VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čínské automobilky se vrací, kvalita má být lepší

Ginsheim /VIDEO/ - Čínské automobilky se chtějí znovu usadit na evropském trhu. S kvalitou prý už nebudou problémy, slibují.

18.5.2010
SDÍLEJ:

Kvalita už nebude problém, tvrdí čínské automobilky vracející se do EU.Foto: Jjiangling Auto

Čínské automobilky Jiangling a Brilliance se opět pokusí vstoupit na evropský trh po předchozím neúspěšném pokusu vybudovat si jméno v zemích EU. Obě značky se z trhu stáhly poté, co jejich vozy získaly velice nízské hodnocení bezpečnosti během nárazových testů.

Evropský distributor Jiangling na trh v Nizozemí v dnešních dnech přichází s novým rodinným modelem CV9, který prošel všemi potřebmnými testy a splňuje také emisní normu Euro 5. Autu tak nebrání nic v prodeji i na dalších trzích v Evropské unii. Nový vůz se má již brzy objevit i v Německu, Itálii a Belgii.

Comeback má oboum vyjít

Automobilka Brilliance začátkem měsíce oznámila, že se nadobro stahuje z Evropy, aby mohla přeskupit své síly a připravit se na nový comeback. V posledních dnech ale otočila o 180 stupňů a hodlá na starém kontinentu zůstat. Nová dceřiná společnost automobilky Shenhua Europe GmbH se sídlem v Německu bude mít na starosti zakládání nových prodejen a distribuci náhradních dílů. Evropskou divizi Brilliance nově řídí bývalý manažer Hyundai Europe Eberhard Niering.

Automobilka Jiangling se v Evropě poprvé představila před pěti lety na frankfurtském autosalonu se svou řadou terénních vozů Landwind. Stala se tak vůbec prvním čínským výrobcem aut, který začal nabízet své modely i v Evropské unii. Po neúspěšných bezpečnostních testech se však automobilce nepodařilo prodat téměř žádné modely.

Stejný osud potkal také Brilliance, která mezi lety 2007 a 2009 prodala pouhých 502 vozů.

"Evropské" čínské auto

Nový model Jiangling CV9 byl navržen v italském designovém centru IDEA v Turíně, motor byl sestrojen ve spolupráci s německými společnostmi a převodovka pochází od dalšího německého renomovaného výrobce Getrag. O autu se tak dá s nadsázkou říct, že je aspoň z poloviny evropské. Cena základního modelu v Holandsku činí 11.950 euro, tedy zhruba 300 tisíc korun.

Německý autoklub ADAC, který testy provádí byl narčen, že kvůli přízni k domácím automobilkám testované vozy záměrně poškodil. To se ale nikdy nepodařilo prokázat.

Původní nárazový test vozuJiangling Landwind

Autor: Michal Pavel

18.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Stanislav Šulc.
13

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Le Penová se sešla s Putinem. Kritizovala sankce EU vůči Rusku

Předsedkyně krajně pravicové francouzské Národní fronty (NF) a kandidátka v nadcházejících francouzských prezidentských volbách Marine Le Penová dnes na zasedání zahraničního výboru Státní dumy (dolní komory ruského parlamentu) prohlásila, že nevidí žádný důvod pro to, aby se Francie k Rusku chovala nepřátelsky. Podle agentury TASS se Le Penová zároveň vyjádřila nesouhlasně o sankcích, které na Rusko uvalila EU.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies