Malá automobilka Donkervoort začínala v roce 1978 stavbou replik legendárního britského roadsteru Lotus Seven - podobně jako třeba Caterham. Jenže postupem času se dopracovala k vlastnímu designu i jedinečné technice.

Proto současný model D8 GTO-RS originální Lotus Seven připomíná už jen základní koncepcí. Obě auta však nadále zastávají podobnou filosofii: důraz na lehkost, jednoduchost, ovladatelnost a zábavnost.

I proto se Donkervoort brání používání moderních elektronických asistentů, auta dokonce nemají ABS ani posilovač řízení.

Donkervoort D8 GTO-RS.

Zato se jim dostalo hodně péče v oblasti výkonu. Výrobce sice neprozradil, jakou dynamiku nové D8 GTO-RS nabídne, ale tvrdí, že jde o nejrychlejší auto, jak kdy vytvořil.

A protože motor je stejný jako u výchozí D8 GTO, tedy přeplňovaný 2,5litrový pětiválec od Audi, můžeme si leccos domyslet. Ve standardním modelu totiž tato jednotka dává 380 koní (280 kW) a až 475 Nm točivého momentu. Dá se předpokládat, že se tyto hodnoty posunou směrem výš. Zřejmě až k hranici 400 koní.

Zaručeně se zlepší také zrychlení. Běžné, zhruba 700 kilogramů vážící, D8 GTO akceleruje na 100 km/h za 2,8 sekundy, na dvoustovku pak za 8,6 s. Maximální rychlost činí 270 km/h.

Donkervoort D8 GTO-RS.

Kromě vyššího výkonu Donkervoort slibuje také další snížení hmotnosti, vylepšený podvozek, který zajistí více pohodlí, ale i lepší ovladatelnost a přilnavost, a přepracovanou brzdovou soustavu.

Automobilka plánuje ruční výrobu jen 40 kusů, přičemž 21 z nich má prý už teď majitele. A to i přes to, že tohle divoké auto stojí bez daně 151 173 eur (asi 4 miliony korun).