VYBERTE SI REGION

Kupujete ojetinu? Seat Cordoba II dobře poslouží

Cordoba patří mezi malé automobily, mnozí ji však chybně řadí do nižší střední třídy. Prostor pro posádku i zavazadla nabídne však v každém případě slušný.

25.8.2009
SDÍLEJ:

Seat Cordoba IIFoto: Archív Deník

Zatímco první generaci španělského Seatu Cordoba pořídíte už za ceny od 25 000 korun, na vůz druhé generace si musíte připravit přibližně o 100 000 korun více.

Stejně jako v případě předchůdce jde o automobil vycházející z hatchbacku Ibiza. V podstatě jediný zásadní rozdíl představuje velikost zavazadlového prostoru.

Bariérovým testem nezávislé společnosti Euro NCAP Cordoba nikdy neprošla. Konstrukční shoda však umožňuje použít výsledky modelu Ibiza, který byl zkoušen v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu tehdy získal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek.

Krátké představení

Prodej výhradně čtyřdveřové Cordoby II (předchozí generace existovala i v provedení kupé) byl zahájen v roce 2003, tedy rok po uvedení Seatu Ibiza. Bez nadsázky můžeme říci, že jde vlastně o prodlouženou verzi tohoto modelu.

Modernizací prošel vůz v roce 2006 a o tři roky později zmizel z nabídky autoprodejců v České republice. Ibiza totiž dostala v roce 2008 nástupce, zatímco Cordoba ne. Stále se vyrábí, ale automobilka ji prodává už jen na vybraných trzích, mezi které Česká republika nepatří.

Co můžete čekat

Seat Cordoba nabízí solidní kabinu a velký zavazadlový prostor o objemu 485 litrů. Tužší podvozek je velmi citlivý na příčné nerovnosti. Jejich překonávání se neobejde bez hlasité tupé rány od předních kol, což pro cestující nemusí být vůbec příjemné.

Držení jízdní stopy v zatáčkách je dobré, pokud se vůz pohybuje po kvalitní komunikaci. Na hrbolech má zadní náprava tendenci odskakovat. Jízdní vlastnosti proto můžeme hodnotit maximálně jako průměrné.

Zmínit musíme přesností vynikající řazení, ale také řízení s předimenzovaným posilováním, což ve vyšších rychlostech není nejlepší, protože řidič nemá dobrou zpětnou vazbu. Sedadla působí zpočátku velmi dobře, ovšem mnoho motoristů už tento názor změnilo po delší cestě.

Výběr pohonných jednotek potěší jak příznivce nafty, tak benzinu. Vybírejte však s rozumem. Rozhodně nedoporučujeme nekultivované tříválce. Motor 1.2 HTP bude při pohybu po městě dostatečný, mimo něj však výkonem nestačí. O úspornosti si můžete nechat jen zdát.

Turbodiesel 1.4 TDI je mimořádně spořivý, avšak jeho zvuk připomíná někdy traktor a po výkonové stránce majitele rozhodně nenadchne. Méně nároční řidiči se spokojí s nejslabším provedením agregátu 1.4 16V o výkonu 55 kW. Je kultivovaný i úsporný. Silnější zážehové motorizace je možné zájemcům vřele doporučit.

V nabídce jsou také úsporné a osvědčené turbodiesely 1.9 TDI s výkony 74 a 96 kW. Do Corbody se však montoval i atmosférický diesel 1.9 SDI pracující s výkonem 47 kW. Rozhodně nejde o žádného atleta, ale i tak má velmi dobrou pověst plynoucí z vysoké spolehlivosti.

Pokud jde o časté závady, smířit se musíte s praskáním žárovek H7 ve světlometech. Zájemci o tříválec 1.2 HTP by měli vědět, že zde nezřídka odcházejí zapalovací cívky a někdy dochází i k úniku motorového oleje. Vznětový tříválec 1.4 TDI zase mívá dost často problémy s turbodmychadlem. K dalším známým poruchám patří bezdůvodné rozsvěcení kontrolky airbagu, vytlučené čepy přední nápravy a opotřebená ložiska zadních kol.

Klady

solidní zavazadlový prostor
prostorná kabina
dobré řazení
dostatečný výběr různých verzí motorů

Zápory

velká citlivost podvozku na příčné nerovnosti
při delší jízdě se projevuje nepohodlnost sedadel
praskání žárovek, poruchy zapalovacích cívek

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů

25.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies