VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobilka Škoda představila třetí generaci Octavie

Mladá Boleslav /FOTOGALERIE/ - Nová generace Škody Octavie, kterou dnes firma představila v Mladé Boleslavi, má ambice dostat se mezi desítku nejprodávanějších aut světa. Při světové premiéře třetí generace Octavie to uvedl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

11.12.2012 2
SDÍLEJ:

Společnost Škoda Auto představila 11. prosince v Mladé Boleslavi třetí generaci stěžejního modelu Octavia. Vyrábět se má v příštím roce a světovou premiéru si odbude na začátku března na autosalonu v Ženevě. Foto: ČTK

Cenu nového modelu firma oznámí v druhém lednovém týdnu. Spekuluje se o úrovni kolem 330.000 až 350.000 korun. Současná generace se prodává od 335.000 Kč. „Je to automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy," uvedl člen představenstva společnosti za technický vývoj Frank Welsch.

V současnosti Škoda prodává přes 400.000 octavií ročně, produkce aut z první desítky světových bestsellerů začíná zhruba na půl milionu exemplářů za rok. Od uvedení vozu na trh před 16 lety automobilka vyrobila přes 3,7 milionu octavií. Nová octavia se vyrábí od listopadu, výstavní premiéru bude mít na autosalonu v Ženevě v březnu příštího roku.

„Octavia je klíčovým modelem značky Škoda. Naším cílem bylo třetí generaci modelu octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků. To se nám povedlo – nová octavia je třída sama pro sebe," uvedl Vahland.

Delší a širší

Třetí generace octavie je o devět centimetrů delší a o 4,5 centimetru širší než model předcházející. Má téměř o 11 centimetrů delší rozvor, což se projevilo ve větším prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je s 590 litry největší v třídě. Vůz je až o 102 kilogramů lehčí než jeho předchůdce díky využití koncernové modulární platformy MQB, na které je postavený například nový VW Golf, nebo využití vysokopevnostní o­celi.

Octavia má poprvé asistenční bezpečnostní systémy, jako jsou automatické přepínání tlumených a dálkových světel, adaptivní tempomat, asistent rozpoznávající únavu řidiče, pomocník pro udržování vozu v jízdním pruhu nebo asistent nouzového brzdění až do úplného zastavení vozu. O bezpečnost posádky se postará až devět airbagů.

Škoda novou octavii nabídne se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory s výkonem od 63 do 132 kW. Později přibude i verze na stlačený zemní plyn CNG. V příštím roce se objeví také sportovní verze RS, má být nejrychlejší octavií všech dob, a také provedení 4×4.

Novinka u octavie: Panoramatická střecha

Octavii, stejně jako menší novinku Rapid, navrhoval šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. V souladu s novou designovou politikou octavii charakterizují přední protáhlé hranaté světlomety, nové logo umístěné a špičce kapoty a koncová světla ve tvaru písmene C. Novinkou v boční linii je stoupající dynamická linie oken v zadních dveřích a panoramatická střecha, kterou má například větší superb. V interiéru se poprvé objeví rádia a navigace s vícedotykovým ovládáním, nechybí škrabka na led ve víčku nádrže, oboustranné koberce nebo držák na multimediální přístroje.

Podle experta na automobilový design Radka Laubeho se octavia povedla zatím nejvíce z nových modelů Škody. „Působí vyváženým dojmem, více jako klasický sedan než liftback. Vevnitř je velmi prostorná a přitom nepůsobí nafoukle jako například dříve Fabia," dodal. Podle motoristického novináře Petra Jansy bude Octavia spíše než vozům ve své třídě konkurovat autům o třídu výš, jako je například Ford Mondeo.

Octavia je stěžejní model značky, na který připadá kolem 45 procent roční produkce. Vyrábí se nejen v Česku, ale i v Číně, Rusku a Indii. První generace přišla na trh v roce 1996, druhá o osm let později.

Škoda počítá s tím, že do roku 2015 představí každoročně dva nové modely. Příští rok by to mohlo být ale až sedm vozů. Vedle variant octavie ještě nová karosářská verze rapidu a modernizovaný superb a yeti. I Škodu Superb čeká podle neoficiálních informací zvětšení rozměrů. V roce 2018 chce firma zvýšit produkci ze současných 875.000 na 1,5 milionu.

Autor: ČTK

11.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies