VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čínské automobilky se vrací, kvalita má být lepší

Ginsheim /VIDEO/ - Čínské automobilky se chtějí znovu usadit na evropském trhu. S kvalitou prý už nebudou problémy, slibují.

18.5.2010
SDÍLEJ:

Kvalita už nebude problém, tvrdí čínské automobilky vracející se do EU.Foto: Jjiangling Auto

Čínské automobilky Jiangling a Brilliance se opět pokusí vstoupit na evropský trh po předchozím neúspěšném pokusu vybudovat si jméno v zemích EU. Obě značky se z trhu stáhly poté, co jejich vozy získaly velice nízské hodnocení bezpečnosti během nárazových testů.

Evropský distributor Jiangling na trh v Nizozemí v dnešních dnech přichází s novým rodinným modelem CV9, který prošel všemi potřebmnými testy a splňuje také emisní normu Euro 5. Autu tak nebrání nic v prodeji i na dalších trzích v Evropské unii. Nový vůz se má již brzy objevit i v Německu, Itálii a Belgii.

Comeback má oboum vyjít

Automobilka Brilliance začátkem měsíce oznámila, že se nadobro stahuje z Evropy, aby mohla přeskupit své síly a připravit se na nový comeback. V posledních dnech ale otočila o 180 stupňů a hodlá na starém kontinentu zůstat. Nová dceřiná společnost automobilky Shenhua Europe GmbH se sídlem v Německu bude mít na starosti zakládání nových prodejen a distribuci náhradních dílů. Evropskou divizi Brilliance nově řídí bývalý manažer Hyundai Europe Eberhard Niering.

Automobilka Jiangling se v Evropě poprvé představila před pěti lety na frankfurtském autosalonu se svou řadou terénních vozů Landwind. Stala se tak vůbec prvním čínským výrobcem aut, který začal nabízet své modely i v Evropské unii. Po neúspěšných bezpečnostních testech se však automobilce nepodařilo prodat téměř žádné modely.

Stejný osud potkal také Brilliance, která mezi lety 2007 a 2009 prodala pouhých 502 vozů.

"Evropské" čínské auto

Nový model Jiangling CV9 byl navržen v italském designovém centru IDEA v Turíně, motor byl sestrojen ve spolupráci s německými společnostmi a převodovka pochází od dalšího německého renomovaného výrobce Getrag. O autu se tak dá s nadsázkou říct, že je aspoň z poloviny evropské. Cena základního modelu v Holandsku činí 11.950 euro, tedy zhruba 300 tisíc korun.

Německý autoklub ADAC, který testy provádí byl narčen, že kvůli přízni k domácím automobilkám testované vozy záměrně poškodil. To se ale nikdy nepodařilo prokázat.

Původní nárazový test vozuJiangling Landwind

Autor: Michal Pavel

18.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

K vraždě došlo na ubytovně v Jevíčku, kde oběť i  vrah bydleli ve stejném pokoji.
AKTUALIZOVÁNO

Vražda na ubytovně otřásla Malou Hanou, muži hrozí až 18 let vězení

Po stopách hrdinů českého odboje: tři králové doháněli okupanty k zuřivosti

Praha /INFOGRAFIKA, FOTOGALERIE/ - S Prahou Neznámou protentokrát vyrazíme na vycházku po stopách statečných příběhů „tří králů" českého odboje.

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

Migranti pronikli na španělské území. Překonali šestimetrový plot

Na 360 migrantů dnes časně ráno proniklo z Maroka přes vysoký hraniční plot do španělské severoafrické enklávy Ceuta. Jde o druhý masový případ za posledních několik dnů. V pátek se takto dostalo na španělské území kolem 500 lidí.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies