VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: Studie pro Paříž se chlubí spotřebou 2 l/100 km

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Citroën na autosalonu v Paříži ukáže studii C4 Cactus Airflow 2L, která si, jak už napovídá jméno, má vystačit s pouhými dvěma litry benzínu každých sto kilometrů.

22.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.Foto: Citroën

Koncept vychází z nového modelu Cactus, už na pohled se ale od běžného provedení liší. Karoserie je uhlazenější a hladší, aby byla aerodynamičtější. Studie proto má nové nárazníky, spoilery, zakrytovanou podlahu, v podbězích kol se nachází vzduchová clona, místo zpětných zrcátek jsou na voze kamery a své místo tu našly dokonce i prvky s proměnlivou geometrií. Například v předním nárazníku jsou tři řízené vstupy vzduchu, za zadní postranní okénka byly přidány mobilní boční spojlery pro lepší navádění toku vzduchu kolem vozu a ráfky kol využívají mobilní klapky, které se otevírají odstředivou silou.

Zaujmou i speciální uzounké pneumatiky s nízkým valivým odporem Michelin 155/70 R 19 Tall&Narrow.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.


Karoserie také byla citelně odlehčena. Citroën z tohoto důvodu řadu dílů vytvořil z hliníku, polykarbonátu nebo uhlíkových kompozitů. Tyto materiály doplňuje vysokopevnostní ocel. Výsledkem je hmotnost 865 kilogramů, o metrák menší než v případě běžného Cactusu.

K pohonu studie využívá benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 82 koní doplněný o technologii Hybrid Air. To znamená, že už tak úspornému motoru, který byl pro koncept navíc ještě upraven, aby nabízel účinnější chod, pomáhá systém skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestava dvou motorových hydraulických čerpadel a automatická planetová převodovka. Dvě nádrže na stlačený vzduch jsou umístěny v zadní části vozu.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.

Hybridní pohonné ústrojí pracuje ve třech režimech. V módu Air motor využívající stlačený vzduch nahrazuje benzínový agregát, v klasickém režimu běží jen spalovací jednotka a kombinovaném cyklu auto využívá jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.

I když C4 Cactus Airflow 2L představuje skutečně jen zajímavý koncept, některé z použitých technologií se mají v blízké době objevit i v produkčních vozech.

Autor: Redakce

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

VIDEO: Tenistům budou na turnaji v Brazílii nosit míčky psi

K noze! Přines! Tyto povely opět uslyší tenisoví fanoušci na antukovém turnaji v Sao Paulo. Jak to? Hráčům totiž budou během rozehrání dělat společnost netradiční pomocníci. Míčky jim budou sbírat psi z útulku.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Sobotka chce jednat ve Sněmovně o snížení cen za mobilní data

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) svolal na pátek jednání zástupců všech parlamentních stran k novele zákona o elektronických komunikacích. Chce prověřit možnost zrychleného přijetí normy. Přijetí normy v prvním čtení by podle premiéra tlačilo na snížení ceny mobilních dat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies