VYBERTE SI REGION

Automobilka Škoda Auto vyrobila od roku 1905 už 15 milionů aut

Mladá Boleslav – Automobilka Škoda Auto vyrobila vůz s pořadovým číslem 15 milionů. Jubilejním autem je stříbrná Škoda Octavia třetí generace, která sjela z pásu v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude používána jako VIP-limuzína v technologickém centru Škoda v Česaně. Podle údajů automobilky jde o 15miliontý vůz od roku 1905, sdělil dnes mluvčí firmy Jozef Baláž.

5.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

Připomněl, že začátkem roku 2012 vyrobila Škoda Auto 14miliontý vůz. Třetina, zhruba pět milionů vozů, sjela z pásu v uplynulých šesti letech. „Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily pak od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Do roku 2018 chce automobilka zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2012 prodala 939.200 aut, což byl rekord firemní historie. Letos uvede na trh celkem osm nových nebo přepracovaných modelů.

Nová Škoda Octavia startuje v těchto dnech v Česku a Německu, další trhy budou následovat v příštích týdnech. V roce 2012 připadlo zhruba 44 procent celosvětových prodejů značky právě na tento model. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno zhruba 3,75 milionů octavií.

Firma rozšířila kapacitu výrobní linky modelů Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi z 800 na 1200 vozů denně. V boleslavském závodě byla instalována nová svařovna karoserií a plně automatické zařízení pro lakování karoserií. Ještě tento měsíc se rozjede nová ekologická lisovací linka.

Automobilka Škoda Auto vyrobila vůz s pořadovým číslem 15 milionů. Jubilejním autem je stříbrná Škoda Octavia třetí generace, která sjela z pásu v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi.

Škoda rozšiřuje kapacity

V závodě Škoda Kvasiny byla nedávno zdvojnásobena kapacita pro výrobu modelu Škoda Yeti na 100.000 vozů ročně. Firma navíc závod zmodernizovala, aby se tam od letošního ledna mohla rozběhnout výroba modelu Škoda Roomster, který se do konce roku montoval v závodě ve Vrchlabí.

Pro avizovaný růst rozšiřuje Škoda kapacity také v Číně, Rusku a Indii. V Číně se od konce roku 2012 ve spolupráci s Shanghai Volkswagen vyrábí Škoda Yeti. V letošním roce navíc na trh dorazí ještě čínská verze modelu Škoda Rapid a poté i nová Octavia. V Rusku již několik týdnů sjíždí z výrobní linky závodu GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV Škoda Yeti. Od poloviny roku 2013 se v Nižním Novgorodu bude pro ruský trh vyrábět také nová Octavia. Od jara 2014 je tu navíc plánována výroba modelu Škoda Rapid pro ruský trh. V Indii od roku 2011 sjíždí z linky v závodě Pune mimo jiné i kompaktní limuzíny Rapid pro lokální trh.

Autor: ČTK

5.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies