VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Demon je nejlépe akcelerující auto na světě. Má 852 koní a jezdí po zadních

Po nekonečném čekání se nejvýkonnější Dodge Challenger představuje naplno. A to rovněž s kupou zajímavých informací. Jak to tak vypadá, Demon je zřejmě to nejšílenější sériové auto, jaké si dnes můžete koupit.

12.4.2017
SDÍLEJ:

Dodge Challenger SRT Demon.Foto: Dodge

Challenger SRT Demon je postaven na výkonné verzi Hellcat, ale i přesto se zde objevují zásadní změny na celé technice. Jen tak by totiž Dodge nemohl tvrdit, že jde nyní o nejrychleji akcelerující produkční auto na světě.

Automix.cz

Výkon pochází z kompresorem přeplňovaného 6,2litrového osmiválce, který byl vyhnán až na 852 koní (626 kW). Kromě toho tu je až 1044 Nm točivého momentu. Demon však nabízí celkem tři výkonnostní hladiny.

Pokud zrovna nechcete trhat asfalt, první úroveň nastavení motoru vám nabídne „jen" 507 koní (373 kW), s použitím speciálního klíče zapalování pak druhá úroveň dává již 819 koní (602 kW) a konečných 852 koníků je zajištěno pouze, když Demona nakrmíte závodním palivem o stovce či více oktanech a při objednávce zaškrtnete balíček „Demon Crate", který přináší modifikovanou řídící jednotku.

K těmto výkonům se došlo použitím zcela nového kompresoru, nových pístů, vačkových hřídelí, palivového čerpadla a dalších částí. Vylepšenému sání pak napomáhá velký otvor na kapotě či klasické díry místo dvojice světlometů.

K odeslání síly směrem na zadní kola pak dostal Demon upravenou osmistupňovou automatickou převodovku. S manuální variantou vůz nebude k dispozici.

Stovka pod 2,5 sekundy

Hodnoty zrychlení berou dech. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 2,3 sekundy. Sprint na čtvrt míle pak zabere jen 9,65 sekund, kdy na konci dráhy Demon upaluje rychlostí 225 km/h.

Tímto si šílený Challenger v rámci produkčních vozů uzmul titul nejen nejrychleji akcelerujícího vozidla, ale také má nejrychlejší čas na čtvrt míle.

A aby toho nebylo málo, Demon byl dokonce zapsán do Guinnessovy knihy rekordů jako první produkční auto, které se umí při zrychlení postavit na zadní.

Zmínka o tom, že přetížení 1,8 G během akcelerace je rovněž vyšší než v jakémkoliv produkčním autě, to už je třešničkou na dortu.

K těmto neuvěřitelným schopnostem napomohly mimo jiné i silniční pneumatiky Nitto určené pro sprinty, propracovaný systém kontroly startu a také slušná odtučňovací kúra.

Za sedačku spolujezdce se připlácí. Jeden dolar

Celkem zmizelo 97 kg hmotnosti. Pryč je elektrické nastavování volantu, zbytečnosti jako parkovací senzory nebo velká část audio systému, odhlučnění a všechny sedačky kromě té řidičovy.

Dodge však nabízí, že vám je do auta namontuje zpátky, sedačka je přitom za symbolický jeden dolar (v přepočtu 25 Kč), zadní lavice také. Za tuto cenu vám vrátí i polstrování v kufru, kdybyste s jeho demontáží náhodou nesouhlasili.

Zajímavostí jsou také menší a lehčí kola s úzkými pneumatikami, kterými můžete při sprintech nahradit přední kola s širokými gumami.

Nakonec automobilka zmiňuje, že byl Demon vytvořen čistě jako propagační vůz pro image značky a nebude jí prý vadit, když na něm nevydělá ani cent.

Informace o dostupnosti jsou zatím trochu nejasné, ale podle všeho bude k dispozici 3000 kusů pro americký trh a 300 pro kanadský. Ceny budou teprve oznámeny.

Autor: Daniel Fuglevič

12.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Mercedes-Benz A 180
Kia Cee´d
Renault Latitude
Škoda Superb
Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
1 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Svůj volební sjezd budou mít poslední květnový víkend lidovci. Předsednický post bude obhajovat Pavel Bělobrádek.
1 7

Lidovci a starostové chtějí v kampani sázet na dobrovolníky

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Písek: v budově soudu je bomba, oznámil anonym

Ve 13 hodin nahlásil anonym, že je v píseckém okresním soudu na Velkém náměstí bomba.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Nečasová nepřišla k soudu. Zradilo ji zdraví

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová (dříve Nagyová), která čelí obžalobě v kauze údajného zneužití Vojenského zpravodajství, dnes nepřišla vypovídat k soudu. Podle jejího právníka Eduarda Bruny je nemocná a zároveň nedala souhlas s konáním jednání ve své nepřítomnosti. Soud proto hlavní líčení odročil.

Poslanci navrhli pro státní firmy nové úlevy z registru smluv

Některé státní podniky a společnosti s většinovou účastí státu a národní podnik Budějovický Budvar možná dostanou částečnou výjimku z povinného zveřejňování smluv v internetovém registru. Do evidence se také nebudou muset vkládat smlouvy, které se týkají nakládání s výbušninami, a kolektivní smlouvy. Předpokládá to novela zákona, kterou předložila skupina poslanců z ANO, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a Úsvitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies