VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČEZ bude spolupracovat se Škodou Auto na vývoji elektromobilů

Praha – Energetická skupina ČEZ začne spolupracovat s automobilkou Škoda Auto na vývoji elektromobilů. Novináře o tom dnes informovali zástupci firem. ČEZ bude po dobu jednoho roku testovat dva elektromobily Škoda Octavia Green E Line a v Mladé Boleslavi postaví rychlodobíjecí stanice. Oba vozy dnes ČEZ převzal.

11.7.2012
SDÍLEJ:

Elektrická Škoda Octavia Green E lineFoto: Škoda Auto

„Testování dvou elektrických Octavií je první krok k navázání daleko mohutnější spolupráce mezi námi a automobilkou. Je to příležitost, jak posunout vývoj elektromobility v Česku o několik kroků vpřed," uvedl manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ Tomáš Chmelík.

V první fázi se spolupráce zaměří na detailní sledování jízdních vlastností elektromobilů, auta bude ČEZ používat na kratší služební cesty a testovací jízdy v městském provozu. Zkušební provoz má poskytnout poznatky o vhodnosti elektrického pohonu pro každodenní praktické použití. Výsledky mají také přispět k tomu, aby elektromobily měly delší dojezd a aby se snížila jejich pořizovací cena. Současný dojezd elektrické Octavie na jedno nabití je asi 150 km.

Automobilka si slibuje od zkušebního provozu také nové náměty pro obchodní modely. „Cílem je nabídnout zákazníkům o elektromobily při koupi vozu kompletní balíček, jako například výhodný tarif na energii," uvedl vedoucí vývoje elektromobility Škody Auto Petr Kristl.

ČEZ v současnosti provozuje dvacet dobíjecích stanic pro elektromobily ve čtyřech městech. Do konce roku 2013 by mělo být zprovozněno dalších 100 stanic. Mají vyrůst v hlavním městě a také například v Hradci Králové, Ostravě, Vrchlabí nebo Jaroměři.

Stanice pro rychlé dobíjení elektromobilů

Ještě v letošním roce chce ČEZ začít také s výstavbou stanic pro rychlé dobíjení elektromobilů. Ty pracují s vyšším napětím a umožňují dobít 100 procent kapacity akumulátoru do 50 minut. První stanice tohoto typu vyrostou letos před pražským sídlem firmy v Duhové ulici a v Mladé Boleslavi.

V Česku nyní dobíjecí stanice pro elektromobily budují vedle ČEZ také další velké energetické firmy jako PRE nebo E.ON. Na jednu dobíjecí stanici připadá zhruba jeden vůz na elektřinu, těch jezdí v tuzemsku víc než 150. Vlastní elektromobil nyní má nebo vyvíjí téměř každá automobilová značka.

Autor: ČTK

11.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Renault Megane
Chevrolet Aveo
Suzuki SX4

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies