Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi si nejvíc oblíbili bílá auta, jejich podíl roste

Praha – Češi si nejvíce oblíbili bílá auta, tuto barvu má každý čtvrtý prodaný nový vůz. Následuje šedá barva s podílem 14 procent a černá se 13 procenty. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců aut.

14.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Bílá je stále na vzestupu a proti loňsku posílila o zhruba čtyři procentní body, šedá naopak čtyři body ztratila. Podíl černých aut klesl o dva procentní body.

Preference barev se u jednotlivých značek liší. Například u Škody je nejoblíbenější bílá, za ní ale následuje modrá a pak teprve šedá. Nejvíce Audi nebo BMW se prodalo v černé barvě, u Volkswagenu vede bílá a u Fordu je tradičně nejoblíbenější modrá. Celkem 13 ze 16 prodaných Ferrari bylo červených.

Prodej nových osobních aut v prvním pololetí klesl o 14 procent na 80.818 vozů. V druhém pololetí prodejci čekají mírné oživení trhu.

Autor: ČTK

14.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Škoda Citigo
Škoda Citigo

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení