VYBRAT REGION
Zavřít mapu

BMW představilo M4 v ostřejší verzi GTS. Má rovných 500 koní

Automobilka BMW představila ostrou verzi už tak rychlého modelu M4. Varianta GTS je lehčí, vzhledově výraznější a dostala i výkonnější motor.

7.10.2015
SDÍLEJ:

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec v GTS poskytuje výkon 500 koní (368 kW) a 600 Nm točivého momentu. Klasická M4 má 431 koní a 550 Nm.

Zajímavostí je systém vstřikování vody do motoru. Toto řešení, které zvyšuje výkon a točivý moment, už používá BMW M4 fungující jako safety car pro závody MotoGP. Princip spočívá v tom, že voda potřebuje k přeměně z kapalného na plynné skupenství značné množství energie, jež odebírá z okolního prostředí, a tím jej ochlazuje. Voda se vstřikuje do sběrného sacího potrubí. Jakmile dojde k jejímu odpaření, významně se sníží teplota, a následně i teplota uvnitř spalovacího prostoru, čímž se omezuje riziko vzniku detonačního spalování ("klepání" motoru). Tak lze u přeplňovaných motorů použít větší plnicí tlak a dochází k dřívějšímu zažehnutí směsi.

BMW M4 GTS.

BMW tvrdí, že tímto způsobem dochází současně k omezení teplotního namáhání příslušných komponentů, čímž se zlepšuje i spolehlivost a životnost přeplňovaného motoru.

Automobilka se kromě toho zaměřila také na hmotnost, váhu zredukovala například vyjmutím zadních sedadel, instalací karbonových skořepin či odlehčením středové konzole a dveřních výplní. V nich nenajdeme klasické kliky, ale textilní poutka.

I díky tomu GTS váží bez řidiče 1510 kilogramů, tedy o 90 kilogramů méně než standardní M4.

BMW M4 GTS.

Na stovku vůz zrychlí za 3,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 305 km/h.

V zatáčkách pak pomůže vylepšená aerodynamika. GTS má nastavitelný přední "lízátko" nárazníku, karbonové zadní křídlo či výraznější difuzor. Klasická M4 postrádá také titanový výfuk, dále tak výrazně "vyboulenou" přední kapotu nebo víko kufru z hliníkových vláken.

Novinka se kromě toho chlubí i speciálními kovanými koly obutými do do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Součástí standardní výbavy jsou keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek.

BMW M4 GTS.

Zájemci pak mohou sáhnout ještě po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec za předními sedadly, šestibodové pásy a hasicí přístroj.

BMW plánuje vyrobit jen 700 kusů verze GTS, cena zatím nebyla oznámena.

Autor: Redakce

7.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160
Ilustrační foto.
3 15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Syfilis. Ilustrační foto.
2 10

Syfilis je opět na postupu, může za to lehkomyslnost

Krutá rozlučka bez odměny. Lvíčata na Euru nepostoupila ze skupiny

Žádná euforie, žádný postup. Čeští fotbalisté do 21 let skončili na mistrovství Evropy v základní skupině. Bylo to v sobotu večer trpké loučení: Lvíčata padla s Dánskem 2:4.

Faráře na Slovensku vyhodili za názory o homosexuálech, dnes káže v Šumperku

Slovenskými médii rezonuje případ evangelického faráře Jakuba Pavlúse. Poté, co se šestadvacetiletý kněz z Turan u Martina zastal homosexuálních manželství, biskupové jeho pracovní poměr ukončili. Své nové působiště našel v Šumperku.

Tropické počasí vydrží i příští týden, teploty atakují 35 stupňů

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, ale aspoň z počátku bude dále velmi deštivo. 

AKTUALIZOVÁNO

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

/VIDEO/ Podezřelý, nebezpečně vypadající předmět ve zkušební kabince v obchodním centru ve Zlíně – Malenovicích vyhnal v sobotu krátce před polednem tři stovky zaměstnanců a zákazníků před budovu. Nakonec se ukázalo, že jde o fotopast, kterou si doma někdo vyrobil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies