VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford konečně prozradil výkon ostrého Focusu RS. Má 350 koní

Když Ford v únoru poprvé ukázal ostrý Focus RS, naznačil pouze, že bude mít výkon přes 320 koní. Krátce před představením na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu však výrobce prozradil další detaily. Mezi nimi právě i přesný výkon.

25.6.2015
SDÍLEJ:

Přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru nabídne 350 koní (257 kW). Tento motor sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Pro Focus RS byl však upraven a jeho výkon vzrostl o 10 procent.

Za zvýšením výkonu stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a také výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu. K lepšímu proudění vzduchu motorem přispívá také nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem, který pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru.

Ford Focus RS.

Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny, která snese i větší tepelné namáhání. Blok válců dostal pevnější vložky z vysokopevnostní slitiny.

Aby se motor "uchladil", konstruktéři vytvořili v přední části vozu dodatečný prostor, aby se tam vešel výrazně větší chladič – vlastně největší, jaký byl kdy do Focusu namontován.

Představení Fordu Focus RS najdete zde.

Maximum točivého momentu - 440 Nm - je k dispozici mezi 2000 a 4500 ot/min. Při dočasném zvýšení plnicího tlaku (takzvaný overboost) však vystoupá až na 470 Nm, a to po dobu až patnácti sekund. Omezovač ručičku otáčkoměru zastaví v 6800 ot/min.

Ford Focus RS.

Údaje naznačující dynamiku však zatím stále postrádáme.

Ford dále slibuje "odpovídající zvukový doprovod" a v nově zveřejněném videu přikládá i ukázku.

Pro připomenutí se sluší zopakovat, že Focus RS dostal poprvé pohon všech kol s vektorováním točivého momentu, který má zajistit perfektní chování v zatáčkách. Premiérově se také ve výbavě objevují přepínatelné jízdní režimy. Jedním z nich je Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. Focus RS má rovněž Launch Control, tedy funkce zajišťující co nejrychlejší rozjezd z místa.

Nový Focus RS je třetí generací takto označeného modelu a celkem 30. modelem značky Ford, jenž nosí legendární označení RS. Předchozí dvě generace Focusu RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Na vývoji nového modelu pracovali odborníci Ford Performance z Evropy i ze Spojených států, výrobu Ford svěřil továrně v německém Saarlouis.

Ford Focus RS.

Focus RS je první jedním z 12 nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020. V Evropě, včetně České republiky, se vůz objeví v prvním čtvrtletí roku 2016.

350koňový hot hatch ukáže veřejnosti svůj dynamický potenciál na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, který začíná právě dnes. Za jeho volant při této příležitosti usedne Ken Block, závodník a hvězda videosérie Gymkhana.

Autor: Redakce

25.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
42 4

Kuřáky vyžene z hospod zákaz. Už za měsíc

Internet, ilustrační foto
DOTYK.CZ
5

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

Turecká vláda opět propustila tisíce státních zaměstnanců. Jsou prý pučisté

/VIDEO/ Po referendu, které výrazně posílilo pravomoci prezidenta Recepa Tayyipa Erdoğana, pokračují čistky ve státním sektoru. V sobotu dostaly výpověď čtyři tisíce zaměstnanců. Jak uvedlo BBC, jsou obviněni, že se podíleli na loňském státním převratu.

Nehoda na D1: šest cizinců se zranilo, jeden z nich těžce

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies