VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další koncepty pro Tokio: Toyota ukáže i malý sporťáček a vodíkovou budoucnost

Toyota se pochlubila dalšími koncepty, které představí na tokijském autosalonu. Blíže výrobě je rozhodně studie S-FR, která ukazuje, jak by mohl vypadat malý sporťáček této japonské značky.

9.10.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
22 fotografií

Koncept Toyota S-FR.Foto: Toyota

S-FR je 3990 milimetrů dlouhé kupé s pohonem zadních kol a údajně lehkou konstrukcí. Toyota však k váze neuvedla bližší podrobnosti.

Zato hovoří o autě stvořeném pro radost z jízdy. Zatím neznámý motor je kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti umístěn lehce za přední nápravou, skvělou ovladatelnost má podpořit také podvozek s nezávislým zavěšením. Nechybí šestistupňová manuální převodovka.

Koncept Toyota S-FR.

Interiér je poměrně jednoduchý, orientovaný na řidiče a nabídne prý prostor pro čtyři cestující.

Zatímco koncept S-FR vypadá poměrně "opravdově", druhá studie jménem FCV Plus ukazuje spíše vizi do budoucnosti.

Jde totiž o futuristicky vyhlížející vozítko, dlouhé jen 3,8 metru, které k pohonu využívá vodík, respektive palivové články, které chemickou reakcí vodíku a kyslíku vyrábějí elektrickou energii. Ta pohání čtveřici elektromotorů - každý z nich má na starost jedno kolo.

Koncept Toyota FCV Plus.

Kromě netradičního designu je na autě zajímavá možnost využít jej jako zdroj energie, například v době poruchy elektrické sítě. K vozu lze dokonce připojit externí nádrž s vodíkem.

Toyota chce na studii ukázat, jak by jednou automobily mohly být jako jakési mobilní "baterie" součástí energetické infrastuktury.

Autor: Redakce

9.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdravotní sestra. Ilustrační snímek
6

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Bezpečnostní agentura se ohradila proti tvrzením ředitele Národní galerie

Bezpečnostní agentura ABAS IPS Management, která vypověděla smlouvu Národní galerii (NG) v Praze, se ohradila proti tvrzením jejího ředitele Jiřího Fajta, že při její ostraze galerijních budov byla poškozena vystavená díla a ostraha měla fyzické konflikty s návštěvníky. Agentura v pondělí sdělila, že uvedené výroky ji poškodily, chce se proto proti nim bránit právními kroky a od Fajta požaduje veřejnou omluvu.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies