VYBERTE SI REGION

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: Studie pro Paříž se chlubí spotřebou 2 l/100 km

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Citroën na autosalonu v Paříži ukáže studii C4 Cactus Airflow 2L, která si, jak už napovídá jméno, má vystačit s pouhými dvěma litry benzínu každých sto kilometrů.

22.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií
Citroën C4 Cactus Airflow 2L.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.Foto: Citroën

Koncept vychází z nového modelu Cactus, už na pohled se ale od běžného provedení liší. Karoserie je uhlazenější a hladší, aby byla aerodynamičtější. Studie proto má nové nárazníky, spoilery, zakrytovanou podlahu, v podbězích kol se nachází vzduchová clona, místo zpětných zrcátek jsou na voze kamery a své místo tu našly dokonce i prvky s proměnlivou geometrií. Například v předním nárazníku jsou tři řízené vstupy vzduchu, za zadní postranní okénka byly přidány mobilní boční spojlery pro lepší navádění toku vzduchu kolem vozu a ráfky kol využívají mobilní klapky, které se otevírají odstředivou silou.

Zaujmou i speciální uzounké pneumatiky s nízkým valivým odporem Michelin 155/70 R 19 Tall&Narrow.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.


Karoserie také byla citelně odlehčena. Citroën z tohoto důvodu řadu dílů vytvořil z hliníku, polykarbonátu nebo uhlíkových kompozitů. Tyto materiály doplňuje vysokopevnostní ocel. Výsledkem je hmotnost 865 kilogramů, o metrák menší než v případě běžného Cactusu.

K pohonu studie využívá benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 82 koní doplněný o technologii Hybrid Air. To znamená, že už tak úspornému motoru, který byl pro koncept navíc ještě upraven, aby nabízel účinnější chod, pomáhá systém skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestava dvou motorových hydraulických čerpadel a automatická planetová převodovka. Dvě nádrže na stlačený vzduch jsou umístěny v zadní části vozu.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.

Hybridní pohonné ústrojí pracuje ve třech režimech. V módu Air motor využívající stlačený vzduch nahrazuje benzínový agregát, v klasickém režimu běží jen spalovací jednotka a kombinovaném cyklu auto využívá jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.

I když C4 Cactus Airflow 2L představuje skutečně jen zajímavý koncept, některé z použitých technologií se mají v blízké době objevit i v produkčních vozech.

Autor: Redakce

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Švédsko má poprvé v historii deset milionů obyvatel

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies