VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do bazarů míří stále víc aut s odstraněným filtrem pevných částic

České autobazary registrují zvýšenou nabídku dieselových vozidel s nefunkčním nebo odstraněným filtrem pevných částic (DPF). Tyto vozy se jejich majitelé snaží za každou cenu prodat a vadný DPF zatajit. Nový filtr stojí desítky tisíc korun a auta bez něj jsou ze zákona nepojízdná a na silnici nemají co dělat. 

22.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Se zaneseným nebo poškozeným filtrem může mít vozidlo vyšší spotřebu, nižší výkon, diagnostika hlásí chyby a v některých případech auto nelze vůbec uvést do chodu.

Největší síť autobazarů AAA Auto zaregistrovala jen v říjnu nárůst pokusů o prodej auta s odstraněným filtrem o pětinu na 150. „V poslední době se dramaticky množí případy, že technici při výkupní kontrole vozu zjistí, že filtr je zcela nefunkční, protože ho někdo vyřízl, jeho vnější obal pak zase navařil zpátky a upravil řídící jednotku motoru tak, aby laik nic nepoznal," uvedl vedoucí výkupu AAA Petr Vaněček.

Nový DPF stojí až sto tisíc korun a bez něj neprojde vozidlo emisní kontrolou. V zahraničí navíc hrozí, že policie takové vozidlo zabaví a řidiči uloží pokutu až několik tisíc eur.

„Jen za měsíc říjen jsme odhalili 32 vozidel s odstraněným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, které se nám snažili jejich majitelé prodat," dodal Pavel Foltýn z Auto ESA. Všem vozidlům podle něj scházelo několik měsíců do další emisní kontroly a bylo tedy zřejmé, že se je jejich majitelé snažili prodat ještě před tímto termínem.

Filtr DPF je významná součást moderních turbodieselových motorů, která je pro vozy vyrobené od roku 2009 dokonce povinná. Zachycuje pevné karcinogenní nečistoty ve výfukovém systému, a to s účinností od 90,00 do 99,99 procenta všech emisních částic. Nejobvykleji se skládá ze dvou těles – samotného filtru a předřazeného oxidačního katalyzátoru, který ve fázi regenerace působí jako hořák, v němž nespálená nafta vzplane a zapálí přitom i saze ve filtru. Přesto se filtry časem zanesou a je nutné je vyměnit.

Filtry pevných částic však nejsou jediným problémem, který diesely v poslední době trápí. Letos v září se objevila kauza týkající se některých starších motorů TDI koncernu VW, které byly vybavené softwarem umožňujícím obcházet homologační měření emisí. V Česku takových aut jezdí asi 150 000.

Autor: ČTK

22.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Renault Megane
Hyundai iX20
Rekreační areál Čapí hnízdo u Olbramovic na Benešovsku.
2 5

Audit Čapího hnízda ulítl na internet. Namočení Agrofertu nelze vyloučit

Miroslav Pelta (vlevo) v diskusi s Romanem Berbrem a Dušanem Svobodou.
7

Hádka o fotbalového předsedu: Fouska naštvaly Berbrovy "čachry"

DOTYK.CZ

Uřezaná hlava nebo razie esesáků: atentát na Heydricha ve vzpomínkách

Dotyk.cz shromáždil u příležitosti 75. výročí atentátu na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha záznamy vzpomínek posledních pamětníků, které redaktoři Deníku pořídili v minulých pěti letech. 

AKTUALIZUJEME

Další krvavý útok na křesťany v Egyptě. Zemřelo více než dvacet lidí

Další střelecký útok v Egyptě šokoval svět. V pátek neznámí ozbrojenci zaútočili na skupinu koptských křesťanů. Podle posledních informací zabili třiadvacet lidí a pětadvacet zranili.

NATO se zapojí do koalice proti Islámskému státu, rozhodl summit

Severoamerická aliance podpořila mezinárodní koalici bojující v Iráku a Sýrii s Islámským státem. Na summitu NATO přislíbila pomoc proti této teroristické organizaci. Podle generálního tajemníka aliance Jense Stoltenberga to ovšem neznamená, že se zapojí do bojových operací. Jde prý hlavně o politickou podporu.

Šestkrát unikl vrah z Alabamy trestu smrti, popravili ho až po 35 letech

V roce 1982 spáchal nájemnou vraždu. Přes třicet let se odsouzenému vrahovi dařilo díky různým kličkám a řadě odvolání unikat trestu smrti. Díky tomu si vysloužil přezdívku „Houdini cely smrti". Až v noci na pátek ho americký stát Alabama v 75 letech popravil injekcí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies