Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektrický Volkswagen Golf dorazil do Česka. Levný zrovna není

Praha /FOTOGALERIE/ - Volkswagen uvádí na český trh už druhý elektromobil. Po malém modelu e-up! k nám dorazil také elektrický Golf, který s plně nabitými akumulátory slibuje dojezd až 190 kilometrů. 

11.6.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen e-Golf.Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen e-Golf lze objednávat u prodejců Auto Jarov a Porsche Brno. Základní cena byla stanovena na 899 900 korun a kromě samotného vozu zahrnuje i balíček zákaznických služeb.

Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 115 koní, díky němuž vůz zrychlí z 0 na 60 km/h za pouhých 4,2 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 140 km/h. S plně nabitou sadou akumulátorů má mít e-Golf díky průměrné spotřebě energie 12,7 kWh/100 km akční rádius až 190 kilometrů. Palubní počítač s barevným multifunkčním ukazatelem poskytuje řidiči důležité provozní informace včetně aktuální a průměrné spotřeby energie, stupně rekuperace, zbývajícího dojezdu a úrovně nabití akumulátoru.

Volkswagen e-Golf.

Při rychlonabíjení na veřejných nabíjecích stanicích se na 80 procent kapacity akumulátoru dostanete za 30 minut, nástěnná nabíječka z nabídky příslušenství pro Volkswagen e-Golf pak zajistí plné nabití akumulátorů přibližně za osm hodin. Z běžné domácí elektrické zásuvky trvá nabíjecí proces na 100 procent kapacity přibližně třináct hodin. Součástí sériové výbavy jsou samozřejmě všechny potřebné nabíjecí kabely. Za jízdy je sada akumulátorů nabíjena rekuperací kinetické energie během setrvačné jízdy a brzdění.

Efektivitu využívání dostupné elektrické energie může řidič ovlivnit volbou jízdního režimu ECO nebo ECO+. V módu ECO+ se sníží výkon elektromotoru a vypne se klimatizace s cílem maximalizovat dojezd. Méně dramatický kompromis mezi dojezdem, pohodlím a dynamikou představuje režim ECO, u něhož je nejvyšší rychlost snížena na 115 km/h a klimatizace pracuje se sníženým výkonem. Řidič má ovšem i v těchto režimech kdykoli k dispozici maximální dynamiku, pokud potřebuje například předjet pomalejší vozidlo.

Volkswagen e-Golf.

Sériová výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, tempomat, palubní počítač, navigační systém či mobilní informační služby. V ceně jsou obsaženy také dodatečné služby, které zákazníkovi zajišťují mobilitu i nad rámec dojezdu modelu e-Golf. Dojde-li například na cestě k vybití akumulátoru, postará se Volkswagen o odtah vozu k nejbližší nabíjecí stanici – bezplatně až třikrát za rok během prvních dvou let od data prodeje. Na delší cesty si může zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu na 10 dní ročně.

Autor: Redakce

11.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Fiat Punto
Princ Harry se svou mámou, princeznou Dianou
4

Synové princezny Diany vzpomínají v novém televizním dokumentu na svou matku

Kamion v Texasu
4

V kamionu v Texasu se našlo osm mrtvých, řidič pašoval migranty

Na hranici možného: 3,5 tisíce kilometrů „čtyřicítkou“

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Nejrychleji v historii zvládl Tour de France Lance Armstrong. Jenže dopoval.

Walesa podpořil Poláky demonstrující proti soudní reformě

Někdejší disident a pozdější polský prezident Lech Walesa se přidal k demonstrantům, kteří v Polsku protestují proti reorganizaci Nejvyššího soudu podle návrhu vládnoucí strany Právo a spravedlnost. Upozornila na to ČT24. 

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení