VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejčastěji bourají Mercedesy, BMW a Volva

Praha - Čím luxusnější vůz, tím větší pravděpodobnost vzniku nehody. Takový závěr vychází ze statistiky ČSOB.

20.10.2010 2
SDÍLEJ:

Nové BMW řady 5 se postupně vrací k více tradičním křivkám, které se naposled objevily na generaci E39.Foto: BMW

Nejvíce bourají majitelé vozů Mercedes, BMW a Volvo, naopak nejméně řidiči se značkou Dacia. Vyplývá to z dlouhodobé statistiky ČSOB Pojišťovny týkající se škod z povinného ručení.

„V posledních čtyřech letech stanuli majitelé vozů Mercedes třikrát v čele žebříčků řidičů, kteří zaviňují relativně nejvíce škod z povinného ručení,“ uvedl mluvčí pojišťovny Petr Milata. Dodal, že škodu během roku zaviní v průměru každý desátý z nich, což je téměř dvakrát víc než průměr za všechny značky.

Mercedes vede

Ze statistik pojišťovny vyplývá, že od letošního ledna do září měly nejvíce škod z povinného ručení značky Mercedes, Mitsubishi a Volkswagen. Za celý rok 2009 to byly vozy Mercedes, BMW a Volvo.

Řidiči menších vozů bourají méně

Naopak méně zpravidla bourají majitelé menších aut východoevropské nebo asijské provenience. Jsou to především značky Škoda (kromě oktávií a superbů), Daewoo, Chevrolet a Suzuki. Nejméně rizikovými řidiči jsou na základě statistik za poslední čtyři roky majitelé vozů Dacia. Rovněž od letošního ledna do září měli řidiči aut Dacia nejnižší frekvenci škod. V roce 2009 to byly vozy Chevrolet.

„Četnost škod z povinného ručení souvisí pochopitelně i s tím, kde a jak často řidiči se svými vozy jezdí. Majitel staršího vozu bydlící na venkově toho zpravidla najede méně, než majitel novějšího auta z velkého města, a méně často proto i bourá,“ upozornil ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Jaroslav Král.

Vztah mezi pořizovací cenou vozu a frekvencí škod z povinného ručení lze dokumentovat například u vozů Škoda Octavia a Škoda Superb, jejichž škodní statistiky sleduje ČSOB Pojišťovna zvlášť. Zatímco u oktávií se riziko, že jejich majitel zaviní škodu z povinného ručení, blíží průměru za všechny značky, u dražších superbů je o pětinu vyšší.

Autor: ČTK

20.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
6 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Koruna, ilustrační foto
19 7

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Volby ve Francii ONLINE: volební místnosti v obležení voličů

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 35 let. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

V Česku není nyní podle vicepremiéra Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL) prostor pro "dramatický růst" minimální mzdy. Řekl to dnes v pořadu Partie televize Prima. Reagoval tak na požadavek odborů zvednout od ledna nejnižší výdělek o 1500 korun na 12 500 korun. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) před pár dny řekl, že by minimální mzda měla odpovídat 40 procentům průměrné mzdy. S tím souhlasí i zaměstnavatelé ze Svazu průmyslu a dopravy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies