Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fiat Tipo má české ceny. Nový sedan stojí nejméně 281 300 korun

Fiat Tipo už má české ceny. Nový sedan se prodává v pěti výbavách a se čtyřmi motory. Základní provedení s atmosférickou čtrnáctistovkou stojí 281 300 Kč.

23.12.2015 1
SDÍLEJ:

Nový Fiat Tipo jsme poprvé mohli vidět už začátkem května na autosalonu v Istanbulu, tehdy jej však výrobce představil jako Fiat Ægea. Pro trhy v Evropě ale automobilka vybrala známé označení Tipo, které používala u poměrně oblíbeného modelu vyráběného mezi lety 1988 a 1995.

Novinka chce zaujmout především pohledným designem, prostorným interiérem a moderní výbavou. Fiat tvrdí, že v Tipu najde pohodlí pět dospělých cestujících. Sedadla jsou údajně navržena pro osoby 1,88 metru vysoké vpředu a 1,8 metru vysoké vzadu a prostor pro nohy má být na vrcholu dané třídy. Zavazadlový prostor má objem 520 litrů a může být zvětšen sklopením zadních dělených sedadel (60/40), což se hodí v případě převozu dlouhých předmětů.

Fiat Tipo.

Základní výbava se jmenuje jednoduše Tipo a k dispozici bude se zmíněnou jedna-čtyřkou, případně turbodiesely o objemech 1,3 a 1,6 litru. Zahrnuje například patnáctipalcová ocelová kola, manuální klimatizaci, rádio s MP3 přehrávačem a vstupy USB a AUX-in, dalkově ovládané centrální zamykání, nastavitelný volant nebo elektricky ovládaná přední okna.

Druhý stupeň Plus je dražší o 40 tisíc a výbava obsahuje třeba šestnáctipalcová litá kola, volant a hlavici řadicí páky s koženým čalouněním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multimediální systém s 5" dotykovou obrazovkou, ovládání audio systému na volantu či dešťový a světelný senzor.

Fiat Tipo.

Třetí Lounge zahrnuje třeba automatické svícení, 16palcová litá kola, automatickou klimatizaci, mlhová světla nebo přední loketní opěrku.

Kromě toho Fiat nabídne i dvě "úvodní" edice Opening Edition a Opening Edition Plus. Obě mají chromované lišty kolem bočních oken a litá kola (u Plus sedmnáctipalcová, jinak "šestnáctky"). Plus pak přidává například paket Pohoda (eletrická bederní opěrka, loketní opěrka s úložným prostorem, dva držáky nápojů) a paket Viditelnost (senzor automatického rozsvěcení světel, dešťový senzor a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko).

Motory jsou čtyři, dva zážehové a dva vznětové. Benzínová čtrnáctistovka poskytuje 95 koní (70 kW) a 127 Nm, přičemž si má v průměru vystačit s 5,7 litry paliva na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu.

Fiat Tipo.

Jedna-šestka pak produkuje 110 koní (81 kW) a 152 Nm, výrobce udává spotřebu 6,3 l/100 km.

Základní turbodiesel o objemu 1,3 litru dává 95 koní (70 kW) a 200 Nm, silnější šestnáctistovka nabízí 120 koní (88 kW) a 320 Nm. U slabšího nafťáku se Fiat chlubí spotřebou 3,7 l/100 km, u výkonnějšího 4,2 l/100 km.

Slabší turbodiesel je jako jediný spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější benzín zase jen s šestistupňovým automatem. Zbylé motory jsou kombinovány s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Fiat Tipo - ceny na českém trhu:

Fiat Tipo - ceník.

Kompletní ceník najdete zde.

Autor: Redakce

23.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Škoda Fabia
Hyundai i20
Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení