VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další svižný Golf: GTE má přes 200 koní a umí jet pouze na elektřinu

Wolfsburg/Praha - Volkswagen rozšíří nabídku rychlých Golfů o další variantu. A docela netradiční. Zatímco GTI polyká benzín a GTD naftu, nové GTE bude plug-in hybrid. To znamená, že pod kapotou najdeme kromě spalovací jednotky i elektromotor a baterie, které si budete moci dobít ze zásuvky.

27.1.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen e-Golf.Foto: Volkswagen

Pohon kombinuje zážehovou přeplňovanou čtrnáctistovku TSI o výkonu 150 koní, elektromotor produkující 102 koní a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Celkový výkon hybridního ústrojí činí 204 koní, točivý moment dosahuje hodnoty 350 N.m. Tyto hodnoty by normálně slibovaly hodně slušnou dynamiku, ale u GTE je potřeba počítat s výrazně vyšší hmotnosti.

Z klidu na stovku proto vůz zrychlí "až" za 7,6 sekundy. Ani to ale není špatné. Maximální rychlost je 217 km/h.

Volkswagen e-Golf.

Jen o rychlost ale u GTE samozřejmě nejde, důležitá je také alespoň "papírová" úspornost a nízká produkce emisí oxidu uhličitého.

Elektromotor si bere šťávu z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 8,8 kWh, což má podle Volkswagenu stačit na zhruba 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. A vzhledem k tomu, že právě těchto 50 kilometrů se podle metodiky NEDC započítává do testu průměrné spotřeby, hybridní Golf se může pochlubit normovanou spotřebou 1,5 l/100 km. Skutečnost ale bude jistě odlišná.

Další informace zatím chybí, dočkáme se jich však jistě brzy. Volkswagen Golf GTE by totiž měl dorazit ještě v tomto roce.

Autor: Redakce

27.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies