Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Citroën C6 je nová vlajková loď francouzské automobilky. Ale jen pro Čínu

Citroën na autosalonu v Pekingu představil druhou generaci velkého sedanu C6. Ta narozdíl od výstředního předchůdce vsadila na konzervativnější tvary a především je určena pouze pro čínský trh.

26.4.2016
SDÍLEJ:

Citroën C6 je pořádný kus auta. Na délku měří 4,96 metru a chlubí se rozvorem 2,9 metru. To naznačuje, že kabina nabídne dostatek prostoru i pro cestující na zadních sedadlech. To ostatně mají čínští zákazníci nejen u klasických sedanů rádi.

Limuzína vznikla ve spolupráci s čínskou automobilkou Dongfeng, která ostatně od roku 2014 vlastní 14 procent koncernu Groupe PSA. Vůz tak sdílí platformu EMP2 s modelem Dongfeng Fengshen (známý je i jako Aeolus) A9, Citroën se však samozřejmě liší vzhledem i pojetím interiéru, který vypadá docela luxusně.

Vnější design pak hojně využívá chromované prvky a může trochu připomínat produkty značky Volkswagen - nejen tvary, ale třeba i žebrováním a pojetím přední masky.

Citroën C6.

Uvnitř najdeme zajímavě zpracovanou kůži Nappa, dále 12,3palcový digitální přístrojový štít či velkou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Nechybí ani dřevěné dekory, zajímavostí je čtyřzónová klimatizace.

O pohon se postará přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, výkonu 204 koní a točivém momentu 280 Nm. Spojen je se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Citroën C6 se začne prodávat v září, později by měla dorazit ještě luxusnější varianta se značkou DS. Jak už bylo řečeno, s příjezdem do Evropy se nepočítá.

Autor: Redakce

26.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Citroën C3
Ford C-Max
Renault Clio
Kim Čong-un a Donald Trump
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení