VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tisíce Peugeotů a Citroënů mohou mít vadné pedály

Paříž – Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën svolá k opravě desítky tisíc vozů Peugeot 107 a Citroën C1 vyráběných ve společném podniku s japonskou Toyotou v českém Kolíně.

30.1.2010 1
SDÍLEJ:

Peugeot 107Foto: Deník/ Michal Bílek

S odvoláním na mluvčího PSA o tom informovaly agentury AFP a Reuters. Toyota v pátek oznámila, že svolá v Evropě až 1,8 milionu vozů k opravě plynového pedálu, opatření se týká i v Kolíně vyráběného modelu Aygo.

„Pro Peugeot 107 a Citroën C1 uplatníme stejnou proceduru,“ upřesnil mluvčí. Nedodal, kdy se začnou tato auta stahovat. „Nyní provádíme šetření, abychom zjistili, o jakou fázi výroby se jedná,“ prohlásil. K počtu svolávaných vozů agentuře Reuters řekl, že to bude „méně než 100.000“.

Peugeot 107 a Citroën C1 se podle prohlášení automobilky vyrábějí pouze v kolínském závodě. Společná továrna PSA a Toyoty (TPCA) zahájila v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry výrobu v roce 2005, loni z jejích linek sjelo zhruba 332.500 aut.

Mluvčí TPCA Radek Kňava řekl, že svolávání vozů je věcí distribuční sítě, která má na starosti veškeré věci ve vztahu k zákazníkům. „To je produktová záležitost a my jsme jenom výrobce,“ uvedl.

Akce se týká i České republiky

Mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk už dříve sdělil, že svolávací akce se zřejmě týká i České republiky. Počet vozů, které oprava plynového pedálu čeká, je podle něj stále v šetření. Podobně se v sobotu vyjádřila i mluvčí Peugeotu v ČR Radka Mathé. „Preventivní stahování plánujeme, přesný počet vozů zatím neznáme,“ řekla. Vaněk doplnil, že podrobnosti ke způsobu opravy Toyota oznámí přímo majitelům dotčených aut.

Toyota musela kvůli problémům s plynovým pedálem svolat k opravě miliony automobilů ve Spojených státech, kde proti firmě zahájil vyšetřování Kongres. Automobilku k tomu přimělo riziko uvolnění podlahové krytiny, která pak může stlačit pedál plynu a způsobit nečekané zrychlení. Toyota již dříve uvedla, že s firmou CTS, která dodává pedály do problémových vozů, pracuje na konstrukčních změnách.

V Evropě se oprava plynového pedálu týká kromě modelu Aygo i Toyoty Yaris, Corolla, iQ, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Podle analytiků zatím není jasné, jak tento problém ovlivní hospodaření společnosti, určitě však bude mít na zisk negativní vliv. Poškozuje také pověst Toyoty jako výrobce bezpečných a kvalitních aut v době, kdy je prodej osobních vozů pod tlakem kvůli hospodářské krizi.

Po celém světě již závada pedálu donutila firmu svolat od loňska k opravám celkem osm milionů vozů. To je více, než prodala za celý loňský rok. Za problémy a znepokojení, které mohla svolávací akce vyvolat, se zákazníkům v pátek omluvil šéf Toyoty Akio Toyoda.

Autor: ČTK

30.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman
6 9

Zeman: Politici, kteří teď migranty odmítají, po volbách otočí

Radim Nosek. Podle soudu hlava organizovaného zločineckého gangu.
4

Zloděje traktorů poslal soud na devatenáct let za mříže

Audi bude vyrábět hned dvě elektrická SUV. První přijede už brzy

Plány o výrobě čistě elektrických SUV jsme již od Audi slyšeli. Nyní německá automobilka upřesňuje, kde se novinky budou vyrábět a také to, že se do produkce dostane jak klasické SUV, tak sportovnější verze Sportback. Oba modely přijedou už během dvou let.

Návrat dětí do péče? Michaláková neuspěla ani u hodonínského soudu

Okresní soud v Hodoníně již podruhé zastavil řízení, ve kterém se místní rodačka Eva Michaláková domáhá vrácení dětí do své péče také prostřednictví českých soudů. Její dva synové jsou totiž rozdělení do dvou norských rodin.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Bratislavský VW stávkuje dál, zaměstnanci chtějí 54 tisíc měsíčně

Výrobní linky se v Bratislavě zastavily v úterý ráno. Odbory začaly vyjednávat o vyšších platech. Průměrná mzda je v této pobočce lehce přes 1800 eur (asi 47,5 tisíce korun). Požadavek na růst o 16 procent (asi na 54 tisíc korun) vedení slovenského Volkswagenu odmítlo, nabízelo postupný růst během půl roku o celkových devět procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies