VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobilka BMW zahájila výrobu elektrického vozu i3, do prodeje jde v listopadu

Lipsko /FOTOGALERIE/ - Největší výrobce luxusních aut na světě BMW dnes zahájil sériovou produkci elektrického vozu i3. Menší vůz určený především pro jízdu po městě se vyrábí v závodě v Lipsku a je prvním masově vyráběným vozem BMW na elektrický pohon. Příští rok ho má následovat sportovní hybrid pod označením i8.

18.9.2013
SDÍLEJ:

Elektromobil BMW i3.Foto: BMW

O malém vozu s karoserií z uhlíkových vláken jsme vás informovali už několikrát, technické podrobnosti najdete v článku "Elektromobil BMW i3 řeší malý dojezd motorem z motocyklu", ve zprávě "Chytrý elektromobil BMW i3 bude stát 900 tisíc korun", jsme se zase věnovali českému ceníku. U prodejců se má nový i3 poprvé objevit v listopadu.

Vývoj i3 si vyžádal investice ve výši 2,7 miliardy dolarů (asi 53 miliard Kč) a přestože se v současné době ukazuje (a poměrně nepřekvapivě), že náhlá posedlost elektromobily byla víceméně nafouklou bublinou, v BMW věří, že s modelem i3 uspějí. Trh totiž podle automobilky vykazuje růst. Loni bylo na celém světě registrováno 93 tisíc vozů jezdících na elektřinu, letos by jich mělo být 150 tisíc. I proto je výrobní ředitel BMW Harald Krüger ve výhledu vývoje poptávky optimistický. Kolik vozů i3 se má v Lipsku montovat však odmítl říct.

Automobilka s tímto vozem míří především na městské trhy. Auto je velikostí i dalšími funkcemi uzpůsobeno pro město, v interiéru například není středový tunel, což řidiči umožní snadno vystoupit spolujezdcovými dveřmi.

Navíc podle BMW většina řidičů nepotřebuje vůz s dlouhým dojezdem. Model i3 zvládne při plném nabití baterií urazit 130 až 160 kilometrů, což by mělo větší části řidičů stačit - průměrně totiž denně urazíme zhruba 64 kilometrů. A komu je udávaný dojezd i3 přece jen málo, může auto dovybavit malým spalovacím dvouválcem, který dobíjí baterie a prodlouží tak akční rádius až na 300 kilometrů.

Analytici z automobilového průmyslu přesto považují většinou strategii elektrických vozů BMW za velmi riskantní. Především kvůli tomu, že kupující zatím nejeví velké nadšení pro čistě elektrické vozy. V srpnu bylo v Německu zaregistrováno zhruba 214 000 nových aut, pouze 435 jich ale bylo elektrických. K tomu je evropský automobilový trh již několik let v krizi.

BMW investuje kvůli výrobě elektromobilů v Lipsku do rozšíření výroby 400 milionů eur a vznikne zde 800 nových pracovních míst. Do konce roku by tak měl mít závod více než 3700 zaměstnanců. Vedle modelu i3 se zde vyrábějí různé modely řady 1.


Autor: Redakce, ČTK

18.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies