VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslavská Škodovka zvýšila zisk o 561 procent

Mladá Boleslav - Škoda Auto zvýšila zisk za první čtvrtletí tohoto roku o těžko uvěřitelných 561 procent!

4.5.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Krize - nekrize, Škodovka je na dobré cestě! Zvýšila zisk.

Ačkoliv dosud se dařilo zvyšovat prodej nových vozů Škoda, protože o ně mají zákazníci velký zájem nejen v Česku, ale i na západních trzích, zisk z mnoha důvodů pokulhával. Teď se snad i tento důležitý ukazatel otáčí.

Škoda Auto je největší regionální zaměstnavatel, má kolem 24 tisíc zaměstnanců, z nichž převážná většina je z Mladoboleslavska. Agenturních dělníků v Mladé Boleslavi zůstává už jen kolem 1500.

„Škoda Auto vydělala v prvním čtvrtletí 2,06 miliardy korun, meziročně o 561 procent více. Tržby se zvýšily 32 procent na 52,5 miliardy korun,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí firmy Jaroslav Černý. Firma prodala od ledna do března 179 tisíc vozů, o čtvrtinu víc než za stejné období loni.

Na celkových výsledcích se podle Černého projevil kromě vyššího odbytu také pozitivní vliv směnných kurzů. „Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009,“ uvedl člen představenstva společnosti Reinhard Fleger.

Za zvýšením počtu dodávek v 1. čtvrtletí stojí především růst čínského trhu s 43 tisíci vozů (+121,9 procenta) a pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28 tisíci vozů (+12,9 procenta). O růst ve střední Evropě se zasloužil zejména český trh, kde se prodalo přes 13 tisíc aut, tedy o 26,6 procenta více než loni.

„Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 procenta,“ dodal Fleger.

Autor: Pavel Svačina

4.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
5 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

NEJŠŤASTNĚJŠÍ. Nemusíte být zrovna papež, stačí být duchovním. Vykonáváte tak nejspokojenější profesi na světě.
24 39

Migranti živoří v koncentrácích, varuje papež František

ONLINE: Francie volí prezidenta

Kdo bude novým francouzským prezidentem? Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb. Průzkumy favorizují Marine Le Penovou, vítězem ale může být kdokoli z kvartetu favoritů. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies