VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dieselové motocykly míří do Česka

Nevídaná věc. Dánský výrobce Evaproducts se rozhodl, že do svých motocyklů začne místo benzinu lít naftu.

20.9.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Jednoduše vzal motor z miniautomobilu Smart a vsadil jej do motocyklového rámu. A zjevně měl úspěch, motocykl o obsahu 800 kubických centimetrů funguje a velice slušně. Motocykl dokáže uhánět rychlostí až 175 kilometrů v hodině. Od příštího roku by se mohl prodávat i v Česku.

Ovšem, co je na motocyklu nejpřitažlivější, je jeho spotřeba. Při rychlosti do devadesáti kilometrů v hodině spotřebuje jen dva litry nafty na sto kilometrů. Při stodvacetikilometrové rychlosti jsou to tři litry a během jízdy maximální rychlostí spotřebuje jen čtyři litry nafty. Dojezd na jednu nádrž výrobce udává na neuvěřitelných 900 kilometrů.

„Zatím nevím, že by se v Česku dieselové motocykly prodávaly. Dříve je vyráběla britská továrna Royal Enfield, ale to bylo čistě pro indický trh,“ uvedl editor motocyklového týdeníku ČMN (České motocyklové noviny) Petr Pour.

Cena kolem 450 tisíc korun

Motocykl dánské provenience s označením T800 CDI se zatím prodává jen v Holandsku a do Česka by se mohl dostat nejdříve v roce 2010. Alespoň to je datum pro rozšíření „osmistovky“ do dalších zemí EU. Případné zájemce ovšem může odradit pořizovací cena 17 500 eur, což při současném kurzu vychází na více než 450 tisíc korun.

„Kdyby byla jiná ekonomická situace, možná by zájem byl,“ myslí si Pour. „Jako technická výjimečnost by se mi to líbilo, ale asi ne za ty peníze. Skoro půl milionu korun je moc,“ souhlasí motocyklový nadšenec Jindřich Hut.

Podle expertů ovšem budou dieselové motocykly tak drahé jen do doby, než se dočkají masovějšího rozšíření. To nemusí trvat dlouho, o čemž svědčí i zájem výrobců zvučných jmen. Například Yamaha si nedávno nechala pro Evropu patentovat své dieselové řešení agregátu, což jistou dobu plnilo stránky odborných časopisů s titulky „Věk dieselových motocyklů začíná“.

Autor: Robert Janda

20.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies