VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další problémy v Toyotě: firma svolává 7,4 milionu aut do servisů

Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor Corp. svolává do servisů po celém světě 7,4 milionu vozů, zejména některých modelů Vitz, Yaris a Corolla. Mohou za to problémy s elektrickým ovládáním oken.

10.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Automobilka dnes uvedla, že v USA musí překontrolovat 2,47 milionu vozů. V Číně svolává do servisů 1,4 milionu vozů a v Evropě 1,39 milionu vozů. Na domácím trhu překontroluje 459.300 vozů. Oznámené stažení vozů Toyoty ke kontrole je podle agentury Reuters největší jednorázovou kontrolou vozů od roku 1996, kdy americká Ford Motor svolala do servisů 7,9 milionu vozů.

Mluvčí Toyoty Šino Jamadová dodala, že mezi svolanými vozy mimo Japonsko jsou modely Yaris, Vios, Corolla, Matrix, Auris, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia, xB a xD vyrobené v letech 2005 až 2010. Zdůraznila také, že v souvislosti se závadou nebyly hlášeny žádné nehody, zranění či úmrtí.

Oprava závady zabere zhruba 40 minut. Společnost odmítla sdělit, jak velké náklady si opatření vyžádá a jaký by mohlo mít dopad na její budoucí zisky. Analytik Koiči Sugimoto ze společnosti BNP Paribas Securities odhadl náklady na minimálně deset miliard jenů (2,5 miliardy Kč).

„Sedm milionů vozidel je samozřejmě velké číslo. Situace se ale zřejmě nevyvine tak jako minule, kdy se zákazníci ve Spojených státech vyhýbali nákupům vozů Toyota," uvedl Sugimoto.

Spolehlivá auta

Toyota byla v uplynulých letech nucena svolat miliony vozů kvůli různým problémům, včetně nechtěného zrychlování automobilů. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních a spolehlivých vozů. V loňském roce byla Toyota navíc těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.

V prvním pololetí letošního roku se však již Toyota vrátila do čela světového automobilového trhu, když předstihla v prodeji amerického konkurenta General Motors. Automobilka působí rovněž v České republice, kde provozuje společný podnik TPCA s francouzskou firmou PSA Peugeot Citroën.

Autor: ČTK

10.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
6

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Národní galerie má novou ostrahu. V úterý už bude přístupná expozice

Národní galerie (NG) v Praze dnes uzavřela novou smlouvu o ostraze svých šesti objektů i uměleckých děl se společnostmi G4S a Indus. "Noví dodavatelé od úterý 28. února, kdy se výstavní prostory Národní galerie znovu otevřou pro návštěvníky, zajistí kompletní služby," uvedla NG na webu. Své objekty NG o víkendu uzavřela kvůli sporům s bezpečnostní agenturou ABAS IPS Management.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies