VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dvě novinky od Peugeotu: rychlý drobek a malý crossover

Praha /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Peugeot na český trh uvedl dvě novinky. Fandové hot-hatchů, tedy rošťáckých hatchbacků, se konečně dočkali modelu 208 GTi. Peugeot 2008 je malým crossoverem.

13.6.2013
SDÍLEJ:

Peugeot 208 GTi.Foto: Peugeot

Peugeot 208 GTi

Nový hot-hatch se hrdě hlásí ke kořenům, konkrétně k ikonickému modelu 205 GTi, který stál dokonce u zrodu těchto sportovně laděných hatchbacků.

Peugeot 208 GTi.

Oproti běžné "dvěstěosmičce" vypadá GTi samozřejmě mnohem dravěji, rošťácký výraz mu dodávají například dvojité chromované koncovky výfuku, různé sportovní doplňky nebo třeba sedmnáctipalcová kola Carbone s pneumatikami o rozměru 205/45. Vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm. Hezkým detailem je logo GTi na liště kolem zadního postranního okna.

V kabině najdeme leštěný hliník, kůži a opět loga GTi. Zajímavě vypadá bohaté využití červeného prošívání.

Peugeot 208 GTi.

Peugeot se chlubí výraznou úpravou podvozku a řízení, díky čemuž by 208 GTi měla při jízdě působit hravě a radostně, ale zároveň jistě a přesně.

Přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP je spojen s přepracovaným výfukovým systémem a slibuje zajímavý zvuk. Maximální točivý moment motoru je 275 N.m, maximální výkon 147 kW (200 koní). Z klidu na stovku 208 GTi zrychlí za méně než 7 vteřin.

Těchto výkonů bylo dosaženo i díky snížení hmotnosti vozu, auto váží jen 1 160 kg. Nadšence potěší zcela odpojitelný elektronický systém kontroly stability.

Cena začíná na 510 000 Kč.

Peugeot 2008

Výrobce o tomo modelu hovoří jako o městském crossoveru s odvážným designem, 416 cm dlouhý a 174 cm široký vůz v sobě má snoubit řízení hatchbacku, prostornost a robustnost SUV.

Zajímavostí v interiéru je způsob jeho osvětlení. Displeje vyvýšeného středového přístroje jsou u vyšších verzí výbavy obkrouženy modře podsvícenou LED linií, panoramatická prosklená plocha s LED lištami vydává rozptýlené modré světlo.

I ve verzi s plnou střechou je v kabině zvláštní osvětlení. Inovace spočívá ve stropě s laserově vypálenými vzory. Ve tmě se strop Peugeotu rozsvítí měkkým bílým světlem, které vydávají LED diody.

Model 2008 slibuje prostornou kabinu, dostatek odkládacích přihrádek a snadno přístupný kufr (objem 360 litrů). Mimochodem, do něj mají přístup cestující na zadních sedadlech, aniž by museli opustit své místo, a to i když je vůz v pohybu. Přední část krytu zavazadel je pro tento účel otočná.

Co se týče jízdního projevu, novinkou je systém Grip Control. Ten bude pomáhat i v podmínkách s nižší přilnavostí povrchu. V režimu Standard se přizpůsobí aktuálnímu terénu, ale umožňuje řidiči nastavit si manuálně jeden z režimů: Sníh, Terén, Písek, ESP Off.

Komu "nedělá dobře" parkování, toho potěší modernizovaný systém Park Assist, který si automaticky poradí hned s několika parkovacími manévry. Řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí.

Peugeot 2008.

Všechny verze 2008 jsou sériově vybaveny elektronickým systémem kontroly stability (ESP), který lze do rychlosti 50 km/hod vypnout. Tento systém zajišťuje několik funkcí: protiprokluzový systém, dynamickou kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích a elektronické rozdělování brzdného účinku.

V případě nárazu posádku chrání celkem šest airbagů – dva čelní, dva boční, dva hlavové. Boční zadní sedadla jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix.

K mání bude celá řada motorizací, Peugeot se samozřejmě chlubí příkladnou hospodárností a šetrností k přírodě.

Nabídka benzínových motorů:
- 1.2 l e-VTi 60 kW (82 k), pětistupňová robotizovaná převodovka
- 1.2 l VTi 60 kW (82 k), pětistupňová manuální převodovka
- 1.2 l e-THP 81 kW (110 k), pětistupňová manuální převodovka (dorazí později)
- 1.6 l VTi 88 kW (120 k), pětistupňová manuální převodovka
- 1.2 l e-THP 96 kW (130 k), šestistupňová manuální převodovka (dorazí později)

Nabídka naftových motorů:
- 1.4 l HDi FAP 50 kW (68 k), pětistupňová manuální převodovka
- 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), šestistupňová robotizovaná převodovka
- 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), pětistupňová manuální převodovka
- 1.6 l e-HDi FAP 84 kW (115 k), šestistupňová manuální převodovka

Ceny Peugeotu 2008 startují na 300 000 Kč.

Autor: Redakce

13.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
7 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies