Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi postavili obojživelný minibus. Brzy si ho budete moct koupit

Na obojživelných vozech není nic moc zvláštního. Vytvořit však plovoucí auto z minibusu pro dvanáct lidí, to už pochopitelně zvedá vlnu pozornosti. Navíc, když jsou za toto vozidlo zodpovědné české ruce a dokonce se plánuje sériová výroba.

17.5.2017
SDÍLEJ:

Enjoy Sprinter.Foto: Enjoy Tech Limited

Za nápadem stojí česká pobočka firmy Enjoy Tech Limited, která chce svým výtvorem zaplnit údajnou díru na trhu. O obojživelný minubus by podle nich mohl být zájem hlavně v rekreačních oblastech pro vyhlídkové jízdy.

Vozidlo Enjoy Sprinter je postaveno na základech Mercedesu-Benz Sprinter, který byl transformován a upraven pro jízdu jak po silnici, tak po vodní hladině.

Vnější plášť vozu má několik vrstev společně s komorami vyplněnými pěnou, které jsou následně ošetřené polypropylénovým nástřikem pro zabránění vniknutí vody.

Ponor obojživelného Sprinteru je 85 cm, a to s celou posádkou. Pro cestování po souši je pod kapotou turbodiesel o výkonu 129 koní (95 kW) a maximální rychlost je udávaných 90 km/h.

Kdyby v případě nehody bylo potřeba odčerpat vodu z vozidla, motor byl dále opatřen drenážním čerpadlem. Pro cestující jsou dále na palubě rozmístěny v rámci bezpečnosti zachranné vesty.

Dvojitý hydraulický pohon o výkonu dvakrát 4,2 kN se pak stará o cestování na vodě, přičemž ovládání zajišťuje software v kombinaci s joystickem a klasickým volantem.

Po vjetí do vody řidič jen ovladačem přepne vůz do plavebního režimu a pak už stačí jen měnit směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčením volantu. Jak rychlý je minibus na vodě bohužel zatím nevíme.

Řidiči unikátního obojživelného minibusu stačí lodní průkaz pro malé plavidlo a na silnici pochopitelně řidičský průkaz skupiny D1 pro vozidla převážející více jak osm osob.

Čtěte také: Nehezká, ale šikovná. Těchto pět ošklivých aut může být překvapivě dobrá koupě

Mercedes-Benz hodlá s firmou v budoucnu dále spolupracovat, jelikož vyhlídky na sériovou výrobu jsou údajně opravdu slibné. Zájem o vozidlo totiž přichází například i ze Spojených arabských emirátů, Ruska nebo Číny.

Oficiální cena za plovoucí Sprinter zatím nebyla zveřejněna, každopádně ale bude záležet na verzi a také rozsáhlosti výbavy.

Autor: Daniel Fuglevič

17.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Viano
Mercedes-Benz Viano
Anarchisté Katarína Zezulová a Martin Ignačák před soudem v kauze údajného plánování teroristického útoku na vlak.
5 4

Nevinní? Soud osvobodil anarchisty, kteří plánovali útok na český vlak

Saddám Husajn.
DOTYK.CZ

Saddám Husajn měl jít raději na psychiatrii, místo léčby zaútočil na Írán

Tenisové superhvězdy v Praze bojují o Laver Cup. Očekávání jsou velká

/INFOGRAFIKA/ Devět dvouher, tři čtyřhry, dvanáct elitních borců. A jeden zbrusu nový a nablýskaný pohár, nesoucí jméno australské legendy Roda Lavera. Tak se dá ve zkratce popsat tenisový cirkus, který bude ode dneška do neděle bavit nabitou O2 arenu v Praze. A také až miliardu diváků po celém světě.

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Třetinovou slevu nabízí u zakázek většina firem. Sílí tak hlasy, aby hlavní roli nehrála jen cena.

Podzim je tu. Dnes končí astronomické léto, dny se začnou krátit

Dnes přesně ve 22:02 středoevropského letního času začne astronomický podzim. Slunce vstoupí do znamení Vah a nastane podzimní rovnodennost. To je okamžik, kdy se střed Slunce nachází právě nad zemským rovníkem, takže rovnoměrně osvětluje obě polokoule. Díky tomu mají den a noc téměř stejnou délku.

Expremiér Austrálie čelí posměškům i útokům, odmítá homosexuální sňatky

Bývalého australského premiéra Tony Abbotta kdosi ztvárnil jako aktéra homosexuální svatby, na níž nese Abbottovu tvář "ženich" i "nevěsta". Na ženichově saku se navíc skví odznak "ano". Abbott bojoval proti legalizaci homosexuálních sňatků, o níž Australané rozhodují v referendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení