VYBRAT REGION
Zavřít mapu

BMW představilo M4 v ostřejší verzi GTS. Má rovných 500 koní

Automobilka BMW představila ostrou verzi už tak rychlého modelu M4. Varianta GTS je lehčí, vzhledově výraznější a dostala i výkonnější motor.

7.10.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
25 fotografií

BMW M4 GTS.Foto: BMW

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec v GTS poskytuje výkon 500 koní (368 kW) a 600 Nm točivého momentu. Klasická M4 má 431 koní a 550 Nm.

Zajímavostí je systém vstřikování vody do motoru. Toto řešení, které zvyšuje výkon a točivý moment, už používá BMW M4 fungující jako safety car pro závody MotoGP. Princip spočívá v tom, že voda potřebuje k přeměně z kapalného na plynné skupenství značné množství energie, jež odebírá z okolního prostředí, a tím jej ochlazuje. Voda se vstřikuje do sběrného sacího potrubí. Jakmile dojde k jejímu odpaření, významně se sníží teplota, a následně i teplota uvnitř spalovacího prostoru, čímž se omezuje riziko vzniku detonačního spalování ("klepání" motoru). Tak lze u přeplňovaných motorů použít větší plnicí tlak a dochází k dřívějšímu zažehnutí směsi.

BMW M4 GTS.

BMW tvrdí, že tímto způsobem dochází současně k omezení teplotního namáhání příslušných komponentů, čímž se zlepšuje i spolehlivost a životnost přeplňovaného motoru.

Automobilka se kromě toho zaměřila také na hmotnost, váhu zredukovala například vyjmutím zadních sedadel, instalací karbonových skořepin či odlehčením středové konzole a dveřních výplní. V nich nenajdeme klasické kliky, ale textilní poutka.

I díky tomu GTS váží bez řidiče 1510 kilogramů, tedy o 90 kilogramů méně než standardní M4.

BMW M4 GTS.

Na stovku vůz zrychlí za 3,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 305 km/h.

V zatáčkách pak pomůže vylepšená aerodynamika. GTS má nastavitelný přední "lízátko" nárazníku, karbonové zadní křídlo či výraznější difuzor. Klasická M4 postrádá také titanový výfuk, dále tak výrazně "vyboulenou" přední kapotu nebo víko kufru z hliníkových vláken.

Novinka se kromě toho chlubí i speciálními kovanými koly obutými do do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Součástí standardní výbavy jsou keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek.

BMW M4 GTS.

Zájemci pak mohou sáhnout ještě po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec za předními sedadly, šestibodové pásy a hasicí přístroj.

BMW plánuje vyrobit jen 700 kusů verze GTS, cena zatím nebyla oznámena.

Autor: Redakce

7.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

v úterý spadlo malé letadlo na obchodní dům v Melbourne
4

V Melbourne spadlo letadlo na obchoďák, pět lidí nepřežilo

Odbory stávku řidičů autobusů zatím neodvolaly

Vláda během pondělního jednání přislíbila krajům miliardy na opravu silnic. Ty by díky tomu mohly z ušetřených peněz přispět na zvýšení mezd řidičům autobusů dle nového vládního nařízení.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Teroristé v Egyptě hrozí dalšími útoky na křesťany

Egyptská teroristická skupina napojená na takzvaný Islámský stát (IS) dnes na internetu zveřejnila video sebevražedného atentátníka, který loni v prosinci v kostele v Káhiře zabil téměř 30 lidí. Dvacetiminutové video komentuje extremista, který tvrdí, že islámští radikálové útoky na koptské křesťany znásobí. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies