VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čínská auta Zhi Dou dorazila do Česka. Jde o nejlevnější elektromobily na trhu

Elektromobily zatím v České republice nejsou příliš rozšířené. Problémem jsou především pořizovací náklady, vozy jezdící na elektřinu totiž nejsou zrovna levné. Právě cena by přitom měla být největším tahákem dvojice malých elektromobilů z Číny, které se u nás začínají prodávat.

10.9.2016 4
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Elektromobil ZD D2.Foto: Zhi Dou

Jen 2763 milimetrů dlouhá vozítka nesou značku Zhi Dou (ZD), která patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Tohle jméno je vám možná povědomé - skupina totiž vlastní také automobilku Volvo. A i díky tomu má odvážné globální ambice.

Ukazuje je právě i na malých elektromobilech ZD D1 a ZD D2, které postupně vstupují na trhy po celé Evropě. Setkat se s nimi můžeme například v Německu, Rakousku, Itálii nebo Francii a nově tedy i v Česku. Jednoduchá auta do města přitom mají zaujmout především příznivou cenovkou.

Levnější z dvojice, model D1, u nás stojí 449 900 korun, sourozenec D2, lišící se prakticky jen vzhledem a lépe vypadajícím interiérem, se začne prodávat až příští rok, bude ale zřejmě o něco dražší.

Elektromobil ZD D1.

Ano, téměř půl milionu korun za dvoumístné autíčko s délkou 2763 mm, šířkou 1539 mm a rozvorem 1765 mm je samozřejmě stále dost peněz, ale při čistě cenovém srovnání s dalšími elektromobily na českém trhu vychází ZD D1 jednoznačně nejlépe. Aktuálně nejlevnější elektrický vůz, jímž je Volkswagen e-Up!, stojí 619 900 Kč.

Výbava D1 zahrnuje například klimatizaci, elektricky ovládaná okna, navigaci, elektricky nastavitelná zrcátka, USB vstup, palubní počítač, parkovací senzory vzadu, kožené čalounění nebo 13palcová hliníková kola.

Stroj pohání elektromotor o výkonu 24 koní (18 kW) a točivém momentu 82 Nm, který 670 kilogramů vážícího (D2 váží 720 kg) drobka rozjede až na 86 km/h. Že vůz není stavěn na nějaké závodění dokládá i údaj o zrychlení z klidu na 45 km/h - zabere totiž asi 8 sekund.

Akumulátor je typu LFP (lithium-železo-fosfát) a má kapacitu 11,5 kWh. Z klasické zásuvky se má plně nabít za 5 až 6 hodin, prodejce pak dokonce udává i jeho životnost: činí prý 2000 nabíjecích cyklů.

Autor: Redakce

10.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
14

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

Kateřina Perknerová: Spor o Šumavu naznačí Zemanovu sílu v ČSSD

Prezident Miloš Zeman se o Národní park Šumava zajímá dlouho. Ještě v době, kdy byl důchodcem z Vysočiny, jezdil za starosty šumavských obcí a poslouchal jejich stížnosti na Bursíkova ředitele parku Krejčího, řádění kůrovce, uschlé stromy a „ekoteroristy". Když se pak nad nezelenou částí Šumavy, která byla nechána na pospas žravému broukovi, proletěl vrtulníkem, udělal si definitivní názor.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

U francouzského pobřeží vraždil žralok

U pobřeží francouzského zámořského regionu Réunion zabil dnes žralok mladého surfaře. Oblast neštěstí je známá svou nebezpečností a zákaz koupání zde nařizovaly tabule, které ale někdo v posledních dnech nedovoleně odstranil, uvedla francouzská média s odvoláním na úřady tohoto ostrova v Indickém oceánu.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies