Automobilka TVR byla založena v roce 1947 a proslavila se produkcí lehkých a divokých sporťáků s laminátovou karoserií. Ve své historii si prošla několika kritickými okamžiky - tím nejtěžším však nedávno, krátce poté, co ji v roce 2004 koupil Rus Nikolaj Smolenskij. Už o dva roky později TVR přestalo vyrábět auta a bylo blízko smrti.

V květnu 2013 však značku TVR od Smolenského koupila společnost TVR Automotive, v jejímž čele stojí anglický milionář Les Edgar.

A ten má velké plány. V horizontu nejbližších let chce začít vyrábět několik aut, která prý hrdě navážou na divokou pověst dřívějších vozů TVR. První z nich by se měl začít prodávat v roce 2017.

První ilustrace naznačuje, že by Edgar nemusel jen snít a slibovat. Obrázek totiž ukazuje klasický britský sporťák s dlouhou přední kapotou a krátkou zádí se svažující se střechou. A i když se konečný design jistě změní, ilustrace dává naději na opravdu zajímavé kupé.

Britská automobilka TVR láká na nový sporťák.

TVR se kromě toho pochlubila i úspěšnými testy motoru. Vidlicový osmiválec pro nové TVR dodá známá společnost Cosworth (zřejmě půjde o vyladěný pětilitr od Fordu) a jeho výkon by se měl pohybovat mezi 450 až 500 koňskými silami. Agregát pak bude umístěn za přední nápravou, pohánět bude pochopitelně zadní kola.

Motor bude spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, akcelerace z klidu na stovku by měla zabrat méně než čtyři sekundy.

Více technických detailů zatím chybí, dozvědet bychom se je měli dozvědět v průběhu příštího roku - už na jaře totiž dojde k odhalení očekávané novinky. První kusy k majitelům zamíří v roce 2017.

Mimochodem, TVR v červnu letošního roku začalo přijímat objednávky a po pouhých šesti týdnech automobilka hlásila, že posbírala 250 závazných objednávek. To znamená, že pro první rok výroby je vyprodáno. Záloha přitom činila 5000 liber (v přepočtu asi 186 tisíc korun).

Zájemce možná přesvědčila i účast známého designera Gordona Murrayho, který je podepsaný například pod superautem McLaren F1.

Díky němu TVR dostane rám z ocelových trubek, který zakryjí lehké díly karoserie. Panely zřejmě budou vytvořeny z plastového či uhlíkového kompozitu, počítá se ale i s hliníkem. Výrobce by se rád dostalo na hmotnost okolo 1100 kg.

Spekuluje se už také o ceně. Podle prvních odhadů by se měla pohybovat mezi 60 000 až 80 000 liber, tedy mezi 2,2 až 3 miliony korun.