Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslavská Škodovka stále nejvíce prodává oblíbenou Octavii

Mladá Boleslav, Praha - Nejprodávanější Škodovkou je stále octavia, jen loni si jich lidé koupili 390 tisíc. Zájem rostl ale také o fabie.

23.3.2012
SDÍLEJ:

Škoda Octavia Combi Scout s novou tváří.Foto: Škoda Auto/media

Za pozitivním vývojem odbytu značky Škoda, který automobilka představila ve středu na výroční tiskové konferenci v Praze, stojí především atraktivní modelová paleta.

„Naše vozy splňují nároky na kvalitní design, velkorysou nabídku prostoru, vysokou kvalitu, praktičnost, stejně jako požadavky na rodinnou přepravu a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty," řekl šéf mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland.

Rostoucí poptávce se modely značky Škoda podle Vahlanda těší nejen mezi rodinami, ale také mezi podnikateli. V rámci fleetových zakázek prodala společnost v uplynulém roce více než 239 000 vozů, to představuje nárůst o 26,7 %.

Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA byla i v roce 2011 Octavia. Modely Octavia jsou stabilní „páteří" prodejů značky – jejich odbyt loni vzrostl o 10,7 % na téměř 390 000 vozů. Na druhém místě žebříčku se umístila Fabia s 267 000 prodanými kusy (plus 16,5 %).

„Řada Superb v uplynulém roce poprvé prolomila hranici 100 000 vozů. Odbyt vlajkové lodi značky vzrostl o 18,1 % na téměř 117 000 vozů. Jen v Číně bylo prodáno 48 000 automobilů nejvyšší modelové řady Škoda,“ uvedl mluvčí firmy Jozef Baláž.

Největší růst mezi všemi modely značky ŠKODA zaznamenalo kompaktní SUV Yeti: více než 70 000 prodaných vozů v roce 2011 představovalo nárůst o 33,7 %. Automobilka pro příští léta u tohoto modelu počítá s ročním odbytovým potenciálem přes 100 000 vozů, v neposlední řadě i s ohledem na zahájení výroby modelů Yeti v Číně a Rusku v roce 2013.

O 11,4 % se zvýšil prodej modelu Roomster. Prodáno bylo zhruba 36 000 vozů.

Vynikající start zažily šestá a sedmá modelová řada značky ŠKODA: malý vůz Citigo a indický kompaktní sedan Rapid. Model Citigo měl svou prodejní premiéru koncem roku 2011 na domácím českém trhu, od května letošního roku bude uváděn v jednotlivých evropských zemích. ŠKODA Rapid, nabízená v Indii také od konce roku 2011, dobývá pro českou značku druhý největší segment indického trhu. Krátce po svém uvedení byl Rapid na subkontinentu oceněn titulem „Rodinné auto roku 2011“.

Autor: Pavel Svačina

23.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Škoda Superb
Renault Clio

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Slavnostní zahájení prvního ročníku tenisového Laver Cupu, které se konalo 20. září na Staroměstském náměstí v Praze. Marin Cilic, Alexander Zverev, Roger Federer,
AKTUALIZOVÁNO
24

Laver Cup odstartoval. Praha si na poslední chvíli rozmyslela výši dotace

Zemětřesení v Mexiku: prezident vyhlásil třídenní státní smutek

Mexický prezident Enrique Peña Nieto vyhlásil kvůli ničivému zemětřesení s epicentrem nedaleko hlavního města třídenní státní smutek. Přírodní katastrofa si dosud vyžádala 248 životů. Tento počet ještě může narůst o desítky pohřešovaných, mezi které patří i děti ze zřícené školy. 

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Po Evropě létá Brněnský drak i Duch jižní Moravy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Brněnský drak a Duch jižní Moravy jsou nová jména dvou letadel, která ve své letecké síti používá společnost Bmi regional. V úterý Brněnského draka pokřtili hejtman jihomoravského kraje Bohumil Šimek a brněnský primátor Petr Vokřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení