VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Citroën C4 Cactus Airflow 2L: Studie pro Paříž se chlubí spotřebou 2 l/100 km

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Citroën na autosalonu v Paříži ukáže studii C4 Cactus Airflow 2L, která si, jak už napovídá jméno, má vystačit s pouhými dvěma litry benzínu každých sto kilometrů.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.Foto: Citroën

Koncept vychází z nového modelu Cactus, už na pohled se ale od běžného provedení liší. Karoserie je uhlazenější a hladší, aby byla aerodynamičtější. Studie proto má nové nárazníky, spoilery, zakrytovanou podlahu, v podbězích kol se nachází vzduchová clona, místo zpětných zrcátek jsou na voze kamery a své místo tu našly dokonce i prvky s proměnlivou geometrií. Například v předním nárazníku jsou tři řízené vstupy vzduchu, za zadní postranní okénka byly přidány mobilní boční spojlery pro lepší navádění toku vzduchu kolem vozu a ráfky kol využívají mobilní klapky, které se otevírají odstředivou silou.

Zaujmou i speciální uzounké pneumatiky s nízkým valivým odporem Michelin 155/70 R 19 Tall&Narrow.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.


Karoserie také byla citelně odlehčena. Citroën z tohoto důvodu řadu dílů vytvořil z hliníku, polykarbonátu nebo uhlíkových kompozitů. Tyto materiály doplňuje vysokopevnostní ocel. Výsledkem je hmotnost 865 kilogramů, o metrák menší než v případě běžného Cactusu.

K pohonu studie využívá benzinový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 82 koní doplněný o technologii Hybrid Air. To znamená, že už tak úspornému motoru, který byl pro koncept navíc ještě upraven, aby nabízel účinnější chod, pomáhá systém skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestava dvou motorových hydraulických čerpadel a automatická planetová převodovka. Dvě nádrže na stlačený vzduch jsou umístěny v zadní části vozu.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L.

Hybridní pohonné ústrojí pracuje ve třech režimech. V módu Air motor využívající stlačený vzduch nahrazuje benzínový agregát, v klasickém režimu běží jen spalovací jednotka a kombinovaném cyklu auto využívá jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.

I když C4 Cactus Airflow 2L představuje skutečně jen zajímavý koncept, některé z použitých technologií se mají v blízké době objevit i v produkčních vozech.

Autor: Redakce

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Protesty ve Skopji skončily násilím

V makedonském parlamentu došlo k bitce, zraněno bylo minimálně deset lidí

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
29 12

Sobotka počká na Babišovo vysvětlení do konce dubna, pak rozhodne

Česká reprezentace na úvod porazila Finsko

Vítězstvím 3:2 nad Finskem vstoupili čeští hokejisté do závěrečného turnaje Euro Hockey Tour, kterým jsou Carlson Hockey Games v Českých Budějovicích. Druhý zápas odehraje náš národní tým v sobotu proti Švédsku (17).

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

Nejvyšší soud zrušil odsuzující verdikt nad lobbistou Markem Dalíkem poté, co vyhověl jeho dovolání i dovolání šéfa žalobců Pavla Zemana. Případ vrátil pražskému vrchnímu soudu, který Dalíka poslal na čtyři roky do vězení za pokus o podvod. Odvolací soud bude muset znovu přezkoumat právní kvalifikaci, na jejímž základě byl odsouzen. Oznámil to předseda trestního kolegia NS František Púry. Podle něj může soud trest zmírnit, ponechat stejný i zpřísnit.

Policie zatkla ve vládní čtvrti v Londýně muže ozbrojeného noži

V britské vládní čtvrti v Londýně došlo ve čtvrtek 27. dubna k incidentu, při němž policie zadržela muže, jenž byl ozbrojen dvěma noži. Informovala o tom BBC. 

Jihokorejci chtějí stavět Dukovany. Nezdržujeme a nezdražujeme, slibují

Tři roky poté, co ČEZ zrušil tendr na dostavbu Temelína, začíná jaderný maraton nanovo. Zatím jen opatrně a zdvořilostním představováním. Bitva o jednu z největších zakázek v dějinách ČR ale bude možná ještě ostřejší než minule.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies