Oproti svému předchůdci, kterého se prodalo více než 150 tisíc kusů, BMW řady 2 trochu narostlo. 

Vůz má 4432 mm dlouhou karoserii, je tedy o 108 mm delší než BMW řady 1 a o 72 mm delší než odcházející BMW řady 1 Coupé. Nové kompaktní kupé je také o 32 mm širší než jeho předchůdce (1774 mm) a disponuje o 30 milimetrů delším rozvorem (2690 mm) a širším rozchodem (vpředu: 1521 mm, + 41 mm, vzadu: 1556 mm, + 43 mm). Současně se vůz s celkovou výškou 1418 mm přiblížil o 5 milimetrů blíže k zemi.

Výsledkem je zvětšení vnitřního prostoru, zavazadlový prostor je objemnější o 20 litrů (nyní 390 l). Kromě toho se nové kupé chlubí také účinnější aerodynamikou. Stejně jako ostatní modely BMW bude i dvojková řada k dispozici ve vzhledově mírně odlišných variantách Sport Line, Modern Line nebo s M sportovním paketem. 

Všechny nabízené motory jsou přeplňované a využívají technologii BMW TwinPower Turbo. Benzinový základ představuje dvoulitrový čtyřválec 220i s výkonem 184 koní, vrcholem je řadový třílitrový šestiválec (M235i) s výkonem 326 koní. S tímto motorem kupé zrychlí z nuly na stovku za 4,8 sekundy.

Základním turbodieselem je verze 218d, která produkuje 143 koní, nejsilnější naftovou jednotku pak představuje 225d s výkonem 215 koní. Ta stokilometrovou rychlost pokoří za 6,3 sekundy. "Uprostřed" najdeme BMW 220d - to nabídne 184 koňských sil.

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, za příplatek bude pro všechny modely k dispozici osmistupňový automat. Ke všem verzím by také mělo být možno objednat pohon všech kol xDrive.

Ceny zatím české zastoupení BMW neprozradilo, ale dočkáme se jich jistě brzy. Oficiální premiéru si nové kupé užije na lednovém autosalonu v Detroitu.