Technologii BMW vyvinulo ve spolupráci s firmou Qualcomm v rámci jejich vstupu do podniku Formule E. Bezdrátové nabíjení funguje na známém principu elektromagnetické indukce. Jde v podstatě o stejné řešení, jaké už dnes funguje například u mobilních telefonů.

BMW ale bude vůbec první automobilkou, které tuto technologii nabídne u produkčního vozu. Novinku budou moci už příští rok vyzkoušet majitelé BMW řady 5 v hybridní variantě 530e iPerformance. Ta používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a elektromotor o kombinovaném výkonu 251 koní (185 kW) a točivém momentu 420 Nm.

Opel Insignia Sports Tourer.
Vyzkoušeli jsme nový kombík Opel Insignia. Zaujme šikovným kufrem i jízdou

Baterie elektromotoru o kapacitě 9,2 kWh se tak budou moci dobíjet i bezdrátově, přičemž plné dobití bude trvat 3,5 hodiny, což je o 1,5 hodiny déle než přes kabel a dodávanou rychlonabíječku.

Výhodou má však být hlavně absence nutnosti manuálního připojení vozu k síti a manipulace s nabíječkou. Řidič tak prostě vjede přední části vozu nad dobíjecí platformu umístěnou na zemi, vypne zapalování a vozidlo se automaticky připojí a započne nabíjení.

Mercedes-Benz GLC.
Je z SUV opravdu lepší výhled? Výsledky testu ukázaly, že ne

BMW zmiňuje, že dobíjecí platformu je možné používat nejen v kryté garáži, ale také bez problémů venku. S perfektním umístěním vozu nad platformu pak řidiči pomůže parkovací asistent na palubním displeji.

Jak celá věc funguje, se můžete podívat níže na videu. Ačkoliv BMW tuto vychytávku uvádí nejprve pro řadu 5, je velmi pravděpodobné, že se později rozroste do výbavy všech hybridních a elektrických modelů značky.

Zdroj: Youtube