VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: Studie pro Paříž se chlubí spotřebou 2 l/100 km

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Citroën na autosalonu v Paříži ukáže studii C4 Cactus Airflow 2L, která si, jak už napovídá jméno, má vystačit s pouhými dvěma litry benzínu každých sto kilometrů.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.Foto: Citroën

Koncept vychází z nového modelu Cactus, už na pohled se ale od běžného provedení liší. Karoserie je uhlazenější a hladší, aby byla aerodynamičtější. Studie proto má nové nárazníky, spoilery, zakrytovanou podlahu, v podbězích kol se nachází vzduchová clona, místo zpětných zrcátek jsou na voze kamery a své místo tu našly dokonce i prvky s proměnlivou geometrií. Například v předním nárazníku jsou tři řízené vstupy vzduchu, za zadní postranní okénka byly přidány mobilní boční spojlery pro lepší navádění toku vzduchu kolem vozu a ráfky kol využívají mobilní klapky, které se otevírají odstředivou silou.

Zaujmou i speciální uzounké pneumatiky s nízkým valivým odporem Michelin 155/70 R 19 Tall&Narrow.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.


Karoserie také byla citelně odlehčena. Citroën z tohoto důvodu řadu dílů vytvořil z hliníku, polykarbonátu nebo uhlíkových kompozitů. Tyto materiály doplňuje vysokopevnostní ocel. Výsledkem je hmotnost 865 kilogramů, o metrák menší než v případě běžného Cactusu.

K pohonu studie využívá benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 82 koní doplněný o technologii Hybrid Air. To znamená, že už tak úspornému motoru, který byl pro koncept navíc ještě upraven, aby nabízel účinnější chod, pomáhá systém skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestava dvou motorových hydraulických čerpadel a automatická planetová převodovka. Dvě nádrže na stlačený vzduch jsou umístěny v zadní části vozu.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.

Hybridní pohonné ústrojí pracuje ve třech režimech. V módu Air motor využívající stlačený vzduch nahrazuje benzínový agregát, v klasickém režimu běží jen spalovací jednotka a kombinovaném cyklu auto využívá jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.

I když C4 Cactus Airflow 2L představuje skutečně jen zajímavý koncept, některé z použitých technologií se mají v blízké době objevit i v produkčních vozech.

Autor: Redakce

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
Honda Civic
Jeden z nejznámějších snímků zachycujících Salvadora Dalího v roce 1948 pořídil americký fotograf Philippe Halsman.
1 12

Tělo Salvadora Dalího bude exhumováno, kvůli milionovému dědictví

Theresa Mayová, předsedkyně britské vlády a lídr konzervativců
AKTUALIZOVÁNO
3 8

Brexit: Mayová chce pro občany EU stejná práva jako pro Brity

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Spolupráce Česka a Izraele bude spočívat v technologiích, i humanitních oborech

Česko a Izrael chtějí posílit vědeckou spolupráci ve vyspělých technologických oborech, jako je robotika nebo kybernetika. Více se zaměří ale i na podporu spolupráce v humanitních vědách. Dnes to po společném jednání řekli vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek a jeho izraelský protějšek Ofir Akunis. Oba kladně hodnotili činnost české vědecké diplomatky Delany Mikolášové, která na českém velvyslanectví v Tel Avivu působí od roku 2015.

Thajci právě propustili zadrženého českého novináře Šprongla

V letadle, které míří do Česka, právě teď sedí český válečný reportér Radan Šprongl, kterému v Thasjku hrozilo až pět let vězení za údajný převoz vojenského materiálu. Deníku to exkluzivně sdělil europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU - ČSL).

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies