VYBRAT REGION
Zavřít mapu

BMW představilo M4 v ostřejší verzi GTS. Má rovných 500 koní

Automobilka BMW představila ostrou verzi už tak rychlého modelu M4. Varianta GTS je lehčí, vzhledově výraznější a dostala i výkonnější motor.

7.10.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
25 fotografií

BMW M4 GTS.Foto: BMW

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec v GTS poskytuje výkon 500 koní (368 kW) a 600 Nm točivého momentu. Klasická M4 má 431 koní a 550 Nm.

Zajímavostí je systém vstřikování vody do motoru. Toto řešení, které zvyšuje výkon a točivý moment, už používá BMW M4 fungující jako safety car pro závody MotoGP. Princip spočívá v tom, že voda potřebuje k přeměně z kapalného na plynné skupenství značné množství energie, jež odebírá z okolního prostředí, a tím jej ochlazuje. Voda se vstřikuje do sběrného sacího potrubí. Jakmile dojde k jejímu odpaření, významně se sníží teplota, a následně i teplota uvnitř spalovacího prostoru, čímž se omezuje riziko vzniku detonačního spalování ("klepání" motoru). Tak lze u přeplňovaných motorů použít větší plnicí tlak a dochází k dřívějšímu zažehnutí směsi.

BMW M4 GTS.

BMW tvrdí, že tímto způsobem dochází současně k omezení teplotního namáhání příslušných komponentů, čímž se zlepšuje i spolehlivost a životnost přeplňovaného motoru.

Automobilka se kromě toho zaměřila také na hmotnost, váhu zredukovala například vyjmutím zadních sedadel, instalací karbonových skořepin či odlehčením středové konzole a dveřních výplní. V nich nenajdeme klasické kliky, ale textilní poutka.

I díky tomu GTS váží bez řidiče 1510 kilogramů, tedy o 90 kilogramů méně než standardní M4.

BMW M4 GTS.

Na stovku vůz zrychlí za 3,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 305 km/h.

V zatáčkách pak pomůže vylepšená aerodynamika. GTS má nastavitelný přední "lízátko" nárazníku, karbonové zadní křídlo či výraznější difuzor. Klasická M4 postrádá také titanový výfuk, dále tak výrazně "vyboulenou" přední kapotu nebo víko kufru z hliníkových vláken.

Novinka se kromě toho chlubí i speciálními kovanými koly obutými do do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Součástí standardní výbavy jsou keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek.

BMW M4 GTS.

Zájemci pak mohou sáhnout ještě po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec za předními sedadly, šestibodové pásy a hasicí přístroj.

BMW plánuje vyrobit jen 700 kusů verze GTS, cena zatím nebyla oznámena.

Autor: Redakce

7.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ladislav Leksa pečuje o hodiny v kostele sv. Josefa v Obořišti.
1

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

Bohuslav Sobotka na setkání lídrů států Evropské unie.
4 6

Sobotka po summitu EU: Deklarace obsahuje priority České republiky

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Týdenní zkrat: Milujte se a množte se

V Česku vzrostl počet obyvatel na 10,6 milionu. Migrací přibylo 25 tisíc lidí. Jeden by doufal, že to je proto, že S umělým oplodněním pomáhají Češkám bratranci, ale prý za to můžou zase migranti. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies