Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Citroën C4 Aircross: Kombinace SUV s městským vozem

Praha - Módě pseudoterénních osobních automobilů podléhá stále víc výrobců a současná nabídka jen u kompaktních crossoverů čítá na českém trhu už dvě desítky modelů.

11.10.2012
SDÍLEJ:

Citroën C4 AircrossFoto: Citroën

Nejnověji obohatil nabídku Citroën C4 Aircross, prezentovaný jako městské SUV. Zní to, jako by výrobce vycházel vstříc stavu tuzemských, zejména městských komunikací, které díky povrchu a množství děr nemají daleko k nezpevněnému povrchu.

Japonský Francouz

Aircross svým názvem navazuje na model C4, ale spíše jen těmito dvěma písmeny v názvu. Víc ho pojí s japonským příbuzným. Ač Francouz, vyrábí se v Japonsku, ale dvojníkem modelu ASX od Mitsubishi zdaleka není. Odlišuje se tvarem, detaily i pojetím. Je také při stejném rozvoru náprav o pět centimetrů delší, o tři centimetry širší a o jeden a půl centimetru vyšší.

Jinak je Aircross, podobně jako většina ostatních crossoverů z poslední doby, vlastně o trochu vyšším, a tím také prostornějším, prakticky orientovaným modelem kombi se zvětšenou světlou výškou, a proto lepší průjezdností.

Výhodou toho je i menší riziko poškození dolních částí obou nárazníků při najíždění k u nás tak rozdílně vysokým obrubníkům. Přednosti vyšší stavby uvítají i lidé, jejichž pohybový aparát už vykazuje určitá omezení a na o pár centimetrů výš položené sedáky se jim mnohem lépe nasedá. Stejně tak maminky přepravující malé děti, ke kterým se nemusejí tolik sklánět.

Na to, že je Aircross jen 434 centimetrů dlouhý, nabízí poměrně velký vnitřní prostor pro cestující na předních i zadních sedadlech a neméně slušný zavazadlový prostor o objemu 440 litrů. Ovládací prvky jsou přehledně rozmístěny a na rozdíl od mnoha konkurentů nejsou titěrné, takže se dají dobře intuitivně ovládat. Sedadla se mohou pochlubit komfortem i na delších cestách. Na pohled zdánlivě vyšší pořizovací cena neodráží jen větší eleganci a kvalitu zpracování, ale především bohatou základní výbavu.

Obratný a rychlý

Vnějšími rozměry poměrně malý crossover dokáže být v provozu nejen čiperný (výkonnější naftová verze umí zrychlit z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 9,7 s), ale také velmi obratný, k čemuž pomáhá velmi dobrý průměr otáčení 10,6 metru.

Ve spojení s elektrickým posilovačem řízení je tak manévrování velmi snadné. Kola poměrně velkého průměru nevylekají u nás známé a tolik časté díry v silnicích, které Aircross překonává s překvapivou lehkostí.

Nabídka pohonných jednotek je sice ve srovnání s některými konkurenty zdánlivě chudší, ale v zásadě plně postačuje obvyklým potřebám našich zákazníků. Tvoří ji jeden benzinový čtyřválec 1.6i/ /115 k s pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol a dva naftové čtyřválce 1.6/115 k a 1.8/150 k, oba vybavené šestistupňovými převodovkami a pohonem všech kol (4x4).

Samočinná převodovka zatím v nabídce není.

Jízda ve většině režimů je překvapivě příjemná a komfortní. Podvozek snadno pohlcuje běžné nerovnosti nejen na silnicích, ale i na nezpevněných cestách. Na dálnici se Aircross hravě vyrovná běžným modelům kombi (nejsilnější naftová verze by měla umět i 200 km/h, ale to jsme u nás nezkoušeli).

Autor: Redakce

11.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Škoda Fabia
Fiat Bravo
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
23 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Paragliding. Ilustrační snímek.
AKTUALIZUJEME

Paraglidista zemřel po pádu na pole, vrtulník záchranářů byl zbytečný

Test Deníku o důvěřivosti důchodců: Nesete přeplatek? Jdu otevřít

/TEST/ Deník testoval důvěřivost důchodců. Redaktor a nejprve ukrytý strážník zkoušeli, jak starší lidé dokážou odolat lákavé nabídce podvodníka.

Trest pro ženu v lágru? Noc a den v márnici

Je konec května 1945, válka skončila. Na Vypichu je živo, hemží se to tam auty a vojáky. V náručí jednoho důstojníka se choulí osmiletá holčička. „Táto můj, táto můj, ty ses nám vrátil,“ volá děvče a zasypává vojákovu tvář polibky. Při vzpomínce na první setkání s otcem poté, co ho pět let neviděla, se i teď tlačí Zdeně Čapkové slzy do očí. Její otec František Bernas, důstojník československé armády, musel z protektorátu utéct před gestapem. Matku zavřeli nacisté do lágru.

Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Policie jej zadržela

Policie v Saúdské Arábii zadržela čtrnáctiletého chlapce, který uprostřed rušné silnice tančil Macarenu, tanec, který se proslavil v 90. letech. Podezírali jej z nevhodného chování na veřejnosti a přerušení dopravy, po několika hodinách byl však propuštěn.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení