VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další podivín od Jeepu: Malý Renegade s italskou technikou by měl dorazit v létě

Ženeva /FOTOGALERIE/ - Kdybychom hledali nejpodivnější a nejkontroverznější premiéry ženevského autosalonu, dost možná by na seznamu adeptů objevil i nový Jeep Renegade. Malé SUV s americkou karoserií a italskou technikou svým neotřelým designem podtrhuje odvážný směr, jímž se legendární značka v současnosti vydává.

6.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
22 fotografií

Jeep Renegade.Foto: Jeep

Stačí snad jen připomenout nový Jeep Cherokee.

Renegade je však podstatně menší, ostatně už během vývoje si vysloužil označení "Babyjeep". Na délku měří 4232 milimetrů, rozvor náprav dosahuje 2570 milimetrů. Široký je 1803 a vysoký 1689 milimetrů. Zavazadlový prostor poskytuje objem 350 litrů, po sklopení zadních sedadel až 869 litrů.

Jeep Renegade.

Vůz stojí na koncernové platformě Small Wide, kterou využívá například Fiat 500L a také chystaný crossover Fiat 500X - ten bude Jeepu Renegade nejbližším příbuzným.

Vzhledu malého "esúvéčka" dominují především hrany, které jsou trochu v kontrastu s velkými kulatými předními svítilnami. Jeep tvrdí, že se při vymýšlení designu inspiroval i klasického offroadu Willys, známého především díky jeho užívání americkou armádou ve 40. letech.

Jeep Renegade.

Zdá se, že konstruktéři chtěli novince předat i něco z neohrožené a statečné osobnosti tohoto slavného předchůdce. Platí to především pro verzi Trailhawk 4x4, s níž se majitel nebude muset bát sjet ze silnice. Očekávaný pohon všech kol doplňuje o 20 milimetrů zvýšený podvozek s kryty chránícími důležité části auta, převodovka se zkrácenými převody a systém Selec-Terrain umožňující zvolit ten správný jízdní režim podle aktuálního povrchu.

V ceníku se však samozřejmě objeví i "městské" provedení s pohonem přední nápravy.

Jeep Renegade.

V prodeji by se Renegade mohl objevit už v létě tohoto roku a v Evropě by měl být nabízen se šesti motorizacemi. Nejslabší představuje čtyřválec 1.6 E.TorQ (108 koní), víc výkonu pak poskytne 1.4 MultiAir ve dvou výkonových verzích (140 a 168 k). Turbodiesely zastupuje 1.6 MultiJet (120 k) a 2.0 MultiJet opět ve dvou variantách - se 140 a 170 koňskými silami.

Jeep Renegade.

Nejslabší jednotka by měla být spřažena s pětistupňovým manuálem, pro ostatní motory je standardem šestistupňová převodovka. Zájemci o automat budou moci zvolit buď šestistupňovou dvouspojku, nebo novou devítistupňovou samočinnou převodovku - záleží na konkrétním vybraném motoru.

Autor: Redakce

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Jen duchapřítomnost, pohotovost a zkušenost policejního řidiče zabránila tragédii, k níž se v minulých dnech schylovalo v ostravské části dálnice D1.

Hrozba ruské invaze na Ukrajinu nepominula, varuje prezident Porošenko

Ukrajinský prezident Petro Porošenko dnes opět varoval před nebezpečím ruského útoku na Ukrajinu. Moskva by k invazi podle něj mohla využít nejen své vojáky v separatisty ovládané oblasti Donbasu a jednotek rozmístěných podél ukrajinské východní hranice, ale i uskupení ruských vojsk v separatistickém Podněstří, které se odtrhlo od Moldavska a které leží jihozápadně od Ukrajiny.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies