VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další problémy v Toyotě: firma svolává 7,4 milionu aut do servisů

Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor Corp. svolává do servisů po celém světě 7,4 milionu vozů, zejména některých modelů Vitz, Yaris a Corolla. Mohou za to problémy s elektrickým ovládáním oken.

10.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Automobilka dnes uvedla, že v USA musí překontrolovat 2,47 milionu vozů. V Číně svolává do servisů 1,4 milionu vozů a v Evropě 1,39 milionu vozů. Na domácím trhu překontroluje 459.300 vozů. Oznámené stažení vozů Toyoty ke kontrole je podle agentury Reuters největší jednorázovou kontrolou vozů od roku 1996, kdy americká Ford Motor svolala do servisů 7,9 milionu vozů.

Mluvčí Toyoty Šino Jamadová dodala, že mezi svolanými vozy mimo Japonsko jsou modely Yaris, Vios, Corolla, Matrix, Auris, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia, xB a xD vyrobené v letech 2005 až 2010. Zdůraznila také, že v souvislosti se závadou nebyly hlášeny žádné nehody, zranění či úmrtí.

Oprava závady zabere zhruba 40 minut. Společnost odmítla sdělit, jak velké náklady si opatření vyžádá a jaký by mohlo mít dopad na její budoucí zisky. Analytik Koiči Sugimoto ze společnosti BNP Paribas Securities odhadl náklady na minimálně deset miliard jenů (2,5 miliardy Kč).

„Sedm milionů vozidel je samozřejmě velké číslo. Situace se ale zřejmě nevyvine tak jako minule, kdy se zákazníci ve Spojených státech vyhýbali nákupům vozů Toyota," uvedl Sugimoto.

Spolehlivá auta

Toyota byla v uplynulých letech nucena svolat miliony vozů kvůli různým problémům, včetně nechtěného zrychlování automobilů. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních a spolehlivých vozů. V loňském roce byla Toyota navíc těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.

V prvním pololetí letošního roku se však již Toyota vrátila do čela světového automobilového trhu, když předstihla v prodeji amerického konkurenta General Motors. Automobilka působí rovněž v České republice, kde provozuje společný podnik TPCA s francouzskou firmou PSA Peugeot Citroën.

Autor: ČTK

10.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies