Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fantomas by koukal. Nadšenci renovují klasické Citroëny

Přes den opravují a servisují běžná konzumní auta. Po práci ale montérky nesundavají. Věnují se bohyni, legendárnímu Citroënu DS, jehož nejslavnějším majitelem byl filmový padouch Fantomas.

21.11.2016
SDÍLEJ:

Malá dílna v zapadlém koutě rozlehlé stavby skrývá poklad. Legendu mezi vozidly, Citroën DS.Foto: Tomáš Čermák

Rodinný autoservis a autosalon TAS na Svárovské ulici v České Lípě je na pohled běžným zařízením tohoto typu. Malá dílna v zapadlém koutě rozlehlé stavby však skrývá poklad. Uhlazený vzhled, nezpochybnitelný šarm francouzské designové školy a tvary působící i po desetiletích po opuštění rýsovacího stolu svěže a moderně. To je legenda mezi vozidly, Citroën DS.

Před tři čtvrtě rokem to ještě byl prakticky vrak na odpis. Pečlivá práce a shánění dílů ovšem nakonec vyústilo v dechberoucí výsledek.

Originál

„Snažili jsme se v maximální míře zrenovovat a využít původní díly. Například potahy ale zrenovovat nešly, takže jsme použili sice nové, ale originální kusy," říká Tomáš Černák, mladší polovina renovátorského dua ve složení otec a syn. Ten zároveň podotýká, že vzhledem k tomu, že bylo modelů DS vyrobeno poměrně hodně, jsou originální díly dobře dostupné. Jejich cena však většinou není malá.

Malá dílna v zapadlém koutě rozlehlé stavby skrývá poklad. Legendu mezi vozidly, Citroën DS.

Citroën DS (DS je zkratka fran. slova Déesse, tedy Bohyně) spatřil poprvé světlo světa na pařížském autosalonu v roce 1955 a jeho výroba trvala celých dvacet let.

Tento konkrétní vůz je z roku 1973 a měl už opravdu hodně za sebou „V posledních týdnech jsme byli v dílně každý den tak do desíti. Ale je to krásná práce, když vidíte, jak vám pod rukama něco vzniká," říká Černák o právě dokončené renovaci.

Jak to jezdí?

Při nastoupení vás nejdříve upoutá futuristický jednoramenný volant. Při jízdě potom hlavně plavnost a lehkost, se kterou vůz překonává nerovnosti. Výborný komfort má na svědomí komplikovaný systém hydraulického odpružení. Ne nadarmo se DSko stalo jasnou volbou pro mnoho francouzských státníků a filmových hrdinů, v čele s tajuplným Fantomasem.

Pro vozidlo si v nejbližší době přijede jeho nový majitel, který za něj zaplatí zhruba půl milionu korun. „V tomto případě se nejedná o celkovou renovaci, zákazník je nadšenec, který si bude ještě něco dodělávat sám," dodává Černák s tím, že ceny renovací se kus od kusu výrazně liší.

Autor: Jiří Jelínek

21.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C5
Citroën C4
Citroën DS3
Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení