Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Eurovia: V reklamaci není důvod, proč bychom měli D47 převzít

Praha - Stavební firma Eurovia CS neshledala v odůvodnění reklamace dálnice D47 u Ostravy žádné opodstatnění, proč by jí mělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stavbu zvlněného dálničního úseku vracet. Dopis od ŘSD firma obdržela v úterý večer. Nyní se jím budou podrobně zabývat její právníci. Řekla to mluvčí Eurovie Petra Kučerová.

8.2.2012
SDÍLEJ:

Dálnice D47.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Na devítikilometrovém úseku dálnice mezi Bělotínem a Ostravou ŘSD reklamuje 901 vad. Podle ředitelství firma použila nevhodný stavební materiál, kvůli kterému se povrch vozovky vlní, proto ji státní organizace vyzvala k převzetí stavby. Tomu se ale firma brání. Materiál si prý přímo objednalo ŘSD.

"Naše stanovisko zůstává stejné, zatím tam (v dopise ŘSD) nebylo nalezeno nic, o co by se dalo opřít to, že nám předávají silnici," řekla Kučerová. Na důkladné prozkoumání stanoviska ale Eurovia neměla dostatek času, připustila. Společnost podle ní nicméně mrzí, že se o vrácení stavby dověděla z médií a nikoliv oficiálně od ŘSD.

Informaci o vrácení stavby v úterý v pořadu Impulsy Václava Moravce oznámil pověřený ředitel ŘSD René Poruba. Firmu ŘSD vyzvalo k tomu, aby převzal stavbu zpět a uvedl ji do souladu se smlouvou o dílo. ŘSD prý bylo uvedeno v omyl v použití materiálu, když Eurovia CS použila ocelárenskou strusku. "Neviděli jsme ještě žádný dokument ze strany Eurovie, že opravdu měli odsouhlasený tento materiál," řekl Poruba. Problematická struska podle něj může být na celých devíti kilometrech úseku, stavitel mluví jen o dvou kilometrech.

V zadávací dokumentaci stavby, smluvních podmínkách i zvláštních technických kvalitativních podmínkách stavby podle Poruby není o ocelárenské strusce ani zmínka v pozitivním slova smyslu. V jedné příloze, která je zpracovaná společností Unigeo, je řečeno, že ocelárenská struska je naprosto nevhodný materiál pro použití do náspu dálnice, uvedl.

Na odpověď bude ŘSD čekat 30 dní

Poruba doplnil, že ŘSD bude čekat na odpověď Eurovie CS v přiměřené lhůtě, zhruba 30 dnů. "Pokud do té doby zhotovitel neodpoví, budeme postupovat dále v dalších právních krocích," řekl rádiu.

"Stavbu jsme postavili a předali tak, jak smlouva ukládala a také reklamace se řeší v souladu se smlouvou. ŘSD přebíralo každou vrstvu, všechny materiály byly schváleny, což můžeme doložit. Stavba také byla řádně zkolaudována," uvedla Kučerová.

Problematický úsek dálnice postavilo za 4,3 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

ŘSD tvrdí, že škody na dálnici jsou v řádech stamilionů korun. Podle Eurovie ovšem škody dosahují jen 125 milionů korun. Taková částka představuje zhruba tři procenta z celkových nákladů, což je podle ředitele firmy Martina Borovky obvyklé riziko, se kterým se počítá. Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou.

Čtěte také: ŘSD vrátilo Eurovii k opravě část dálnice D47

Autor: ČTK

8.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C4
Citroën DS3
Citroën C4

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.
5

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Archeologové našli u Přerova kostry dětí staré tři a půl tisíce let

Předmostí u Přerova, které kdysi proslavil nález hromadného hrobu lovců mamutů, vydává další svědectví o nepřetržitém osídlení tohoto místa. Archeologové, kteří nyní bádají na trase dálnice D1, našli v jedné z jam kostry dvou dětí ze starší doby bronzové. Další jáma ukrývala kostru mladého muže a ženy. Skelety, pochované v typické skrčené poloze, jsou staré zhruba tři a půl tisíce let.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Venkovské prodejny končí kvůli zvyšování platů. Má je stát dotovat?

Češi chtějí zachránit venkovské obchody. Šedesát šest procent lidí v České republice souhlasí s tím, že by měl stát ztrátové prodejny v malých obcích do 500 obyvatel finančně podporovat. Pouze 26 procent lidí je proti tomu. Z vesnic pomalu mizí hospody, obchody i pošty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení