Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujel na jednu nádrž 1 619 kilometrů

Praha - Ford Focus poháněný tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost ujel 1 619 km na jedinou nádrž benzinu. Za jeho volantem se střídali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, specialisté na úspornou jízdu.

28.9.2013
SDÍLEJ:

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujel 1619 km na jednu nádrž.Foto: Ford

Norská dvojice absolvovala se standardním Focusem 1.0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW) trasu o délce 1 619 km, která vedla přes Norsko, Finsko a Švédsko. Dosáhli přitom průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což označují za rekordní výsledek.

Wilthil a Borchgrevink uvádějí, že porovnatelné oficiální rekordy neexistují. Nepochybují však, že v dosažené průměrné spotřebě i ujeté vzdálenosti dosud nikdo se srovnatelným automobilem lepších výsledků nedosáhl.

Cesta měla start ve městě Kautokeino, ležícím 400 kilometrů severně od polárního kruhu. Během následujících dvou dnů zvládli 28 hodin čistého jízdního času, než jim v norském Oslu definitivně došlo palivo. V zájmu co nejnižší spotřeby se dvojice snažila udržovat rychlost 60 km/h, vyhnout se zbytečnému brzdění a nepoužívat klimatizaci, ačkoliv se teploty pohybovaly od 22 °C až téměř k bodu mrazu. Na průběh jízdy dohlížela norská policie.

„Když se na silnici objevil sob, brzdit jsme museli, většinou jsme ale jeli co možná nejúsporněji," řekl Wilthil. „Hlavním důvodem, proč jsme zvolili Focus, je fantastický motor 1.0 EcoBoost."

Nejmenší člen řady EcoBoost je tak malý, že se vejde do stropní schránky v dopravním letadle. Využívá přímého vstřikování paliva, proměnného časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem, v letech 2012 a 2013 zvítězil v odborné anketě „International Engine of the Year" (Mezinárodní motor roku).

Focus s motorem 1.0 EcoBoost (125 k) má jmenovitou spotřebu paliva 5,0 l/100 km. Ford však nabízí tuto motorizaci rovněž ve variantě o výkonu 100 koní, jež dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. Litrový EcoBoost lze objednávat také do modelů Fiesta, B-MAX, C-MAX a Grand C-MAX.

Autor: Redakce

28.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Citroën C3
Ford C-Max
Fiat Bravo

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Angela Merkelová po vyhlášení výsledků voleb
1 14

Merkelová vyhrála německé volby, získala ale historické minimum hlasů

O cestě na Měsíc snilo lidstvo odnepaměti.
DOTYK.CZ

Sto lidí na Měsíci? To není bláznivá sci-fi, Bernard Foing to myslí vážně

EXKLUZIVNĚ

Útok na „hlavák“? Policie se to ani nedozví, nemá zde své kamery

/INFOGRAFIKA/ Operační středisko policie, které dohlíží na metropoli, nevidí na dění v prostoru hlavního nádraží. Jeden z nejrizikovějších cílů v Praze je téměř nechráněný.

Ze vstupu AfD do spolkového sněmu jde na Němce úzkost, píší média

Volební výsledek pravicové Alternativy pro Německo narušil kontinuitu, s jakou vládly politické strany Německu od konce druhé světové války. Do parlamentu se dostane 98 poslanců, které například německý ministr zahraničí označil za "skutečné nacisty". Na protest proti AfD demonstrovaly v Německu stovky lidí. 

Když věční rivalové spojí síly. Duo „Fedal“ rozzářilo tenisový svět

Vytvořili jednu z největších rivalit ve sportovních dějinách. Na okruhu ATP se spolu potkávají více než patnáct let. Nyní se poprvé postavili bok po boku do společné čtyřhry. Roger Federer a Rafael Nadal podtrhli vytvořením unikátní deblové dvojice jedinečnost celého Laver Cupu. Navíc se mohou nazývat neporaženým párem.

Duel Deníku: Měla by Česká republika přijmout euro?

Přijetí eura bude patřit k nejdůležitějším rozhodnutím, které naše země učiní. Tato vláda o něm již určitě nerozhodně, ta příští, která vzejde z blížících se voleb, by ale mohla. Přečtěte si argumenty pro přijetí i proti němu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení