VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujel na jednu nádrž 1 619 kilometrů

Praha - Ford Focus poháněný tříválcovým motorem 1.0 EcoBoost ujel 1 619 km na jedinou nádrž benzinu. Za jeho volantem se střídali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, specialisté na úspornou jízdu.

28.9.2013
SDÍLEJ:

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujel 1619 km na jednu nádrž.Foto: Ford

Norská dvojice absolvovala se standardním Focusem 1.0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW) trasu o délce 1 619 km, která vedla přes Norsko, Finsko a Švédsko. Dosáhli přitom průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což označují za rekordní výsledek.

Wilthil a Borchgrevink uvádějí, že porovnatelné oficiální rekordy neexistují. Nepochybují však, že v dosažené průměrné spotřebě i ujeté vzdálenosti dosud nikdo se srovnatelným automobilem lepších výsledků nedosáhl.

Cesta měla start ve městě Kautokeino, ležícím 400 kilometrů severně od polárního kruhu. Během následujících dvou dnů zvládli 28 hodin čistého jízdního času, než jim v norském Oslu definitivně došlo palivo. V zájmu co nejnižší spotřeby se dvojice snažila udržovat rychlost 60 km/h, vyhnout se zbytečnému brzdění a nepoužívat klimatizaci, ačkoliv se teploty pohybovaly od 22 °C až téměř k bodu mrazu. Na průběh jízdy dohlížela norská policie.

„Když se na silnici objevil sob, brzdit jsme museli, většinou jsme ale jeli co možná nejúsporněji," řekl Wilthil. „Hlavním důvodem, proč jsme zvolili Focus, je fantastický motor 1.0 EcoBoost."

Nejmenší člen řady EcoBoost je tak malý, že se vejde do stropní schránky v dopravním letadle. Využívá přímého vstřikování paliva, proměnného časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem, v letech 2012 a 2013 zvítězil v odborné anketě „International Engine of the Year" (Mezinárodní motor roku).

Focus s motorem 1.0 EcoBoost (125 k) má jmenovitou spotřebu paliva 5,0 l/100 km. Ford však nabízí tuto motorizaci rovněž ve variantě o výkonu 100 koní, jež dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. Litrový EcoBoost lze objednávat také do modelů Fiesta, B-MAX, C-MAX a Grand C-MAX.

Autor: Redakce

28.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump
10

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromy dopravu i zabíjely

Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišel i jeden člověk.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Atentátník z Champs-Élysées měl celý arzenál zbraní, chtěl válčit za IS

/VIDEO/ Adam Djaziri, pachatel pondělního neúspěšného útoku autem na policejní dodávku na známém bulváru Champs-Élysées, se chystal přidat k bojovníkům Islámskému státu. Podle pařížského prokurátora Francoise Molinse také slíbil věrnost vůdci tomuto teroristického hnutí Abú Bakrovi Bagdádímu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies