Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čínská auta Zhi Dou dorazila do Česka. Jde o nejlevnější elektromobily na trhu

Elektromobily zatím v České republice nejsou příliš rozšířené. Problémem jsou především pořizovací náklady, vozy jezdící na elektřinu totiž nejsou zrovna levné. Právě cena by přitom měla být největším tahákem dvojice malých elektromobilů z Číny, které se u nás začínají prodávat.

10.9.2016 4
SDÍLEJ:

Elektromobil ZD D2.Foto: Zhi Dou

Jen 2763 milimetrů dlouhá vozítka nesou značku Zhi Dou (ZD), která patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Tohle jméno je vám možná povědomé - skupina totiž vlastní také automobilku Volvo. A i díky tomu má odvážné globální ambice.

Ukazuje je právě i na malých elektromobilech ZD D1 a ZD D2, které postupně vstupují na trhy po celé Evropě. Setkat se s nimi můžeme například v Německu, Rakousku, Itálii nebo Francii a nově tedy i v Česku. Jednoduchá auta do města přitom mají zaujmout především příznivou cenovkou.

Levnější z dvojice, model D1, u nás stojí 449 900 korun, sourozenec D2, lišící se prakticky jen vzhledem a lépe vypadajícím interiérem, se začne prodávat až příští rok, bude ale zřejmě o něco dražší.

Elektromobil ZD D1.

Ano, téměř půl milionu korun za dvoumístné autíčko s délkou 2763 mm, šířkou 1539 mm a rozvorem 1765 mm je samozřejmě stále dost peněz, ale při čistě cenovém srovnání s dalšími elektromobily na českém trhu vychází ZD D1 jednoznačně nejlépe. Aktuálně nejlevnější elektrický vůz, jímž je Volkswagen e-Up!, stojí 619 900 Kč.

Výbava D1 zahrnuje například klimatizaci, elektricky ovládaná okna, navigaci, elektricky nastavitelná zrcátka, USB vstup, palubní počítač, parkovací senzory vzadu, kožené čalounění nebo 13palcová hliníková kola.

Stroj pohání elektromotor o výkonu 24 koní (18 kW) a točivém momentu 82 Nm, který 670 kilogramů vážícího (D2 váží 720 kg) drobka rozjede až na 86 km/h. Že vůz není stavěn na nějaké závodění dokládá i údaj o zrychlení z klidu na 45 km/h - zabere totiž asi 8 sekund.

Akumulátor je typu LFP (lithium-železo-fosfát) a má kapacitu 11,5 kWh. Z klasické zásuvky se má plně nabít za 5 až 6 hodin, prodejce pak dokonce udává i jeho životnost: činí prý 2000 nabíjecích cyklů.

Autor: Redakce

10.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Škoda Fabia
Škoda Citigo
Škoda Octavia
Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
1 7

Chorvatsko sužují požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

AKTUALIZOVÁNO

USA uvalily nové sankce na čínské i ruské firmy, za podporu KLDR

Desítky čínských a ruských subjektů budou zatíženy novými sankcemi, které na ně uvalily Spojené státy. Důvodem je jejich „podpora“ Severní Koreje. Konkrétně jejího jaderného programu, proti kterému USA dlouhodobě vystupují. Sankce se mají týkat jak firem, tak i jednotlivců.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení