VYBERTE SI REGION

Daimler bude testovat nákladní vozy bez řidiče. V běžném provozu

Německý automobilový koncern Daimler bude na amerických silnicích testovat nákladní vozy, které nepotřebují řidiče. Firma získala od státu Nevada povolení pro provoz dvou takovýchto plně automatických vozidel v běžné silniční dopravě.

7.5.2015 1
SDÍLEJ:

Freightliner Inspiration Truck.Foto: Daimler

Daimler již loni v červenci předvedl prototyp nákladního vozu bez řidiče na uzavřené části dálnice v Německu. Tehdy společnost podle uvedla, že tato technologie by měla být do roku 2025 zralá pro sériovou výrobu.

Nákladní automobily bez řidiče podle Daimleru pomohou snížit dopravcům náklady na pohonné hmoty a posílí bezpečnost na silnicích. "Domníváme se, že děláme důležitý krok správným směrem," uvedl člen správní rady Daimleru Wolfgang Bernhard. "Je potřeba mít sny," dodal.

Freightliner Inspiration Truck.

Daimler bude na silnicích testovat nákladní vůz Freightliner Inspiration Truck, který technicky vychází ze sériového modelu Cascadia. Systém autonomního řízení využívá radarové senzory v přídi, které monitorují situaci před vozidlem.

První senzor má dosah 250 metrů, druhý pak sleduje prostor do vzdálenosti 70 metrů. Kromě toho monitoruje okolí kamionu stereokamera, umístěná v horní části čelního okna.

Freightliner Inspiration Truck.

Nákladní vozy by se podle Bernharda mohly v oblasti automatického řízení prosadit rychleji než osobní, protože se často pohybují "v méně komplikovaném dopravním prostředí" na dálnicích, zatímco osobní auta tráví více času v městském provozu. Na vývoji osobních vozů nepotřebujících řidiče pracuje řada automobilek, ale také například americká společnost Google.

Daimler je největším producentem nákladních automobilů na světě. Koncern vyrábí rovněž osobní vozy, zejména luxusní automobily Mercedes-Benz.

Autor: Redakce / ČTK

7.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies