VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Audi TT Clubsport Turbo: Koncept pro sraz u Wörthersee má 600 koní

Audi si pro tradiční tuningový sraz fanoušků koncernu Volkswagen připravilo opravdu zajímavou studii. Ukazuje možnou podobu vrcholného provedení kupé TT. Koncept s názvem Clubsport Turbo zaujme agresivním vzhledem, použitou technikou i výkonem.

11.5.2015
SDÍLEJ:

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.Foto: Audi

Design se proti klasickému "tétéčku" proměnil opravdu výrazně. Clubsport Turbo je o celých 14 centimetrů širší, nepřehlédnutelné jsou masivní blatníky a obrovské zadní křídlo. Dravý vzhled podtrhují dvacetipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 275/30, za nimiž se skrývají karbon-keramické brzdové kotouče.

V kabině najdeme skořepinová sedadla se čtyřbodovými pásy, ochrannou klec z titanových trubek, tříramenný volant, digitální přístrojový štít a spoustu karbonu. Ostatně i díky tomu auto váží více než přijatelných 1396 kilogramů.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Tato hodnota vynikne zvlášť při vědomí toho, jaká technika se ukrývá pod kapotou. U přední nápravy je pětiválec o objemu 2,5 litru, jemuž pomáhá dvojité přeplňování, přičemž jedno z turbodmychadel je elektrické. Audi u elektřinou roztáčeného turba slibuje rychlejší reakce na pokyny plynového pedálu, toto řešení totiž eliminuje tradiční "turbodíru" a zajišťuje co největší plnicí tlak i v situaci, kdy klasickému výfukovému turbodmychadlu chybí plyn.

Elektrické přeplňovaní energii čerpá ze soustavy lithium-iontových baterií ukrytých v zavazadlovém prostoru, které zase ukládají energii získanou rekuperací.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

A výkon? Úctyhodných 600 koní (441 kW). Točivý moment pak dosahuje 650 newtonmetrů, uvedené maximum je dostupné od 3000 do 7000 otáček. Není divu, že akcelerace z klidu na 100 km/h zabere jen 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h.

Mimochodem, o přenos síly na všechna kola se stará tradiční šestistupňová manuální převodovka.

Koncept Audi TT Clubsport Turbo.

Audi zdůrazňuje, že koncept Clubsport Turbo nepředznamenává příjezd extrémní verze nového "tétéčka". Současně však tvrdí, že použitá technika má blízko sériové produkci. V některém voze bavorské automobilky se tedy možná už brzy objeví.

Sraz GTI u jezera Wörthersee se koná od 13. do 16. května.

Autor: Redakce

11.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Ford Fiesta
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Ilustrační foto
3 10

Sociální demokraty táhnou dolů vlastní kostlivci

Severní Korea odpálila další raketu.
27

Severní Korea odpálila další balistickou střelu, Japonsko protestuje

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, tvrdí NKÚ

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015 investice do zlepšení sportovišť netransparentně. Rozdělené dotace navíc resort málo kontroloval. V dnes zveřejněné zprávě to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Podle ministerstva jsou zjištěné problémy důsledkem špatně nastavených pravidel pro financování sportu u předchozích vedení úřadu.

Král drsných bonmotů na jižní Moravě. Zeman zamíří do armaturky i za zbraněmi

Nedemokratická cesta, jak se politika zbavit, je kalašnikov. Od tohoto výroku prezidenta Miloše Zemana při poslední oficiální cestě na jižní Moravu uplynulo 490 dnů. A právě v tento den Zeman v Brně zahájí čtvrtou návštěvu. Do regionu ale prezident přijel už v neděli. „Večer se v Brně setkal s ministryní školství Kateřinou Valachovou," potvrdil mluvčí hlavy státu Jiří Ovčáček.

Pařížská starostka: černý feministický festival nesmí zakazovat vstup bílým

Pařížská starostka Anne Hidalgová vyzvala k zákazu připravovaného černého feministického festivalu, který se má konat v červenci v Paříži. Vadí jí, že organizátoři chtějí zakázat účast bílým lidem. Uvedla to agentura AFP.

Pot a zápach: pražští cestující se v autobusech MHD budou i dále dusit

S prvními teplými dny se opět objevuje známý nešvar: zápach v pražských autobusech. Cestující se osvěžovačů vzduchu nedočkají. Pomůžou jen klimatizované vozy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies