VYBERTE SI REGION

Čínská auta Zhi Dou dorazila do Česka. Jde o nejlevnější elektromobily na trhu

Elektromobily zatím v České republice nejsou příliš rozšířené. Problémem jsou především pořizovací náklady, vozy jezdící na elektřinu totiž nejsou zrovna levné. Právě cena by přitom měla být největším tahákem dvojice malých elektromobilů z Číny, které se u nás začínají prodávat.

10.9.2016 4
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií
Elektromobil ZD D2.

Elektromobil ZD D2.Foto: Zhi Dou

Jen 2763 milimetrů dlouhá vozítka nesou značku Zhi Dou (ZD), která patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Tohle jméno je vám možná povědomé - skupina totiž vlastní také automobilku Volvo. A i díky tomu má odvážné globální ambice.

Ukazuje je právě i na malých elektromobilech ZD D1 a ZD D2, které postupně vstupují na trhy po celé Evropě. Setkat se s nimi můžeme například v Německu, Rakousku, Itálii nebo Francii a nově tedy i v Česku. Jednoduchá auta do města přitom mají zaujmout především příznivou cenovkou.

Levnější z dvojice, model D1, u nás stojí 449 900 korun, sourozenec D2, lišící se prakticky jen vzhledem a lépe vypadajícím interiérem, se začne prodávat až příští rok, bude ale zřejmě o něco dražší.

Elektromobil ZD D1.

Ano, téměř půl milionu korun za dvoumístné autíčko s délkou 2763 mm, šířkou 1539 mm a rozvorem 1765 mm je samozřejmě stále dost peněz, ale při čistě cenovém srovnání s dalšími elektromobily na českém trhu vychází ZD D1 jednoznačně nejlépe. Aktuálně nejlevnější elektrický vůz, jímž je Volkswagen e-Up!, stojí 619 900 Kč.

Výbava D1 zahrnuje například klimatizaci, elektricky ovládaná okna, navigaci, elektricky nastavitelná zrcátka, USB vstup, palubní počítač, parkovací senzory vzadu, kožené čalounění nebo 13palcová hliníková kola.

Stroj pohání elektromotor o výkonu 24 koní (18 kW) a točivém momentu 82 Nm, který 670 kilogramů vážícího (D2 váží 720 kg) drobka rozjede až na 86 km/h. Že vůz není stavěn na nějaké závodění dokládá i údaj o zrychlení z klidu na 45 km/h - zabere totiž asi 8 sekund.

Akumulátor je typu LFP (lithium-železo-fosfát) a má kapacitu 11,5 kWh. Z klasické zásuvky se má plně nabít za 5 až 6 hodin, prodejce pak dokonce udává i jeho životnost: činí prý 2000 nabíjecích cyklů.

Autor: Redakce

10.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Ilustrační foto.
26 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies