Podle Evropské komise by takzvaný "systém eCall" mohl ročně zachránit až 2 500 životů.

Představa je taková, že systém v případě vážné nehody automaticky vytočí celoevropské číslo tísňového volání 112. Záchranné služby díky tomu dostanou podrobné informace, například o době nehody a díky zabudované GPS i místě, kde se vozidlo nachází, a směru jízdy. A to i v případě, že je řidič v bezvědomí, či z nějakého důvodu není schopen telefonovat. Systém eCall se totiž dokáže aktivovat i automaticky, stačí, aby čidla zabudovaná ve vozidle zaregistrovala vážnou nehodu.

Automaticky funguje i služba od Citroënu. V případě tísně lze také po dobu pěti sekund držet tlačítko SOS v kabině, volající je následně spojen s dispečinkem - ve svém mateřském jazyce, i když se právě nachází v zahraničí. Systém zároveň odešle SMS se souřadnicemi pro lokalizaci auta.

Dispečer přijme hovor a na obrazovce se mu objeví informace, kde se vozidlo nachází a kterým směrem jelo. Zobrazí se mu zároveň typ a barva vozidla a zda jde o diesel nebo benzínovou verzi. Když je posádka vozu při vědomí a ve stavu odpovídat, dispečer postupuje podle získaných informací a dle standardizovaného postupu. Pokud volající neodpovídá, dispečer kontaktuje neprodleně složky záchranného systému, které vyjíždějí na lokalizované místo. Služba je u Citroënu dostupná 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a je zdarma.