VYBERTE SI REGION

Charouz má za sebou testy monopostu GP2

Český automobilový závodník si vyzkoušel předstupeň pro formuli1.

11.10.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Jan Charouz při testech monopostu GP2 stáje ART Grand Prix.

Jan Charouz při testech monopostu GP2 stáje ART Grand Prix.Foto: GP2 Series Media

Vítěz letošní Le Mans Series 2009 Jan Charouz si v tomto týdnu vyzkoušel další špičkový stroj.

Ve středu a ve čtvrtek ve španělském Jerezu usedl v rámci oficiálního testování GP2 Series poprvé do monopostu určený pro tento šampionát, který je předstupněm formule 1.

Charouz vyjel s vozem se startovním číslem 9 francouzského týmu ART Grand Prix na trať poprvé ve středu ráno.

Dvaadvacetiletý český jezdec získával první zkušenosti s formulí GP2 a zároveň se poměřil se silnou konkurencí 42 mladých jezdců, kteří působí převážně v dalších formulových seriálech. Charouz se naopak do kokpitu formule vrátil po téměř tříleté přestávce, během níž se soustředil na vytrvalostní závody sportovních vozů královské kategorie LMP1.

"Konkurence byla opravdu silná, protože se mnou jezdili kluci, kteří působí ve formuli 3, v šampionátu Formula International Master, World Series by Renault nebo také už dva roky v GP2, takže jsou na monoposty zvyklí. V podobné situaci jako já byl snad jen Sébastien Loeb a ten ve srovnání s nejrychlejšími ztratil ještě víc,“ uvedl pražský rodák.

Celkem český pilot absolvoval ve středu a ve čtvrtek čtyři tréninky. Teploty se v Jerezu pohybovaly mezi 21 a 27°C, ale ve čtvrtek ráno průběh testování poznamenal déšť.

Bez předchozích zkušeností z jízdy s monopostem GP2 se Jan Charouz hlavně učil. Postupně si zvykal jak na auto, tak na okruh, na kterém naposledy závodil před šesti lety. V průběhu testů ale neustále zrychloval a své časy na jedno kolo dokázal vylepšit o více než 1,3 sekundy.

"Testování mi dalo docela zabrat. První den jsem se jen učil. Poznával jsem auto, okruh, učil se brzdit levou nohou. Ve čtvrtek jsem se pak snažil zrychlit, hledal ideální brzdné body, protože monopost GP2 brzdí třikrát víc než prototyp třídy LMP1, na který jsem teď zvyklý. Svůj čas na kolo jsem zlepšil o 1,3 sekundy, ale pořád mám před sebou velký kus práce,“ dodal závodník.

Vedle Jana Charouze ve Španělsku testovali také Josef Král a Filip Salaquarda.

Do kokpitu monopostu GP2 týmu ART Grand Prix usedne Jan Charouz znovu ve dnech 10. až 11. listopadu ve francouzském Le Castellet, kde se uskuteční další oficiální testy GP2 Series.

Autor: Radek Vičík

11.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Studenti zapálili svíčky
32 13

Dvacítka studentů bude držet hladovku jako pietu za Palacha a Zajíce

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Stát je připraven nahradit ztráty za ptačí chřipku, řekl Sobotka

Praha - Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) informoval v pondělí vládu o situaci kolem ptačí chřipky. Stát je podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) připraven kompenzovat chovatelům škody spojené s opatřeními proti ní.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies