VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čínské automobilky se vrací, kvalita má být lepší

Ginsheim /VIDEO/ - Čínské automobilky se chtějí znovu usadit na evropském trhu. S kvalitou prý už nebudou problémy, slibují.

18.5.2010
SDÍLEJ:

Kvalita už nebude problém, tvrdí čínské automobilky vracející se do EU.Foto: Jjiangling Auto

Čínské automobilky Jiangling a Brilliance se opět pokusí vstoupit na evropský trh po předchozím neúspěšném pokusu vybudovat si jméno v zemích EU. Obě značky se z trhu stáhly poté, co jejich vozy získaly velice nízské hodnocení bezpečnosti během nárazových testů.

Evropský distributor Jiangling na trh v Nizozemí v dnešních dnech přichází s novým rodinným modelem CV9, který prošel všemi potřebmnými testy a splňuje také emisní normu Euro 5. Autu tak nebrání nic v prodeji i na dalších trzích v Evropské unii. Nový vůz se má již brzy objevit i v Německu, Itálii a Belgii.

Comeback má oboum vyjít

Automobilka Brilliance začátkem měsíce oznámila, že se nadobro stahuje z Evropy, aby mohla přeskupit své síly a připravit se na nový comeback. V posledních dnech ale otočila o 180 stupňů a hodlá na starém kontinentu zůstat. Nová dceřiná společnost automobilky Shenhua Europe GmbH se sídlem v Německu bude mít na starosti zakládání nových prodejen a distribuci náhradních dílů. Evropskou divizi Brilliance nově řídí bývalý manažer Hyundai Europe Eberhard Niering.

Automobilka Jiangling se v Evropě poprvé představila před pěti lety na frankfurtském autosalonu se svou řadou terénních vozů Landwind. Stala se tak vůbec prvním čínským výrobcem aut, který začal nabízet své modely i v Evropské unii. Po neúspěšných bezpečnostních testech se však automobilce nepodařilo prodat téměř žádné modely.

Stejný osud potkal také Brilliance, která mezi lety 2007 a 2009 prodala pouhých 502 vozů.

"Evropské" čínské auto

Nový model Jiangling CV9 byl navržen v italském designovém centru IDEA v Turíně, motor byl sestrojen ve spolupráci s německými společnostmi a převodovka pochází od dalšího německého renomovaného výrobce Getrag. O autu se tak dá s nadsázkou říct, že je aspoň z poloviny evropské. Cena základního modelu v Holandsku činí 11.950 euro, tedy zhruba 300 tisíc korun.

Německý autoklub ADAC, který testy provádí byl narčen, že kvůli přízni k domácím automobilkám testované vozy záměrně poškodil. To se ale nikdy nepodařilo prokázat.

Původní nárazový test vozuJiangling Landwind

Autor: Michal Pavel

18.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový ukrajinský velvyslanec v České republice Jevhen Perebyjnis poskytl 21. dubna v Praze rozhovor Deníku.
EXKLUZIVNĚ
10 14

Velvyslanec Jevhen Perebyjnis: I my Ukrajinci máme svého Jana Palacha

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Pohledem Kateřiny Perknerové: Sobotka nastražil past. Sám do ní padá

Bohuslav Sobotka řeší půl roku před volbami neřešitelný problém. Vlastní stranu sice očistil od všech svých oponentů a v kampani mu nikdo nebude podrážet nohy, ale na lidi to nezabírá. Co hůř, nejsou okouzleni ani smrští zpráv o zvyšování platů, důchodů, slev na děti a dalších sociálních vymoženostech.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

KLDR otestovala další raketu, neúspěšně. Trump: Jde o nerespektování Číny

/VIDEO/ Raketa středního doletu, kterou v sobotu brzo ráno vypustil v době zostřené mezinárodní situace na Korejském poloostrově režim diktátora Kim Čong-una, skončil neslavně. Byl to již třetí test rakety v tomto měsíci. Letos, od chvíle, kdy se americkým prezidentem stal Donald Trump, se jedná už o devátou zkoušku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies