VYBERTE SI REGION

Citroën C4 Aircross: Kombinace SUV s městským vozem

Praha - Módě pseudoterénních osobních automobilů podléhá stále víc výrobců a současná nabídka jen u kompaktních crossoverů čítá na českém trhu už dvě desítky modelů.

11.10.2012
SDÍLEJ:

Citroën C4 AircrossFoto: Citroën

Nejnověji obohatil nabídku Citroën C4 Aircross, prezentovaný jako městské SUV. Zní to, jako by výrobce vycházel vstříc stavu tuzemských, zejména městských komunikací, které díky povrchu a množství děr nemají daleko k nezpevněnému povrchu.

Japonský Francouz

Aircross svým názvem navazuje na model C4, ale spíše jen těmito dvěma písmeny v názvu. Víc ho pojí s japonským příbuzným. Ač Francouz, vyrábí se v Japonsku, ale dvojníkem modelu ASX od Mitsubishi zdaleka není. Odlišuje se tvarem, detaily i pojetím. Je také při stejném rozvoru náprav o pět centimetrů delší, o tři centimetry širší a o jeden a půl centimetru vyšší.

Jinak je Aircross, podobně jako většina ostatních crossoverů z poslední doby, vlastně o trochu vyšším, a tím také prostornějším, prakticky orientovaným modelem kombi se zvětšenou světlou výškou, a proto lepší průjezdností.

Výhodou toho je i menší riziko poškození dolních částí obou nárazníků při najíždění k u nás tak rozdílně vysokým obrubníkům. Přednosti vyšší stavby uvítají i lidé, jejichž pohybový aparát už vykazuje určitá omezení a na o pár centimetrů výš položené sedáky se jim mnohem lépe nasedá. Stejně tak maminky přepravující malé děti, ke kterým se nemusejí tolik sklánět.

Na to, že je Aircross jen 434 centimetrů dlouhý, nabízí poměrně velký vnitřní prostor pro cestující na předních i zadních sedadlech a neméně slušný zavazadlový prostor o objemu 440 litrů. Ovládací prvky jsou přehledně rozmístěny a na rozdíl od mnoha konkurentů nejsou titěrné, takže se dají dobře intuitivně ovládat. Sedadla se mohou pochlubit komfortem i na delších cestách. Na pohled zdánlivě vyšší pořizovací cena neodráží jen větší eleganci a kvalitu zpracování, ale především bohatou základní výbavu.

Obratný a rychlý

Vnějšími rozměry poměrně malý crossover dokáže být v provozu nejen čiperný (výkonnější naftová verze umí zrychlit z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 9,7 s), ale také velmi obratný, k čemuž pomáhá velmi dobrý průměr otáčení 10,6 metru.

Ve spojení s elektrickým posilovačem řízení je tak manévrování velmi snadné. Kola poměrně velkého průměru nevylekají u nás známé a tolik časté díry v silnicích, které Aircross překonává s překvapivou lehkostí.

Nabídka pohonných jednotek je sice ve srovnání s některými konkurenty zdánlivě chudší, ale v zásadě plně postačuje obvyklým potřebám našich zákazníků. Tvoří ji jeden benzinový čtyřválec 1.6i/ /115 k s pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol a dva naftové čtyřválce 1.6/115 k a 1.8/150 k, oba vybavené šestistupňovými převodovkami a pohonem všech kol (4x4).

Samočinná převodovka zatím v nabídce není.

Jízda ve většině režimů je překvapivě příjemná a komfortní. Podvozek snadno pohlcuje běžné nerovnosti nejen na silnicích, ale i na nezpevněných cestách. Na dálnici se Aircross hravě vyrovná běžným modelům kombi (nejsilnější naftová verze by měla umět i 200 km/h, ale to jsme u nás nezkoušeli).

Autor: Redakce

11.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies