE SI REGION

Audi TT Clubsport Turbo: Koncept pro sraz u Wörthersee má 600 koní

Audi si pro tradiční tuningový sraz fanoušků koncernu Volkswagen připravilo opravdu zajímavou studii. Ukazuje možnou podobu vrcholného provedení kupé TT. Koncept s názvem Clubsport Turbo zaujme agresivním vzhledem, použitou technikou i výkonem.

11.5.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
11 fotografií
Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.Foto: Audi

Design se proti klasickému "tétéčku" proměnil opravdu výrazně. Clubsport Turbo je o celých 14 centimetrů širší, nepřehlédnutelné jsou masivní blatníky a obrovské zadní křídlo. Dravý vzhled podtrhují dvacetipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 275/30, za nimiž se skrývají karbon-keramické brzdové kotouče.

V kabině najdeme skořepinová sedadla se čtyřbodovými pásy, ochrannou klec z titanových trubek, tříramenný volant, digitální přístrojový štít a spoustu karbonu. Ostatně i díky tomu auto váží více než přijatelných 1396 kilogramů.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Tato hodnota vynikne zvlášť při vědomí toho, jaká technika se ukrývá pod kapotou. U přední nápravy je pětiválec o objemu 2,5 litru, jemuž pomáhá dvojité přeplňování, přičemž jedno z turbodmychadel je elektrické. Audi u elektřinou roztáčeného turba slibuje rychlejší reakce na pokyny plynového pedálu, toto řešení totiž eliminuje tradiční "turbodíru" a zajišťuje co největší plnicí tlak i v situaci, kdy klasickému výfukovému turbodmychadlu chybí plyn.

Elektrické přeplňovaní energii čerpá ze soustavy lithium-iontových baterií ukrytých v zavazadlovém prostoru, které zase ukládají energii získanou rekuperací.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

A výkon? Úctyhodných 600 koní (441 kW). Točivý moment pak dosahuje 650 newtonmetrů, uvedené maximum je dostupné od 3000 do 7000 otáček. Není divu, že akcelerace z klidu na 100 km/h zabere jen 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h.

Mimochodem, o přenos síly na všechna kola se stará tradiční šestistupňová manuální převodovka.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Audi zdůrazňuje, že koncept Clubsport Turbo nepředznamenává příjezd extrémní verze nového "tétéčka". Současně však tvrdí, že použitá technika má blízko sériové produkci. V některém voze bavorské automobilky se tedy možná už brzy objeví.

Sraz GTI u jezera Wörthersee se koná od 13. do 16. května.

Autor: Redakce

11.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies