Vyplývá to z informací jednotlivých značek pro ČTK.

Běžné čekací doby na vůz zadaný podle specifikací zákazníka do výroby začínají u jednotlivých automobilek na dvou až třech měsících. U modelů, po kterých je vysoká poptávka, mohou být dvojnásobné. Například u Volkswagenu se déle čeká na nový Touran a Tiguan, o které je celosvětově velký zájem. U domácí Škody se v předchozích měsících déle čekalo například na některé verze Superbu, nyní jsou u něj lhůty srovnatelné s ostatními modely.

Přečtěte si: Botičky za špatné parkování prý patří do historie. Nahradit je má obří přísavka

"Standardní dodací lhůty u vozů Škoda se pohybují v rozmezí deseti až 12 týdnů. Existují však provedení, po kterých může byt vyšší poptávka a logicky se tak dodací lhůty mohou prodlužit. Dodací lhůty se pak mohou ještě drobně lišit s ohledem na množství výbavových prvků a jejich dostupnost," řekl ČTK mluvčí Škody v ČR Vítězslav Pelc. Tyto vozy jsou vyrobené přesně podle individuálních požadavků zákazníků, v autorizované obchodní síti jsou vždy i automobily k okamžitému odběru, dodal.

Na Dacii Duster se čeká až šest měsíců

Na vozy na skladě u zastoupení značky se čeká zhruba týden. V případě, že je auto přímo u prodejce, to může být i kratší doba. "Co se týká značky Renault, na fyzickém skladě jsou všechny modely. Pokud si zákazník nevybere, dodací lhůta nového modelu do výroby je tři měsíce. Vůz pod stromeček dostane i zákazník značky Dacia, ovšem kromě modelů Duster a Dokker, které je nutno zadat do výroby, a dodací lhůty jsou kolem tří až šesti měsíců," uvedla mluvčí Renaultu Jitka Skaličková.

Přijde-li k dealerovi Kia zákazník s požadavkem na vůz, který není skladem a vyrábí se na Slovensku v Žilině, počká si 2,5 až tři měsíce. To se týká modelů Venga, Sportage nebo cee ́d. "Jakýkoliv jiný model značky Kia, který se nevyrábí na Slovensku, ale vyrábí se v Koreji, je novému majiteli k dodání do čtyř měsíců. A to je v případě, že zákazníkem zvolený vůz není skladem," uvedla mluvčí Kia Kateřina Jouglíčková.

Zájemci mohou auto pod stromeček koupit i v autobazaru. "Například v nabídce Mototechny je aktuálně téměř 800 aut nejžádanějších automobilových značek. "Běžně míváme i padesát modelů dvaceti značek," uvedla generální ředitelka sítě AAA Auto Karolína Topolová.

Prodej nových aut v Česku letos láme rekordy. Od ledna do listopadu si Češi koupili 237 780 vozů, což je o 12,6 procenta meziročně více. "Za celý letošní rok očekáváme nárůst registrací o 12 až 13 procenta příznivé vyhlídky máme i do roku 2017," uvedl analytik PwC Vojtěch Opleštil.