Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další podivín od Jeepu: Malý Renegade s italskou technikou by měl dorazit v létě

Ženeva /FOTOGALERIE/ - Kdybychom hledali nejpodivnější a nejkontroverznější premiéry ženevského autosalonu, dost možná by na seznamu adeptů objevil i nový Jeep Renegade. Malé SUV s americkou karoserií a italskou technikou svým neotřelým designem podtrhuje odvážný směr, jímž se legendární značka v současnosti vydává.

6.3.2014
SDÍLEJ:

Stačí snad jen připomenout nový Jeep Cherokee.

Renegade je však podstatně menší, ostatně už během vývoje si vysloužil označení "Babyjeep". Na délku měří 4232 milimetrů, rozvor náprav dosahuje 2570 milimetrů. Široký je 1803 a vysoký 1689 milimetrů. Zavazadlový prostor poskytuje objem 350 litrů, po sklopení zadních sedadel až 869 litrů.

Jeep Renegade.

Vůz stojí na koncernové platformě Small Wide, kterou využívá například Fiat 500L a také chystaný crossover Fiat 500X - ten bude Jeepu Renegade nejbližším příbuzným.

Vzhledu malého "esúvéčka" dominují především hrany, které jsou trochu v kontrastu s velkými kulatými předními svítilnami. Jeep tvrdí, že se při vymýšlení designu inspiroval i klasického offroadu Willys, známého především díky jeho užívání americkou armádou ve 40. letech.

Jeep Renegade.

Zdá se, že konstruktéři chtěli novince předat i něco z neohrožené a statečné osobnosti tohoto slavného předchůdce. Platí to především pro verzi Trailhawk 4x4, s níž se majitel nebude muset bát sjet ze silnice. Očekávaný pohon všech kol doplňuje o 20 milimetrů zvýšený podvozek s kryty chránícími důležité části auta, převodovka se zkrácenými převody a systém Selec-Terrain umožňující zvolit ten správný jízdní režim podle aktuálního povrchu.

V ceníku se však samozřejmě objeví i "městské" provedení s pohonem přední nápravy.

Jeep Renegade.

V prodeji by se Renegade mohl objevit už v létě tohoto roku a v Evropě by měl být nabízen se šesti motorizacemi. Nejslabší představuje čtyřválec 1.6 E.TorQ (108 koní), víc výkonu pak poskytne 1.4 MultiAir ve dvou výkonových verzích (140 a 168 k). Turbodiesely zastupuje 1.6 MultiJet (120 k) a 2.0 MultiJet opět ve dvou variantách - se 140 a 170 koňskými silami.

Jeep Renegade.

Nejslabší jednotka by měla být spřažena s pětistupňovým manuálem, pro ostatní motory je standardem šestistupňová převodovka. Zájemci o automat budou moci zvolit buď šestistupňovou dvouspojku, nebo novou devítistupňovou samočinnou převodovku - záleží na konkrétním vybraném motoru.

Autor: Redakce

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Suzuki Swift
Opel Astra
Škoda Octavia
Stephen Bannon.
8

Odcházející stratég Washingtonu: Trumpovo prezidenství je u konce

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka se prohnala Hradeckem, u Vlachova Březí zavřela silnici

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Smršť zranění kosí hvězdy. Jsou tenisté přepracovaní?

Na kurtech připomínají nezničitelné superhrdiny. Roger Federer, Novak Djokovič, Andy Murray ti všichni umějí s tenisovou raketou v ruce věci, nad kterými se méně talentovaným jedincům tají dech. Přesto to ale jsou normální lidé, ne nezničitelné stroje na úspěchy. Poslední týdny to dokazují víc než kdy jindy.

AUTOMIX.CZ

Sen chalupářů. Nadšenec si z VW postavil pojízdnou chatku, jezdí až 160 km/h

Proč jezdit na chatu, když můžete jezdit přímo s chatou? Tohle sice nebyla záminka pro stavbu tohoto kuriózního vozidla, ale na pojízdné chatce si najde výhody snad každý. Je dílem britského mechanika a trochu překvapivě opravdu může i na silnici.

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

Páteční přátelské utkání prachovických fotbalistů s třemošnickým týmem recesistů vzbudilo rozruch. Proč? V prachovickém dresu nastoupil na stadion asi nejznámější rodák této obce – Jiří Kajínek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení